Ediția: Sâmbătă 1 iunie 2024. Nr. 6639
Ediția: Sâmbătă 1 iunie 2024. Nr. 6639

Fişe psihologice pentru elevi, de la grădiniţă până în clasa a XII-a


   Un psiholog școlar trebuie să consilieze peste 2.200 de elevi, potrivit statisticii prezentate de conducerea Inspectoratului Åžcolar Județean la ședința de ieri, a Comisiei de Dialog Social de la Prefectură. Inspectorul școlar general, Vasilica Zaharia, a afirmat că la nivelul județului sunt 24 de psihologi școlari, pentru cei peste 53 mii de elevi înregistrați în unitățile de învățământ. „E greu de sesizat cazurile care ar putea deveni o problemă”, a recunoscut aceasta, care a adăugat că în prezent se asigură consiliere elevilor prin cele 8 cabinete de consiliere școlară funcționale la nivelul județului. „Ar fi fost bine ca aceste cabinete să fie funcționale măcar la nivelul fiecărei localități”, a adăugat Vasilica Zaharia.
   Aproape fiecare membru al Comisiei de Dialog Social a avut câte un punct de vedere față de problemele actuale ale sistemului educațional și față de fenomenul violenței. Indiferent că lucrează în învățământ, că au habar sau nu despre situațiile din școli, membrii Comisiei au vrut să vorbească, depănând inclusiv amintiri nostalgice din vremurile în care profesorii îi mai păruiau pe elevii neascultători. Unii dintre profesorii prezenți la întâlnire au reclamat atât dezinteresul elevilor față de actul educațional cât și lipsa de reacție a părinților față de problemele odraslelor. Ca soluție, a fost prezentată metoda aplicată de conducerea Åžcolii nr. 2, respectiv sancționarea părintelui pentru boacănele copiilor.
   Prefectul Cătălin Popescu a afirmat că trebuie să fie elaborat un Ghid de comportament, care ar trebui să specifice cum să acționeze profesorul de serviciu, elevul de serviciu. O altă idee lansată, ieri, a fost realizarea unei fișe psihologice pentru fiecare copil, care să îi urmărească traseul de la grădiniță până în ultima clasă de liceu. Informațiile de pe această fișă ar urma să fie menționate de educator, învățător sau profesor și, practic, ar constitui o monitorizare a elevului.
   Directorul Direcției de Cultură, Florin Iliescu, este de părere că ar trebui modificată programa școlară, deoarece este prea încărcată pentru vârsta biologică a copiilor. Nivelul de informații pe care elevul este obligat să le asimileze, precum și nivelul de abstractizare creează o reacție de respingere din partea copilului.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?