Mulți dintre absolvenții claselor gimnaziale au dovedit că nu știu să se exprime în propria limbă. 86 de candidați la examenul de Evaluare Națională au obținut note de 1-1,99. 587 dintre elevi au obținut note sub 5. Oficialii Inspectoratului Åcolar cred că în această situație se regăsesc îndeosebi copiii cu situații sociale speciale sau care au venit din străinătate. După finalizarea examenelor de evaluare națională se va face o analiză pentru a vedea cu exactitate care sunt cauzele care au condus la aceste rezultate. Între timp, ieri, elevii au susținut proba scrisă la matematică. Cei nemulțumiți de rezultate pot depune contestații mâine între orele 14.00-18.00. 3.232 absolvenți de clasa a VIII-a sunt în febra examenelor de Evaluare Națională. Ministerul Educației a aprobat 3.408 locuri pentru învățământul liceal, în Vrancea.
Absolvenții de clasa a VIII-a au obținut rezultate cu mult sub așteptări la prima probă din cadrul examenului de Evaluare Națională, cea la Limba și Literatura Română, 587 candidați obținând note sub 5, după cum arată o situație provizorie. Potrivit unei situații comunicate de Inspectoratul Åcolar Județean Vrancea, 86 de candidați au obținut note între 1 – 1,99, în vreme ce alți 114 candidați nu au fost în stare să scrie pe foaia de examen pentru un punctaj nu mai mare de 2 – 2,99. Limba română le-a pus mari probleme și altor 193 elevi care au obținut note între 3 și 3,99. De asemenea, 194 elevi au obținut note între 4 – 4,99.
433 elevi au obținut note între 5 – 5,99. Aceeași statistică prezentată de Inspectoratul Åcolar Județean mai arată că 464 elevi au obținut la proba de Limbă și Literatură medii între 6 – 6,99, în vreme ce 544 candidați au obținut medii între 7 – 7,99. Medii între 8 – 8,99 au reușit să obțină 562 elevi în timp ce alți 322 elevi au demonstrat că stăpânesc bine această disciplină la care au susținut exa-men și au obținut medii între 9 – 9,99.
14 note de 10
14 elevi au avut teze perfecte și au obținut nota 10. Rezultatele destul de slabe au atras atenția inspectorilor școlari care spun că procentajul elevilor care au obținut medii sub 5 anul acesta, la proba de Limba și Literatura Română, este mai mare chiar decât anul trecut. „Anul trecut aveam note sub 5 în circa 400 de cazuri, acum numărul este ceva mai mare. După examenul de evaluare națională se va face o statistică pe școli pentru a vedea de unde provin acei elevi. Având în vedere că cele mai multe note sunt între 7 și 8, asta înseamnă că subiectele au fost de nivel mediu”, a spus Silvia Chela-riu, inspector de limba și literatura română.
Potrivit unor surse din ISJ, au fost teze în care nu era nimic scris sau erau scrise 3 cuvinte, unele sub altele, care nu aveau coerență. Profesorii pun acest lucru pe seama situației sociale speciale, dar iau în calcul și posibilitatea ca elevii întorși din străinătate să nu se fi putut acomoda cu grila de examen.
Mai mult optimism pentru rezultatele la matematică
Chiar dacă rezultatele provizorii obținute de absolvenții clasei a VIII-a la proba de Limba și Literatura Română din cadrul examenului de Evaluare Națională nu au fost mulțumitoare, oficialii Inspectoratului Åcolar Județean Vrancea trag speranțe că la proba de matematică ce s-a desfășurat ieri rezultatele vor fi mai bune. Inspectorii de specialitate spun că subiectele propuse nu ar fi trebuit să ridice probleme foarte mari, iar un elev care s-a pregătit de-a lungul anului școlar nu ar trebui să ia mai puțin de nota 7. ,,Sunt subiecte de nivel mediu, subiecte care nu cred să fi creat dificultăți. Au fost pro-bleme normale, care să verifice nivelul mediu de cunoștințe. Un elev de nivel mediu putea obține între nota 7 și 8, iar un elev mai slab putea obține nota 5. La subiectul III au fost probleme cu aplicabi-litate practică care s-au făcut la clasă. În monitorizarea pe care am făcut-o am observat că profesorii au folosit mate-rialele de pe site-ul Ministerului Educației. Mă aștept la note rezonabile, și cred că nu vor fi multe note sub 5″, a declarat Daniela Sîrghie inspector de matematică în cadrul Inspectoratului Åcolar Vrancea.
