Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617

ATENŢIE la asigurările suplimentare! Deşi avea asigurare, un bărbat din Moviliţa nu a primit niciun ban pentru anexa distrusă de zăpadă


   Asigurările suplimentare pentru locuințe ajută firmele de profil să facă profit pe seama pagubelor provocate de fenomenele extreme. Multe firme oferă, pe lângă pachetul de asigurări obligatorii, și pe cel de asigurări suplimentare sau facultative unde, pentru câțiva lei în plus, clientul speră să fie protejat împotriva pagubelor produse de diferite calamități naturale. Însă polițele ascund diferite capcane, iar cei care nu sunt atenți riscă să nu primească niciun leu despăgubire pentru că nu îndeplinesc toate condițiile din polița de asigurare. De exemplu, în cazul pagubelor produse de stratul de zăpadă, una dintre condiții este ca ninsorile să fi fost produse în termen de 24 de ore, iar acest lucru să fie certificat de autoritățile meteorologice.

   Mulți vrânceni au crezut că sunt asigurați împotriva ninsorilor abundente și viscolului atunci când au încheiat polițele de asigurări suplimentare. Însă evenimentele petrecute în ultimele ierni au arătat că nu este deloc așa. Unul dintre riscurile stipulate în asigurările suplimentare pentru locuințe se referea la pagubele produse din cauza stratului de zăpadă. Însă condițiile din contract erau practic imposibil de realizat.
   De acest lucru s-a convins Florinel Poede, din comuna Movilița. Bărbatul spune că a încheiat o asigurare suplimentară pentru casă și anexele gospodăriei, astfel încât să fie protejat în cazul producerii unei calamități na-turale. Åži era sigur că va fi despăgubit atunci când una dintre anexe s-a prăbușit din cauza zăpezii în iarna trecută. Doar avea asigurare. „Am încheiat o asigurare pentru casă și anexe cu firma Astra Asigurări optând pentru acea asigurare suplimentară, totalul poliței fiind de aproximativ 110 lei! Polița a fost încheiată în februarie 2012, urmând să fie înnoită în 2013. Însă, în decembrie 2012, în data de 18 spre 19, în urma căderilor masive de zăpadă și a viscolului, una dintre anexe a cedat și am găsit-o efectiv toată la pământ, prăbușită. Tot ce era sub acea anexă, respectiv fân, a rămas acolo și nu am intervenit pentru a curăța stratul de zăpadă special pentru a-i chema pe cei de la asigurări. La data de 10 ianuarie s-a prezentat în urma solicitării mele, domnul inspector din partea firmei de asigurări, întocmindu-mi dosarul de daună cu tot ce trebuie, cu poze de la fața locului”, a afirmat Florinel Poede.
   După aproape o lună de la venirea inspectorului de asigurări, Poede a primit o hârtie de la societatea de asigurări care îl anunță că în perioada respectivă nu au fost înregistrate ninsori. Culmea, este exact perioada în care Vrancea a fost sub Cod portocaliu de viscol și ninsori, când drumurile au fost blocate tocmai din cauza căderilor masive de zăpadă. „Mi-au trimis o simplă hârtie prin care mă informează că, citez «conform adresei meteo nu   s-au înregistrat precipitații sub formă de ninsoare deci nu a fost acumulare de zăpadă», deși toată Vrancea în perioada amintită a fost sub cod portocaliu de zăpadă și viscol. De altfel, acesta a și fost motivul pentru care nu m-am prezentat imediat la firma de asigurări, pentru că toate drumurile au fost blocate”, a continuat Florinel Poede.

Condiții aproape imposibil de îndeplinit

   Cele câteva cuvinte care detaliază condițiile care trebuie să fie îndeplinite în cazul pagubelor produse de stratul de zăpadă reprezintă motivul respingerii cererii de despăgubire. Conform condițiilor trecute de asigurator, pentru a putea fi aprobată despăgubirea, stratul de zăpadă trebuia să fie acumulat în cel mult 24 de ore și să aibă o grosime de cel puțin 50 centimetri. „Greutatea stratului de zăpadă, greutatea exercitată de un strat de zăpadă/gheață de cel puțin 50 de centimetri, acumulat în cel mult 24 de ore”, se arată în contractul de asigurare. De remarcat că posibilitatea ca stratul de zăpadă să depășească 50 de centimetri în 24 de ore este foarte redusă, această situație fiind întâlnită o dată la câțiva zeci de ani.
   Inspectorul de la societatea de asigurare, Ion Florea, spune că decizia de a respinge solicitarea de despăgubire a fost luată în baza unui răspuns primit de la meteorologi. Aceștia au comunicat cât și unde a nins în perioada trecută în cererea de despăgubire. „În acest caz decizia a fost luată în baza unui răspuns primit de la Centrul Meteorologic Regional Moldova. În adresa primită se arată că în perioada semnalată stratul de zăpadă a fost de 13 centimetri la Focșani și de 33 centimetri la Adjud. Ori, conform condițiilor din contract, stra-tul trebuia să fie de minim 50 centimetri și acumulat într-o perioadă de maxim 24 de ore”, a afirmat inspectorul, precizând că dacă stratul de zăpadă depășește jumătate de metru dar în trei zile, atunci cererea este respinsă.

Reclamație la CSA

   Florinel Poede a reclamat această speță și la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor după ce inspectorii de la Protecția Consumatorilor i-au spus că acest caz nu este de competența lor. Bărbatul este nemulțumit atât de  asiguratorul care nu l-a despăgubit cu niciun leu pentru prejudiciul produs, cât și de modul în care a primit informații despre situația în care se află. „Am reclamat și la CSA despre cazul meu și aștept un răspuns. Cei de la asigurări trebuiau să îmi spună și mie ce au spus cei de la meteo, să îmi explice. Puteau să dea o sumă, cât de mică, să arate că le pasă. Acum trebuie să cumpăr toate materialele și să construiesc anexa”, a afirmat Florinel Poede.

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?