Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617

Concurs de critică literară pentru elevii de liceu

Elevii de liceu pasionați de limba și literatura română sunt invitați să se înscrie la etapa județeană a Concursului național de interpretare critică „Mihail Iordache”. Potrivit calendarului concursului, elevii, coordonați de profesori, vor trebui să își înscrie lucrările la Inspectoratul Åžcolar Județean  Vrancea până cel târziu pe 25 aprilie. Participanții vor trimite o lucrare de  maximum 3 pagini, cuprinzând recenzia unui volum de beletristică, scris de un autor român și apărut, în primă ediție, în anul 2012.
   Din numărul total de participanți, fiecare comisie județeană va selecta câte 2 elevi, care vor lua parte la etapa finală, ce se va desfășura în perioada 17-19 mai la Suceava, fiind organizată de Colegiul Național „Petru Rareș” și Inspectoratul Åžcolar Județean Suceava. Elevii vor susține, timp de 3 ore, o probă scrisă de interpretare critică a unui text la prima vedere. Comisia națională va face selecția lucrărilor câștigătoare și premierea câștigătorilor.
   Vor fi acordate premii și mențiuni potrivit reglementărilor Ministerului Educației Naționale. De asemenea, vor fi oferite premii speciale, constând în cărți, albume și tablouri din partea organizatorilor. Colegiul Național „Petru Rareș” oferă Marele Premiu „Mihail Iordache”, în valoare de 500 lei. Toți finaliștii vor primi diplome de participare, mapa competiției, volumul în format electronic al ediției a VII-a și un exemplar al revistei culturale „Alecart”.
   Concursul național de interpretare critică „Mihail Iordache” urmărește încurajarea abordării de către liceeni a fenomenului literar contemporan, domeniu extrem de dinamic și fluctuant, propunându-și valorificarea, la nivel național, a performanței elevilor de a recenza texte literare de autori români, apărute în anul anterior desfășurării prezentei ediții. Succesul edițiilor precedente este motivat de necesitatea liceenilor de a se raporta cu spirit critic și imaginație creatoare la multitudinea de opțiuni literare cu care sunt confruntați, prin mijlocirea recenziei literare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.