Ediția:: Sâmbătă 15 iunie 2024. Nr. 6649
Ediția:: Sâmbătă 15 iunie 2024. Nr. 6649

Audit la asociaţiile de proprietari


Asociațiile de proprietari vor fi verificate de auditori din cadrul Primăriei municipiului Focșani. Solicitarea a fost făcută de directorul ENET, Valter Popescu, care este nemulțumit de restanțele imense ale asociațiilor la căldură și apa caldă menajeră. În topul datornicelor se află Asociația de proprietari 167 din Bulevardul Independenței, care are restanțe la ENET de peste 279 mii lei. Asociația 280 din strada Revoluției, Cartierul Sud, datorează societății de termoficare 156 mii lei, iar Asociația 98 din strada Pictor Grigorescu 124 mii lei. „Populația are restanțe de peste 5 mi-lioane de lei la ENET, tocmai din acest motiv am deschis mai multe procese în instanță pentru recuperarea debitelor. Am rugat pe reprezentanții Primăriei ca, după sărbători, să auditeze asociațiile cu datorii foarte mari. Vrem să aflăm de unde pornesc problemele cu plățile. În prezent noi nu mai avem datorii la Distrigaz, sîntem cu plata facturilor la zi. Am cumpărat și o mie de tone de păcură. Nu vom mai cumpăra deoarece s-a scumpit și nu putem îngropa banii în păcură”, a spus Valter Popescu. La rîndul său, primarul Decebal Bacinschi, s-a arătat indignat de sumele foarte mari datorate de populație. „Sînt sume imense, iar după sărbători va trebui să găsim o soluție. Problema este că au de plătit facturi restante de luni de zile”, a spus edilul. În urmă cu cîteva zile, Guvernul a aprobat normele metodologice de aplicare a Legii 230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari, fiind aduse și cîteva modificări. Astfel, s-a modificat numărul de proprietari necesari pentru modificarea statutului ori a acordului de asociere de la jumătate plus unu la două treimi și se specifică dreptul proprietarilor de a avea acces, la cerere, la orice document al asociației de proprietari. Termenul de preaviz în care proprietarul este obligat să accepte accesul în apartament al unui delegat al asociației s-a micșorat de la 15 la 5 zile, proprietarii avînd obligația de a consolida sau moderniza clădirea pentru eficiență termică. Hotărîrile adunării generale a Asociației pot fi contestate în termen de 45 zile și nu de 60 cît era pînă în prezent. De asemenea, s-a modificat termenul de plată a cotelor de contribuție de la 15 la 20 zile. Sumele încasate din aplicarea pena-lităților vor face obiectul fondului de pena-lități al asociației și se vor utiliza numai pentru plata penalizărilor impuse asociației de către terți și pentru cheltuielile cu repara-țiile asupra proprietății comune sau alte cheltuieli de natură administrativă. Controlul asupra activității financiar contabile din cadrul asociațiilor de proprietari poate fi exercitat doar de Consiliile Locale, la cerere sau din oficiu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?