Ediția: Duminică 12 Mai 2024. Nr. 6621
Ediția: Duminică 12 Mai 2024. Nr. 6621

GALERIE FOTO: Mafia lemnului distruge DN 2N şi DN 2R, asfaltate toamna trecută


   Drumurile naționale DN 2N Dumbrăveni – Dumitrești – Jitia și DN 2R Jitia-Vintileasca-Bahnele sunt la un pas de a fi din nou distruse de transportatorii de lemn, care folosesc camioane ce depășesc de 2-3 ori greutatea maxim admisă. Cele două drumuri au fost asfaltate în toamna anului trecut, în urma demersurilor făcute la Guvernul USL de președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, și deputatul PNL Nini Săpunaru. Atunci, constructorul a avertizat că transportatorii trebuie să respecte limitele de tonaj pentru ca cele două căi rutiere să reziste. Primarii de pe Valea Râmnicului solicită din nou prefectului și instituțiilor abilitate să ia acele măsuri pentru ca transportatorii să respecte limitele de tonaj.

   Transportatorii de lemn continuă să distrugă drumul național Dumbrăveni-Jitia-Vintileasca-Bahnele, asfaltat în toamna trecută, folosind camioane care depășesc de 2-3 ori greutatea maxim admisă. Deși Poliția Rutieră și alte instituții de control verifică traficul și greutatea încărcăturii autovehiculelor care tranzitează DN 2N Dumbrăveni – Dumitrești – Jitia și DN 2R Jitia-Vintileasca-Bahnele, transportatorii de lemn reușesc să fenteze aceste controale circulând mai mult după miezul nopții.
   Practic, controalele instituțiilor abilitate nu au niciun efect deoarece șoferii mastodonților se anunță între ei când au loc aceste controale. Mai mult, firmele care exploatează lemn și-au angajat „colaboratori” care stau zilnic în zonele în care se instalează controalele, dar care și „patrulează” pe acest drum, avertizându-i pe cei care distrug drumul dacă există vreun risc de control.
   Din aceste considerente, primarii de pe Valea Râmnicului solicită din nou prefectului și instituțiilor abilitate să ia acele măsuri pentru ca transportatorii să respecte limitele de tonaj.
Primarul din Dumitrești, Petrică Dogaru, spune că deja oamenii vor să blocheze drumul național în semn de protest.  „Oamenii din Dumitrești vin la mine în fiecare zi și reclamă faptul că mașinile de mare tonaj care transportă lemne distrug drumul național. Din cauza zecilor de tone drumul s-a găurit în mai multe locuri. Dacă autoritățile abilitate nu vor lua măsuri urgente, eu împreună cu cetățenii din Dumitrești în cel mai scurt timp vom bloca drumul național DN 2N. Nu se mai poate în acest fel. Abia a fost făcut în toamna lui 2012 și acum este distrus de acești mastodonți pe care nu-i oprește nimeni”, a spus primarul Petrică Dogaru.
   Primarul comunei Chiojdeni, Åžerban Pîrlogea, crede că singura soluție la această problemă este ca cei de la Inspectoratul de Stat pentru Controlul Traficului Rutier să facă verificări 24 de ore din 24. „Cei de la Inspectoratul de Stat pentru Controlul Traficului Rutier să stea permanent, 24 de ore din 24, și să le aplice celor care distrug drumul cu mașinile de lemne amenzi maxime. Åži-au făcut un sistem de comunicare între ei și îi spionează pe cei cu cântarul mai rău ca SRI-ul. Soluții trebuie luate de urgență deoarece societățile care exploatează lemn își umplu buzunarele, iar noi rămânem cu drumul distrus. Am vorbit la nivel de poliție, dar au spus că nu au ce să le facă deoarece nu sunt abilitați. Cei de la ISCTR să se ducă după mașini până la Vintileasca deoarece șoferii după ce încarcă lemnul în mașină stau pe drum și așteaptă semnalul celor care îi spionează pe cei cu cântarul. Trebuie ca Prefectura Vrancea să îi cheme pe patronii societăților care exploatează pe Valea Râmnicului și să le pună în vedere, în caz contrar să le dea amenda maximă. Oamenii de pe Valea Râmnicului nu mai suportă această nedreptate”, a spus Åžerban Pîrlogea, primarul comunei Chiojdeni.

