Ediția: Vineri 17 Mai 2024. Nr. 6626
Ediția: Vineri 17 Mai 2024. Nr. 6626

10% dintre candidaţi au picat proba scrisă la română


Lucrările la proba scrisă de limba și literatura română a Bacalaureatului s-au corectat, iar rezultatele nu sînt deloc încurajatoare. Potrivit profesorului Radu Åžtefan, președintele comisiei de la centrul de evaluare din Åžcoala 3 Focșani, 15% dintre cele 1.237 de teze corectate aici au primit note sub 5, doar 8 lucrări reușind să obțină nota maximă. La celălalt centru de evaluare, de la Grupul Åžcolar „G. G. Longinescu” (Liceul Forestier), 5% dintre cele 1.337 de teze au fost notate sub 5, vicepreședintele comisiei, Florin Iamandei, afirmînd că aici au ajuns lucrări ale elevilor de la licee precum Cuza și Unirea, de aceea gradul de promovare este mai ridicat. Åži la acest centru, opt teze au fost notate cu 10. Conform datelor furnizate de ISJ, la probă s-au înscris 2.586 candidați și au fost prezenți 2.574, adică 99,53%. Varianta de subiect extrasă la proba scrisă de limba și literatura română a Bac-ului, numărul 78, a fost considerată prea dificilă atît de elevi cît și de profesori. Ministerul Educației a emis un comunicat de presă în care se arată că subiectele „corespund integral tematicii din programa aferentă examenului din acest an”. Varianta 78 este una dintre cele 100 elaborate pentru această disciplină de Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare, fiind publicată pe site-ul http://subiecte20007.edu.ro încă din 15 ianuarie 2007. „MECT a supus dezbaterii publice toate variantele de subiecte cu scopul de a asigura transparența decizională și de a le revizui, în funcție de opi-niile critice ale elevilor, părinților și cadrelor didactice. Forma finală a variantei 78 de la proba scrisă de Limba și literatura română a fost prezentă pe site începînd cu data de 19 fe-bruarie 2007, neexistînd nici un fel de obiecții din partea celor îndreptățiți să formuleze contestații sau propuneri”, se arată în comunicatul de presă, în care se mai precizează că potrivit strategiei de ela-borare a subiectelor, în orice variantă, „cerințele formulate la punctul 3 au rol de departajare. Tratarea acestora, în acord cu solicitările, permite reflectarea diferențelor între elevi în ceea ce privește pregătirea la disciplină și competențele dobîndite”. Rezol-varea subiectului al III-lea al variantei 78 viza capacitatea candidaților de a elabora un eseu argumentativ în care să fie prezentat imaginarul poetic tradiționalist dintr-o poezie studiată, pornind de la un text al criticului Nicolae Manolescu. Potrivit autorilor variantei, la sfîrșitul liceului elevul este sau ar trebui să fie capabil să identifice ideea de bază a unei afirmații critice, care nu reprezenta o cerință în sine. Ideea textului dădea posibi-litatea oricărui elev ca, în funcție de ceea ce a studiat la clasă cu profesorul sau din manualul alternativ selectat, să reflecte, la alegere, o formulă poetică a tradiționalismului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?