Ediția: Sâmbătă 4 mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Sâmbătă 4 mai 2024. Nr. 6617

Vrâncenii, printre cei mai prost plătiţi români


Angajații vrânceni au printre cele mai mici salarii din țară, arată un studiu realizat la nivelul Guvernului și prezentat într-o broșură destinată investitorilor străini. Salariul mediu net din Vrancea este de 241 euro, adică puțin mai mult de o mie de lei. Cele mai mari salarii sunt plătite, cum era de așteptat, în Focșani. Conform Direcției de Statistică, cele mai mari salarii sunt în domeniul serviciilor, respectiv intermedieri financiare, servicii bancare cu o medie de 1075 lei.

Angajații vrânceni au printre cele mai mici salarii din țară, arată un studiu realizat la nivelul Guvernului și prezentat într-o broșură destinată investitorilor străini. Salariul mediu net din Vrancea a fost, în 2010, de 241 euro, comparativ cu 462 euro în București, 355 euro în Gorj, 352 euro în Sibiu sau 339 euro în Cluj. Aceasta înseamnă puțin mai mult de o mie de lei. Situația nu s-a schimbat foarte mult în 2011.
Cele mai mari salarii sunt plătite, cum era de așteptat, în Focșani. Câștigul salarial mediu net realizat în luna iunie 2011 în județul Vrancea a fost de 1029 lei/salariat. Conform Direcției de Statistică, cele mai mari salarii sunt în domeniul serviciilor, respectiv intermedieri financiare, servicii bancare unde media salarială este 1075 lei. Salariile sunt mai mici pentru vrâncenii care lucrează în industrie și construcții – 966 lei. Primesc mai mulți bani vrâncenii care lucrează în domeniul agriculturii și servi-ciilor conexe, respectiv 979 lei.
Însă banii primiți de muncitorii vrânceni nu reflectă realitatea economică a județului. Astfel, conform ultimei analize a Comisiei Naționale de Prognoză, valoarea PIB-ului produs de economia vrânceană este estimat la 5.582 milioane lei, adică mai mult decât în Tulcea, Vaslui, Călărași, Ialomița, Sălaj, Bistrița-Năsăud sau Botoșani. Totuși, salariile pri-mite de muncitorii vrânceni sunt mai mici decât județele menționate mai sus. O posibilă explicație ar putea fie zgârcenia angajatorilor, care oferă salarii mai mici muncitorilor și păstrează profitul în buzunar. O altă explicație, ținând cont de salariile mici declarate în domeniul confecțiilor, ar putea fi plata la negru. Astfel, sala-riații au trecut salariul minim pe economic în cartea de muncă dar, la sfârșitul lunii, primește cu câteva milioane de lei în plus, în funcție de cât a lucrat.

Investitorii ocolesc județele fără deschidere spre Vest

Informațiile referitoare la topul salariilor din județele României au fost prezentate într-un articol publicat de cotidianul Ziarul Financiar, care arată și motivul economic pentru care investitorii ocolesc județele din zona Moldovei. Este unul simplu și care nu a fost înțeles de guvernanții PDL care preferă să arunce cu banii pe patinoare și parcuri decât pe autostrăzi și drumuri naționale. „În orașele din regiunea Moldovei, salariile rămân printre cele mai mici din economie deoarece investitorii străini au evitat să facă afaceri în aceste zone pentru că nu au deschidere spre Vest”, explică ziariștii cotidianului economic.
Investitorii străini au toate motivele să fie nemulțumiți de infrastructura rutieră atât timp cât lucrările la DN 2 D, Focșani-Lepșa-Ojdula sunt blocate pentru că guvernul condus de Emil Boc nu a plătit banii datorați constructorului. Mai mult, guvernul PDL nu a plătit nici măcar pentru exproprierile realizate pentru lărgirea drumului național. În aceste condiții, nu este de mirare că pensiunile din Lepșa duc lipsă de turiști și că oamenii de afaceri ocolesc această regiune deosebită și care poate beneficia de avantaje financiare importante datorită existenței Parcului Natural Putna.
Pe lista drumurilor naționale abandonate de guvernul PDL se mai află DN 2N și DN 2R, de la Bogza la Dumbrăveni – Dumitrești – Jitia – Vintileasca. Nu face excepție nici DN 2M Focșani – Odobești – Andreiașu. Aceste drumuri naționale sune pline de gropi care fac inutile eforturile administrațiilor locale de a atrage investitori români sau străini care să dezvolte afaceri în zonă. Oricât ar fi profitul, investitorul renunță când vede cum se rup roțile camioanelor care se încumetă să meargă spre Vintileasca sau Andreiașu.

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?