„Mafia lemnului care distruge pădurile de pe Valea Râmnicului trebuie stârpită”

   Locuitorii de pe Valea Râmnicului susțin cu toții ca cei care nu respectă restricțiile de tonaj să fie aspru sancționați. „Să le interzică cu desăvârșire să mai circule pe acest drum fără să respecte tonajul. E scris 30 de tone pe indicator, 30 de tone să fie și încărcătura. Mafia lemnului care distruge pădurile de pe Valea Râmnicului trebuie stârpită. Avem legi care sunt călcate în picioare de acești mafioți. Drumul a fost făcut în toamnă și acum pe vremea asta cu ploaie și zăpadă este distrus de mastodonții care fură din buzunarul oamenilor cu acte în regulă. Am așteptat mai bine de 20 de ani să ni se facă acest drum și acum este distrus fără ca instituțiile statului să intervină. Vrem dreptate și vrem să trăim în condiții normale de viață. Oamenii sunt înfuriați la culme și nu așteaptă decât un semnal să iasă în stradă”, a spus Laurențiu Traian Chiriac din Bordești.

„Ai impresia că trece armata sovietică”

   Un locuitor din comuna Dumitrești care a refuzat să-și spună numele de teama repercusiunilor explică cum află „toporatorii” când se fac controale. „Toporatorii și-au făcut un sistem de spionaj al celor de la ISCTR, mai al dracului ca ăia de la SRI. De câte ori vin cu cântarul nu trece nicio mașină pe drum. După plecarea celor de la control se pun în mișcare zeci de mastodonți,  ai impresia că trece armata sovietică pe drumul național DN 2N. În urmă cu trei zile au venit cu cântarul la Bordești și au stat până la 12 noaptea. După ora două noaptea a fost de jale. Au trecut mașinile cu lemn una după alta, de nu puteam să mă mai odihnesc în casă”, susține sursa noastră.

Prefectul solicită ISCTR să îi sancționeze drastic pe cei care încalcă legea

   Prefectul de Vrancea, Cătălin Popescu, a declarat că are deja informații de la primari că în unele zone asfaltul s-a lăsat, creându-se gropi, ca urmare a nerespectării limitărilor de tonaj de către transportatorii de lemn. Prefectul a anunțat că va solicita Inspectoratului de Stat pentru Controlul Traficului Rutier înăsprirea controalelor pe cele două drumuri. „Deoarece transportatorii nu respectă interdicțiile privind tonajul maxim admis pe cele două drumuri, deja avem reclamații de la primari că au apărut găuri în asfalt. Toată lumea știe că structura drumului nu a fost refăcută, acesta fiind și motivul pentru care a fost introdusă limitarea de tonaj pe acest sector de drum național. Voi solicita conducerii ISCTR  să ia toate măsurile ce se impun pentru sancționarea celor care nu respectă limitările de tonaj, distrugând în acest mod partea carosabilă”, a precizat prefectul de Vrancea, Cătălin Popescu.

Amenzi mici, personal insuficient

   Autoritățile au instituit o limită de tonaj de 30 tone pentru această porțiune de drum recent asfaltată, însă transportatorii recurg la diferite tertipuri pentru a scăpa de controale. Prefectul Cătălin Popescu declara anul trecut că instalarea unei camere video la Dumbrăveni care să înregistreze toate utilajele care circulă pe acest sector de drum național, ar fi o soluție. Numai că această cameră video nu poate stabili dacă un camion are 80-90 de tone sau mai puțin, lucru știut și de transportatori care încalcă interdicția de tonaj fără nicio jenă, lucru recunoscut și de Florin Nedelcu, inspectorul șef teritorial al Inspectoratului de Stat pentru Controlul Traficului Rutier Vrancea. „Echipele ISCTR fac controale în permanență pe acest sector de drum, însă transporturile cu probleme, adică cu tonaj mare, se fac noaptea, iar noi nu avem personal suficient pentru a sta permanent pe teren. Mai mult, există un sistem de avertizare creat de șoferi care se anunță între ei, trăgând mașinile pe dreapta când apărem noi pe acest drum. ISCTR a dat sancțiuni chiar zilele trecute pentru depășire de tonaj. Într-o singură zi am amendat șoferii a trei TIR-uri turcești cu câte trei mii de lei, așa cum prevede legea”, a afirmat Florin Nedelcu, inspectorul șef teritorial al Inspectoratului de Stat pentru Controlul Traficului Rutier Vrancea. Acesta a adăugat că din cauza temperaturilor foarte scăzute cântarul mobil nu poate fi folosit permanent.

18 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?