Ediția: Sâmbătă 18 Mai 2024. Nr. 6627
Ediția: Sâmbătă 18 Mai 2024. Nr. 6627

Plimbarea cu „rata“ rămâne tot 1,4 lei


Prețul biletelor de călătorie pe mijloacele de transport în comun în Municipiul Focșani va rămâne la nivelul de 1,4 lei până la sfârșitul anului. Cel puțin asta speră directorul Societății de Transport Public Local, Ion Diaconu.

Ion Diaconu spune că se va încerca menținerea aceluiași tarif, chiar dacă în țară, în majoritatea județelor, prețul unui bilet este mai mare. Excepție face capitala, unde tariful este mai mic, pentru că în proporție de 70% este subvenționat. „Încercăm să mergem până la finele anului cu același preț al biletului. În caz că se va produce o majorare, aceasta nu va fi mare, probabil se va ajunge la 1,5 lei”, spune directorul societății de Transport Public Local.
Ion Diaconu recunoaște că numai din transport, societatea nu ar fi supraviețuit, astfel fiind înființate și celelalte acti-vități care aduc venituri. În prezent societatea găzduiește inclusiv Autogara Focșani, care aduce venituri importante. Fiecare societate care se ocupă de transport județean sau interjudețean, plătește către societatea de Transport Public Local o taxă de peron, pentru fiecare plecare. Aceasta este de 1,7 lei, dar poate varia în funcție de tipul mașinii și tipul de traseu. Transportatorii care au un număr mare de plecări, beneficiază și de un discount de 20%. „Tarifele sunt mai mici în comparație cu cele de la autogara de la care au plecat. De exemplu, pentru cei care fac transport județean, ta-riful este mic chiar și cu 40% comparativ cu ceea ce plăteau dincolo”, a precizat Ion Diaconu. Autogara nu este singura activitate care aduce venituri importante. Societatea de Transport Public Local Focșani are deschis, de doi ani, și un service auto, unde nu repară doar microbuzele și midibuzele cu care se efectuează  transportul în oraș, ci și mașinile unor persoane fi-zice și juridice. Chiar și pe timp de criză, service-ul funcționează bine și aduce venituri. „Facem și piese, dar și reparații, de la autoturisme până la camioane. Avem contracte cu furnizori naționali de piese”, a mai adăugat directorul Diaconu. 
În curtea societății există și o parcare pentru      TIR-uri, care nu a dispărut odată cu mutarea autogării în incintă. Parcarea unui asemenea tip de vehicul în curtea societății de Transport Public Local Focșani costă între 30-40 de euro lunar.
Din surse financiare proprii, societatea de transport local a achiziționat la finele anului trecut, patru midibuze marca BMC 215 SCB, pentru care s-a plătit un avans de 20% firmei de leasing. „Visul nostru este de a înlocui microbuzele cu midibuze. Vor rămâne anumite trasee, cum este în sud traseul 51 și traseul 7, unde strada nu permite decât trecerea unui microbuz. Dacă vor mai fi surse proprii, vom mai face investiții. În prezent, pe trasee circulă 14 midibuze. Anul acesta am investit în autogara care s-a mutat la noi. A fost nevoie să investim în peroane, clădire și dezafectarea numitor corpuri de clădire”, a concluzionat Ion Diaconu, directorul societății de Transport Public Local Focșani.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?