Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617

Seniorii, impresionaţi de vecinii bulgari

Clubul Seniorilor din cadrul Crucii Roșii, filiala Vrancea, a fost, în perioada 22 – 25 iulie, într-o excursie în Bulgaria la inițiativa președintelui CR, Neculai Ionescu.
Cei 30 de vârstnici din cei peste 100 pe care îi numără Clubul s-au declarat foarte încântați de locurile pe care le-au văzut. „La început nu am fost foarte impresionați pentru că mulți dintre noi trecusem prin țara vecină Bulgaria. Trecerea frontierei s-a făcut pe baza cărții de identitate, iar vameșii au fost foarte amabili și prietenoși. După ce am intrat în Bulgaria am mers la Basarabov pentru a vizita Peștera Sfântului Dimitrie ale cărui moaște se află la Catedrala din București. De la Basarabov am plecat spre sud, la Ivanovo. Aici sunt peșteri săpate în munte la 32 de metri înălțime față de sol. UNESCO le-a adăugat patrimoniului universal”, ne-a spus profesor Ioana Constantinescu, președintele Clubului.
Spre seară, seniorii au ajuns la Veliko Tarnovo unde au fost cazați în case bulgărești și serviți cu mâncăruri tradiționale. „Veliko Tarnovo este orașul cu cel mai glorios trecut istoric din Bulgaria. Printre meandrele râului Yantra există un monument închinat fraților Asan, fondatorii statului Bulgar”, ne-a mai povestit profesoara.
A doua zi, excursioniștii au mers la Gabrovo, un orășel în a cărui piață aveau acces la vânzarea produselor doar cultivatorii locali. „La întoarcere am vizitat Mănăstirea Sfântului Arhanghel Mihail din Drianovo înființată în secolul XII sub stâncile verticale din calcar, pe malul unui râu”, ne-a mai spus Ioana Constantinescu despre experiența din țara vecină.
În călătoria lor, bătrânii au trecut și prin Arbănassi unde au participat la un Festival Folcloric, iar per total, vârstnicii spun că au rămas plăcut impresionați de căldura bulgarilor, de amabilitatea și de cinstea lor.
 În zilele care urmează Clubul va pleca într-o nouă excursie la Roma și Napoli unde așteaptă să vadă locuri cel puțin la fel de frumoase ca cele din Bulgaria. Pentru toate deplasările, dar și pentru atenția de care dă dovadă pentru cei în vârstă, Clubul Seniorilor ține să-i mulțu-mească președintelui, Neculai Ionescu.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?