Ediția: Sâmbătă 18 Mai 2024. Nr. 6627
Ediția: Sâmbătă 18 Mai 2024. Nr. 6627

Asociaţia Industriei Feroviare cere să nu fie majorate tarifele CFR


Asociația Industriei Feroviare din România (AIF) solicită Guvernului, printr-o scrisoare deschisă, să reconsidere angajamentele luate față de FMI privind creșterea tarifelor practicate de companiile CFR și Metrorex, apreciind că majorarea acestora va duce la falimentul căii ferate. „Considerăm că majorarea ta-rifelor în acest domeniu va contribui definitoriu la distrugerea iremediabilă a infrastructurii pu-blice de transport pe șină, la falimentul societăților în cauză și la pierderea ultimilor clienți pe care sistemul de transport public pe șină îi deține”, se arată în scrisoare.
Scrisoarea este adresată premierului Emil Boc și miniștrilor Transporturilor (Radu Berceanu), Finanțelor (Sebastian Vlădescu) și Economiei (Adriean Videanu).
„Vă solicităm să reconsiderați imediat această abordare financiară care, în contextul crizei economice, poate fi ultima piesă către distrugerea totală a legăturilor feroviare către zonele de producție sau distribuție interne sau externe ale României, însemnând pierderea imediată a competitivității multor agenți economici români sau străini, care activează pe teritoriul României”, potrivit documentului.
Conform AIF, diminuarea acti-vității companiilor afectate va duce la creșterea vulnerabilității economiei românești prin micșorarea produsului intern brut și sporirea artificială a șomajului.
Totodată, asociația solicită celor trei miniștri să găsească resurse pentru finanțarea activităților de transport pe șină, precum și deblocarea resurselor financiare pentru cofinanțarea proiectelor europene de reparații a infrastructurii feroviare și modernizare a materialului rulant.
AIF consideră că majorarea ta-rifelor pentru accesul la infrastructura feroviară va avea ca efect o creștere în lanț a prețurilor practicate de transportatorii feroviari privați sau de stat. În același timp, scumpirea tarifelor practicate de CFR Marfă în contextul anunțului de privatizare va duce la obținerea unei sume de vânzare mai mici.
„În contextul recent anunțatei privatizări a CFR Marfă, schimbarea politicilor tarifare, deteriorarea condițiilor de piață și probabila pierdere a ultimilor clienți vor conduce la diminuarea valorii de vânzare a acțiunilor societății și implicit, la obținerea unei sume de vânzare mult mai mici”, se arată în documentul citat.
Lipsa proiectelor de moder-nizare a infrastructurii feroviare publice și de reînnoire a dotării tehnice aferente operatorilor de transport a forțat companiile de profil să își restrângă mereu activitatea și să concedieze din personal. Totodată, locomotivele și vagoanele au o vârstă medie de 25 de ani, iar infrastructura feroviară publică este scadentă la reparații pe aproape 90% din poduri și lucrări de artă, 90% din rețeaua de tracțiune electrică și 50% din infrastructură.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?