Ediția: Marți 28 Mai 2024. Nr. 6635
Ediția: Marți 28 Mai 2024. Nr. 6635

GALERIE FOTO: DN 2N şi DN 2R, calamitate în 22 de puncte de ploile căzute în acest an


Drumurile naționale DN 2N Dumbrăveni – Dumitrești – Jitia și DN 2R Jitia – Vintileasca – Bahnele au fost calamitate în 22 de puncte de ploile căzute în acest an. Cele mai multe puncte calamitate, în număr de 17, se află pe DN 2N, iar 5 puncte pe DN 2R. Punctele cele mai critice rămân însă cele două alunecări de teren majore de la Tulburea și Jitia de Jos, care în această primăvară au izolat complet comunele Jitia și Vintileasca. Oficialii CNADNR spun că anul acesta au fost alocați bani pentru expertiză tehnică la alunecarea de teren de la Jitia de Jos, urmând ca anul viitor să se aloce bani pentru lucrările propriu zise.

    Drumurile naționale DN 2N Dumbrăveni – Dumitrești – Jitia și DN 2R Jitia – Vintileasca – Bahnele au fost calamitate în 22 de puncte de ploile căzute în acest an. 17 puncte calamitate, constând în surpări de platformă de drum și alunecări de teren se află pe DN 2N. Punctele cele mai critice rămân însă cele două alunecări de teren majore de la Tulburea și Jitia de Jos, care în această primăvară au izolat complet comunele Jitia și Vintileasca. Din primăvară și până în prezent s-a intervenit de mai multe ori cu utilaje, piatră și balastru pentru realizarea unor rute provizorii de circulație.
    Intervențiile au avut loc din cauza alunecărilor de teren care au fost amplificate de ploile abundente ce au căzut pe tot parcursul anului. „Lucrările au constat în realizarea unui terasament, protecție cu arocamente (roci de mari dimensiuni puse la baza terasamentului pentru a nu fi luat de apă-n.r.) și ulterior balastarea acestei căi provizorii. Ulterior vom reface varianta definitivă de circulație care înseamnă refacerea terasamentului, a șanțurilor de colectare a apelor pluviale, taluzări de maluri, lucrări de protecție și balastări”, au declarat oficiali ai CNADNR.
    Mai mult, pentru siguranța traficului, autoritățile județene au interzis accesul camioanelor cu o masă mai mare de 7,5 tone tocmai pentru a menține cele două rute provizorii circulabile. Oficialii CNADNR spun că anul acesta au fost alocați bani pentru expertiză tehnică la alunecarea de teren de la Jitia de Jos, urmând ca anul viitor să se aloce bani pentru lucrările propriu zise. Aceștia susțin că există cel puțin două soluții tehnice dar care sunt costisitoare. „Anul acesta au fost alocați bani pentru expertiză tehnică la alunecarea de teren de la Jitia de Jos, urmând ca anul viitor să se aloce bani pentru lucrările propriu zise: există cel puțin două soluții tehnice. Un viaduct care să traverseze întreaga zonă cu probleme sau ziduri de sprijin cu fundație de beton, ambele fiind însă soluții costisitoare”, au afirmat oficialii CNADNR.
    Puncte critice mai sunt pe sectorul de drum Dumitrești-Bordești, terasamentul căii de rulare fiind afectat de alunecări de teren. Alte 5 puncte calamitate se află pe DN 2R Jitia – Vintileasca – Bahnele. În localitatea Jitia, există un punct critic în apropiere de intersecția cu drumul comunal Jitia-Măgura. În punctul „Piatra Mâței” drumul este afectat de alunecări de teren pe o porțiune de 20 metri spre albia râului Râmnicu Sărat. În comuna Vintileasca, la intersecția cu drumul comunal DC 178 Tănăsari, platforma drumului s-a surpat pe o porțiune de 40 de metri și se circulă destul de greu, pe o singură bandă. Mai sus, în punctul „Crucea Neculelor”, din cauza unei alunecări de teren, o parte din terasamentul drumului s-a rupt și s-a prăbușit în râpă. Åži în satul Bahnele drumul s-a surpat în alte două locuri, aici circulația desfășurându-se cu dificultate, deoarece alunecarea de teren a distrus platforma drumului pe ambele sensuri de mers.


                                       Fotografie trimisă de o cititoare la începutul lunii august

    Drumurile, distruse de intemperii și camioane

    Alunecările de teren vin după ce drumurile naționale DN 2N Dumbrăveni – Dumitrești – Jitia și DN 2R Jitia – Vintileasca – Bahnele au fost deteriorate de transporturile agabaritice efectuate de transportatorii de lemn. Din aceste considerente, la începutul lunii martie, primarii de pe Valea Râmnicului au făcut front comun și au solicitat Prefecturii Vrancea să găsească soluții pentru ca cele două drumuri să nu mai fie distruse de camioanele de mare tonaj. Aceștia susțin că vinovați de degradarea rapidă a drumurilor mai sus menționate se fac firmele care exploatează masă lemnoasă în zonă. Drumul național 2N Dumbrăveni – Jitia și drumul național 2 R Jitia-Vintileasca – Bahnele au fost reabilitate în toamna anului 2012, dar au fost rapid afectate de transportatorii de material lemnos. Odată cu reabilitarea celor două drumuri a fost instituită și o limită de tonaj care nu este însă respectată de transportatori.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?