Ediția: Marți 21 Mai 2024. Nr. 6629
Ediția: Marți 21 Mai 2024. Nr. 6629

Procesele de învăţare dificile stimulează creierul persoanelor în vârstă


Persoanele în vârstă asimilează mai bine informațiile noi dacă le învață mai degrabă printr-o metodă „dură” (încercare/eroare) decât printr-o metodă „ușoară” (întrebare urmată de răspunsul corect), potrivit unui studiu canadian publicat miercuri în revista Psychology and Aging. Specialiștii de la Institutul de cercetări Rotman, de la centrul Baycrest despre condiția mintală a persoanelor în vârstă, afiliat Universității din Toronto, au demonstrat pentru prima dată faptul că persoanele în vârstă – mai precis creierul acestora – învață mai ușor decât persoanele tinere prin metoda încercare/eroare.
Concluziile acestui studiu i-au surprins pe educatorii și medicii specializați în recuperarea cognitivă. Studiul contrazice astfel o serie de articole publicate în numeroase reviste științifice, potrivit cărora comiterea de erori în cursul procesului de învățare prejudiciază memoria persoanelor în vârstă, iar metoda pasivă „fără eroare”, prin memorare, cu răspunsul corect furnizat celui care învață, este mai bună pentru creier. „Literatura științifică a promovat în mod tradițional învățarea fără greșeală pentru adulții în vârstă. Totuși, studiul nostru a arătat că, atunci când aceștia studiază o materie conceptuală, în care ei pot să stabilească o relație semnificativă între erorile lor și informația corectă pe care trebuie să o rețină, erorile pot juca un rol cu adevărat pozitiv în procesul de învățare”, a declarat Andrée-Ann Cyr, principalul autor al studiului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?