Ediția: Joi 16 Mai 2024. Nr. 6625
Ediția: Joi 16 Mai 2024. Nr. 6625

Consiliul Judeţean, proprietar cu acte în regulă al Complexului Căprioara


Grupuri de interese încearcă, prin intermediul trompetei portocalii, să facă presiuni asupra consilierilor municipali ai PNL pentru a nu vota proiectul de hotărîre privind darea în folosință gratuită către Consiliul Județean a terenului de sub Complexul Căprioara. Într-un editorial apărut ieri, se încearcă să se acrediteze ideea că achiziționarea complexului nu ar fi finalizată, în sensul că acesta nu este intabulat și nu are carte funciară. Mai mult, se lansează ipoteza că prin darea terenului în folosință gratuită, Marian Oprișan ar scăpa de unul din capetele de acuzare în dosarul politic instrumentat de așa-zișii procurori anti-corupție. Ambele aspecte sînt însă false. Consiliul Județean a intabulat clădirea din Crîngul Petrești și are carte funciară. În ceea ce privește rechizitoriul DNA, acesta se referea la faptul că Marian Oprișan nu a inițiat un proiect de hotărîre distinct privind achiziționarea Complexului, dar legea nu prevede o obligație în acest sens. Conform documentelor existente la Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Vrancea, Biroul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Focșani, a fost intabulat corpul de clădiri din Crîngul Petrești și s-a emis carte funciară în acest sens. Cartea funciară are numărul 2.657 și potrivit acesteia, Complexul Căprioara a fost achiziționat de Consiliul Județean, care deține toate documentele legale. Aceeași instituție a aprobat intabularea respectivului corp de clădiri prin încheierea numărul 25.860 din 5 septembrie 2007. Consiliul Județean nu a cerut niciodată trecerea în proprietate a terenului de sub corpul de clădiri, ci doar drept de folosință gratuită pe perioada existenței clădirilor, așa cum prevede legea. De altfel, în Codul Civil este prevăzut dreptul de superficie care arată că proprietarul de bună credință al unei clădiri construite pe terenul altui proprietar, are dreptul conferit de lege să folosească acel teren de sub clădire. Consiliul Județean a devenit proprietarul corpului de clădiri din Crîngul Petrești în 2004, iar Primăria a devenit proprietarul terenului pe care se află aceste clădiri în 2006. Așadar, Consiliul Județean a devenit proprietar de bună credință al unor clădiri si-tuate pe un teren ce aparținea statului la acel moment. Directorul ADS confirmă legalitatea transferului Gazeta portocalie lansează ipoteza că prin trecerea în folosință gratuită către Consi-liul Județean a terenului de sub complexul Căprioara, Marian Oprișan ar scăpa de unul din capetele de acuzare din dosarul politic instrumentat de DNA. Editorialul trompetistului șef dovedește încă o dată disperarea acestuia de a induce în eroare opinia publică prin formularea unor ipoteze abracadabrante, ilo-gice. Terenul de sub „Căprioara” nu are absolut nici o legătură cu intabularea clădirilor Complexului. Acesta a fost intabulat, după cum am arătat, adică instituția Consiliului Județean a devenit deja proprietar definitiv. De altfel, este de notorietate faptul că dosarul în care Marian Oprișan a fost trimis în judecată pentru abuz în serviciu, deoarece Consiliul Județean a achiziționat Complexul Căprioara, este unul fabricat. Dosarul nu conține probe temeinice din care să reiasă că ar fi prejudiciat bugetul Consiliului Județean sau fondul de rezervă al Guvernului României. Specialistul DNA, Dumitru Tătaru, a efectuat un raport de constatare în care și-a permis să-i nominalizeze pe „vinovați”, deși sarcina de a da un verdict revine, conform legii, judecătorilor. Avocații apărării au demontat acuzațiile și constatările lui Tătaru, însă contestația lor nu a fost luată în considerare de anchetatori. Procurorul DNA Horațiu Baias a semnat o ordonanță de respingere a probelor, încălcînd astfel dreptul la apărare prevăzut de Constituție. Pînă și directorul ADS Vrancea, Manole Merchea, a confirmat că nu este nici o ilegalitate în cazul transferului terenului de sub complexul Căprioara de la Consiliul Local Focșani la Consiliul Județean. El a arătat că speculațiile pe acest subiect sînt doar material pentru presă și nu se pune problema unei încălcări a legii. Merchea a precizat că, de fapt, acest teren trece de la o instituție a statului la altă instituție și nu în proprietatea unei persoane anume. Manole Merchea a mai precizat că valoarea terenurilor din zona Crîngului Petrești este în creștere, indiferent de proiectul modernizării Complexului Căprioara. „Se încearcă distragerea atenției de la imensul jaf public din pădurile Vrancei La începutul acestei luni, președintele Marian Oprișan declara că misiunea „trompetei portocalii” este aceea de a distrage atenția de la „imensul jaf public în plină desfășurare din pădurile Vrancei” și mai ales de la schimburile de terenuri din diferite localități ale județului cu unele din municipiul Focșani făcute de „grupul de șmecheri oligarhi aflați în spatele puterii portocalii din Vrancea”. „Conștienți de faptul că în curînd va veni și ziua judecății, acești băieți descurcăreți acționează în prezent după principiul «hoții strigă hoții» crezînd că opinia pu-blică mai poate fi păcălită așa cum s-a întîmplat în urmă cu 3 ani de zile”, a afirmat Marian Oprișan. Åžeful administrației județene a explicat că perfectarea contractului de vînzare-cumpărare dintre Federalcoop și Consiliul Județean s-a rea-lizat abia în luna septembrie 2007 deoarece vînzătorul nu a dobîndit toate actele necesare intabulării clădirii, și nicidecum nu a existat vreo „înțelegere subterană” între Consiliul Județean și Instituția Prefectului. El a adăugat că toate achizițiile pe care le-a efectuat Consiliul Județean, inclusiv Complexul Că-prioara, au intrat în patrimo-niul public sau privat al administrației publice județene și nu „în folosința personală a președintelui, a vreunui consilier județean sau a oricărei alte persoane”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?