Ediția: Vineri 10 Mai 2024. Nr. 6620
Ediția: Vineri 10 Mai 2024. Nr. 6620

Investiţii de două milioane lei în fabrica de carton ondulat


Vrancart Adjud va investi peste două milioane de lei în utilaje pentru fabrica de carton ondulat. Prin aceste investiții, Vrancart vrea să obțină o creștere cu 5% a producției de carton ondulat. Vrancart Adjud a vîndut în 2007 cu 29% mai mult decît în primele luni din 2006. Creșterea producției de carton ondulat s-a datorat atît creșterii comenzilor vechilor clienți, cît și atragerii de noi clienți, în condițiile în care consumul, pe ansamblul pieții românești, a crescut. Potrivit unui comunicat al Vrancart, firma dorește să se orienteze mai mult către producția de cutii, estimînd o creștere de 135% față de 2006, în detrimentul formatelor plane, a căror volum se preconizează să scadă cu 4% față de anul precedent. Începînd cu anul 2007, Vrancart realizează și ambalaje din carton cașerat, produse a căror cerere a luat amploare pe piața produselor alimentare. Cea mai mare parte a producției Vrancart este destinată pieței interne (98%), livrarea la export fiind îngreunată de costurile mari pe care le implică transportul. Investițiile Vrancart în modernizarea fabricii de carton ondulat vor consta în automatizarea stației de clei pentru obținerea unei calități constante a cleiului de amidon, care se va reflecta în creșterea calității cartonului și creșterea gradului de siguranță în exploatarea instalației. De asemenea se va achiziționa un plotter și tehnică de calcul adecvată, pentru o creștere a operativității în realizarea și proiectarea mostrelor de confecții din carton ondulat, dar și slitter-scorer și cuțit simplex, pentru creșterea vitezei medii de funcționare a mașinii cu 5metri/secundă prin reducerea timpilor de schimbare a formatelor. Mașina de fabricat carton ondulat de la Vrancart are capacitatea de producție de 82.500 mii mp/an. Societatea din Adjud produce carton tip II, III și V, tipurile de ondule realizate fiind B, C și E, cu gramaje cuprinse între 400-789 g / mp. Pe parcursul anului 2006 cartonul livrat a fost în proporție de 95% în formate plane către firmele prelucrătoare de carton, fabrici de mobilă, sticlărie și în proporție de 5% sub formă de cutii, către utilizatorii finali, respectiv firme din industria alimentară, încălțăminte, diverse produse industriale. În anul 2005, firma a deținut o cotă de piață internă de 9%, care în 2006 a crescut la 11%, iar pentru primele 4 luni ale anului 2007, a ajuns la 13%. Din portofoliul de clienți ai Vrancart, fac parte firme care activează în diferite domenii precum Comex Ottery, Everest Ropack, Prodam.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?