Guvernul australian s-a arătat indignat de folosirea cangurului, emblema națională a Australiei, în campanii publicitare ale producătorului de țigări British American Tobacco (BAT), destinate pieței europene.
Guvernul de la Canberra a pregătit un proiect de lege foarte restrictiv în privința publicității, iar compania BAT vinde marca Winfield cu fotografia unui cangur pe fața pachetelor și cu harta Australiei pe spate. Firma folosește și sloganul âAn Australian Favouriteâ (popular în Australia).
Ministrul australian al Justiției, Nicola Roxon, care a fost înainte mi-nistrul Sănătății, a spus că australienii se simt âofensațiâ de utilizarea âmodului lor de viață sănătos pentru promovarea unor produse mortaleâ. âLăsați-ne în pace simbolurileâ, a spus ea producătorilor de țigări.
Aceștia nu sunt deloc de acord cu un proiect de lege care impune, de la 1 decembrie 2012, uniformizarea pachetelor. Ambalajele de culoare oliv închis, purtând mesaje descurajante, vor avea ca singur element distinctiv marca și numele produsului.