Să zic încă de la început că nu sunt naționalistă, că accept puncte de vedere diverse, că minoritățile de orice fel au drepturi ca și majoritățile, că lecții de democrație poate primi oricine. Dar următoarele chestii nu-mi plac:
Un domn pe nume Jean-Claude Mignon, președintele Adunării Parlamentare a Consiliului Europei, a zis că pragul de 50% pentru validarea referendumului nu este recomandat de Comisia de la Veneția, însă pentru România a fost considerată inoportună de către Comisia Europeană schimbarea în grabă a acestuia.
1. Nenea ăsta Mignon știe că la referendumul din 2007, Curtea Constituțională a decis că nu e nevoie de participarea a jumătate plus unu din cetățenii cu drept de vot? Cum se face că, deși Constituția nu a fost modificată, ce a fost constituțional în urmă cu cinci ani, acum nu mai e ?
2. Åtie Mignon că până acum un an, legea referendumului a prevăzut că președintele este demis cu voturile majorității cetățenilor participanți la scrutin, dar că în 2011, pedeliștii au schimbat-o astfel încât demiterea președintelui să fie aprobată „dacă a întrunit majoritatea voturilor cetățenilor înscriși în listele electorale”? Concret, pentru demiterea președintelui ar fi trebuit să fie necesare circa 9 milioane de voturi, adică participare la urne a cel puțin 60-65% din electorat! Unde era Europa când se întâmplau astea? Căci pedeliștii au făcut modificările știind că Băsescu e pe ducă și vroiau să-l țină ca pe Lenin, îmbălsămat la Cotroceni.
3. Cum adică, nu este recomandat pragul, dar în România mai bine să fie? Din câte știam eu, Europa asta ar fi trebuit să însemne drepturi, și desigur obligații, egale între statele membre, nu unele să fie băgate cu capul în butoiul cu apă rece, iar altele să împingă cât mai adânc.
Comisia Europeană pentru Democrație prin Drept, mai bine cunoscută sub numele de Comisia de la Veneția, este organ consultativ al Consiliului Europei alcătuit din experți independenți în domeniul dreptului constituțional.
CHESTIUNEA CU STS-ul
Băsescu zice că-i trebuie liniile astea ca să ia legătură cu SPP-ul. Atât! Că la SPP are dreptul… Pe logica asta, ar trebui să aibă linii STS toți foștii șefi de stat și de guvern, care beneficiează, în virtutea funcțiilor pe care le-au deținut, de SPP-iști. Cum ar veni, și Iliescu, și Constantinescu, și Roman, și Văcăroiu, și Tăriceanu și, Doamne ferește, Boc. Ceea ce nu se întâmplă. Căci nu e legal.
Aseară i-au fost luate. Ceea ce e legal.
Åi să mai zic că, după cum însuși suspendatul a declarat, el singur a decis, în 2007, ce drepturi are un șef de stat suspendat, adică el. Ceea ce iarăși este anormal. Acum, în 2012, a făcut la fel. Plus că și-a sigilat biroul de la Cotroceni. Ceea ce e aberant. E biroul lui de-acasă? E al instituției, cu ce drept a făcut asemenea gest?
TEORIA CONSPIRAÅ¢IEI
Oricine deține acțiuni ale unor companii din Spania ar trebui să vândă repede, înainte ca guvernul de la Madrid să fie nevoit să ceară un ajutor masiv pentru economie de la UE și FMI, potrivit analiștilor S&P.
Premierul Italiei, Mario Monti, s-a declarat „foarte îngrijorat” că autoritățile regionale din Sicilia se îndreaptă spre faliment.
Băncile au redus creditele către Grecia, Portugalia, Spania, Italia, Irlanda.
Moody’s a retrogradat Italia cu două trepte, la „Baa2”, aproape de categoria „junk”.
Europa ar putea pierde încă 4,5 milioane de locuri de muncă în contextul crizei, după dispariția a 3,5 milioane de slujbe începând din 2008, a avertizat, miercuri, Organizația Mondială a Muncii.
Mașina de export a cancelarului Angela Merkel generează venituri mult mai mari decât contribuția statului german la lupta împotriva crizei din zona euro, întrucât deprecierea euro crește avantajul competitiv al țării.
Sunt informații de pe agențiile de presă.
Un analist economic zicea la o televiziune că cei de prin conducerea Uniunii Europene au mari interese de a abate atenția publicului european de la gravele probleme economico-financiare, sociale, iar focusarea atenției publicului european către „coup dâetat” ul din România pică foarte bine.