Ediția: Luni 3 iunie 2024. Nr. 6640
Ediția: Luni 3 iunie 2024. Nr. 6640

Amenzi mai mari şi obligaţii mai multe pentru agenţii economici


De la 1 septembrie, agenții economici care își plătesc taxele și impozitele la termen, vor face plățile într-un cont unic. Modificarea Codului de procedură fiscală a fost aprobată în ședința Guvernului din această săptămînă. În aceeași ședință s-a aprobat majorarea amenzilor prevăzute în Codul de procedură fiscală. O altă modificare se referă la utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale de către persoanele fizice autorizate și firmele care vînd bunuri de folosință îndelungată. De asemenea, certificatul de cazier fiscal se va elibera pe loc, în schimbul unei taxe de 20 lei. Codul de procedură fiscală a fost modificat, marți, printr-o Ordonanță privind reglementarea unor măsuri financiar-fiscale. Actul normativ stabilește că plata impozitelor, taxelor, contribuțiilor și altor sume datorate bugetului general consolidat, se va face într-un cont unic. Potrivit unui comunicat de presă, plata obligațiilor fiscale se va realiza prin două ordine de plată: unul pentru obli-gațiile datorate bugetului de stat și al doilea pentru obli-gațiile datorate celorlalte bugete și fonduri. „Metoda plății creanțelor fiscale în contul unic se aplică, începînd cu 1 septembrie 2007, pentru contribuabilii care plătesc integral și la termenele prevăzute de lege obligațiile fiscale și nu au alte obligații fiscale restante, urmînd a fi genera-lizată pentru toți contribuabilii începînd cu data de 1 ia-nuarie 2008”, se precizează în comunicatul de presă. Potrivit noilor prevederi, depunerea declarațiilor fiscale se poate realiza prin mijloace electronice sau prin sisteme de transmitere la distanță. În acest caz, data depunerii decla-rației este cea a înregistrării pe pagina de Internet a orga-nului fiscal, confirmată printr-un mesaj electronic. Au fost actualizate și cuantumurile amenzilor prevăzute de Codul de Procedură fiscală. Astfel, nerespectarea obligației înscrierii codului de identificare fiscală pe documente, nerespectarea de către plătitorii de salarii și venituri a obligațiilor privind completarea și păstrarea fișelor, refuzul debitorului supus executării silite de a preda bunurile organului de executare spre a fi sechestrate se sancționează cu amendă de la 500 la 1.000 de lei pentru persoanele fi-zice, respectiv de la 1.000 la 5.000 lei, pentru persoanele juridice. Cu aceleași amenzi se sancționează și nedepunerea la termenele prevăzute de lege a declarațiilor de înregistrare fiscală sau de mențiuni. Case de marcat pentru persoanele fizice autorizate O altă modificare a legislației se referă la obligația persoanelor fizice autorizate de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale în cazul activităților economice desfășurate în mod independent. Modificarea permite efectuarea de controale pentru prevenirea actelor de evaziune fiscală în rîndul acestei categorii, prin intermediul căreia se realizează multe tranzacții neînregistrate. O altă nouă prevedere stabilește eliminarea excepției privind neutilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale în cazul comercializării bunurilor de folosință îndelungată precum și în cazul vînzărilor de bunuri și prestărilor de servicii care nu se încasează integral în momentul livrării bunului sau prestării serviciului. „Agenților economici le revine obligația de a înregistra banii personali deținuți de angajați și/sau de administratorul unității într-un registru special și de a introduce, la începutul fiecărei zile, în aparatele de marcat electronice fiscale, soldul inițial reprezentînd monedele/bancnotele divizionare necesare pentru a da restul la client”, se precizează în comunicat. Totodată, a fost modificată Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor. Potrivit noilor prevederi, plîngerea contravențională suspendă executarea numai în ceea ce privește sancțiunile contravenționale principale. În prezent, plîngerea contravențională suspendă toate sancțiunile contravenționale aplicate, inclusiv cele privind închiderea unității sau suspendarea activității acesteia, reducînd astfel eficiența activității de control. Cazierul fiscal va fi eliberat pe loc Potrivit noilor modificări ale legislației, eliberarea certificatului de cazier fiscal se va realiza pe loc, în toate situațiile, în prezența contribuabilului sau a reprezentantului acestuia. Pentru eliberarea certificatului de cazier fiscal, precum și pentru transmiterea electronică a informațiilor din cazierul fiscal către Oficiul Național al Registrului Comerțului, se va percepe o taxă în sumă de 20 de lei, care se va face venit la bugetul de stat. Obligația prezentării certificatului de cazier fiscal în situația cesiunii părților sociale sau a acțiunilor revine persoanelor care prin cumpărarea părților sociale sau a acțiunilor devin noi asociați sau acționari.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?