104 absenți la matematică
La proba de ieri s-au înregistrat 104 absenți, cu 4 mai mulți decât la proba scrisă de Limba Română. Pe 29 iunie vor fi afișate rezultatele și în aceeași zi, între orele 14.00 – 18.00, elevii nemulțumiți pot depune contestații. Rezultatele finale ale examenului de Eva-luare Națională vor fi afișate în data de 2 iulie. În baza opțiunilor înscrise pe fișa de înscriere și în ordinea descrescătoare a mediilor obținute, elevii vor fi repartizați computerizat la licee.
Ministrul interimar al Educației, Liviu Marian Pop, a decis:
Același punctaj la variantele de răspuns predicativă/subiectivă
Ministrul interimar al Educației, Liviu Marian Pop, a decis, ieri seară, ca la proba de limba și literatura română din cadrul examenului de Evaluare Națională să se aplice același barem de corectare pentru elevii care au răspuns la subiectul al II-lea, A(3 atât varianta b – predicativă, cât și c – subiectivă. Ca atare, fiecare dintre elevii în cauză va primi 6 puncte.
Potrivit unui comunicat de presă, decizia ministrului se fundamentează pe mai multe argumente ale specialiștilor în limba română. Una dintre cele mai importante opinii a venit din partea Academiei Române. Reprezentanții Institutului Lingvistic „Iorgu Iordan – Al. Rosetti”, cel mai important for în domeniul normării gramaticii limbii române, susțin că în speța care a făcut obiectul dezbaterii răspunsul este ambivalent – atât subiectivă, cât și predicativă, în funcție de context sau de intonație, lucru subliniat de Gramatica Academică a Limbii Române (GLAR), conform acelorași surse.
La rândul lor, cadrele didactice specializate în limba și literatura română au remarcat aceeași ambiguitate a răspunsurilor.
Al treilea argument care a determinat decizia a fost procentul aproximativ egal al elevilor care au răspuns pe cele două variante, respectiv 42% subiectivă și circa 40% predicativă. Acest fapt reflectă indubitabil opiniile formulate de specialiști.
Statistică – limba și literatura română Evaluare Națională 2012
1. Centrul de evaluare Grupul Åcolar „G.G. Longinescu”
1-1,99 2-2,99 3-3,99 4-4,99 5-5,99 6-6,99 7-7,99 8-8,99 9-9,99 10 total teze
11 30 60 62 123 119 119 96 56 676
2. Centrul de evaluare Colegiul Tehnic Auto ” Traian Vuia”
1-1,99 2-2,99 3-3,99 4-4,99 5-5,99 6-6,99 7-7,99 8-8,99 9-9,99 10 total teze
21 30 43 35 104 129 148 178 145 8 841
3. Centrul de evaluare Colegiul Tehnic „Ion Mincu”
1-1,99 2-2,99 3-3,99 4-4,99 5-5,99 6-6,99 7-7,99 8-8,99 9-9,99 10 total teze
35 34 50 65 127 116 138 118 29 1 713
4. Centrul de evaluare Colegiul Economic „Mihail Kogălniceanu”
1-1,99 2-2,99 3-3,99 4-4,99 5-5,99 6-6,99 7-7,99 8-8,99 9-9,99 10 total teze
19 20 40 32 80 100 139 170 92 5 697
CENTRALIZARE
1-1,99 2-2,99 3-3,99 4-4,99 5-5,99 6-6,99 7-7,99 8-8,99 9-9,99 10 total teze
86 114 193 194 434 464 544 562 322 14 2.927