Ediția: Joi 9 Mai 2024. Nr. 6619
Ediția: Joi 9 Mai 2024. Nr. 6619

Plan de mediere pentru fiecare şomer


În baza de date a Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) se află 6.062 de șomeri. Chiar dacă cei mai mulți dintre ei sînt, în momentul de față, neindemnizați (4.810), ei beneficiază de toate serviciile Agenției pentru simplul fapt că sînt înregistrați în evidențele acesteia. Practic, scopul înregistrării persoanelor în căutarea unui loc de muncă în evidențele Agenției, este acela de a fi sprijinite în găsirea unui serviciu și, după caz, de a beneficia de indemnizația de șomaj. Rezultatele urmărite prin înregimentarea în rîndul șomerilor a celor ce au rămas fără muncă sînt: creșterea șanselor de ocupare; crearea unei baze de date în care să fie cuprinse toate aceste persoane precum și menținerea în evidențele Agenției a acestor persoane pînă cînd ele vor fi angajate. Potrivit informațiilor furnizate de conducerea instituției, se pot înscrie în baza de date a AJOFM atît persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, cît și cele care au un serviciu pe care, din diferite motive, doresc să și-l schimbe. Atît cei care fac parte din prima categorie cît și ceilalți trebuie să depună la sediul Agenției un dosar, care să cuprindă: actul de identitate; actele de studii și de calificare; carnetul de muncă sau declarație; adeverință medicală din care să rezulte starea de sănătate sau eventualele restricții medicale, dacă există. „Persoanei luate în evidență i se va elibera un carnet de evidență cu care se va prezenta de fiecare dată la AJOFM, împreună cu actul de identitate și carnetul de muncă. Odată cu înregistrarea persoanei în căutarea unui loc de muncă se va întocmi și pla-nul individual de mediere. După înregistrare, dacă persoana în căutarea unui loc de muncă nu poate fi repartizată corespunzător pregătirii profesionale și nivelului studiilor, dar îndeplinește condițiile pentru a primi indemnizație de șomaj, va depune o cerere pentru acordarea acesteia”, se precizează în informațiile furnizate de AJOFM. Totodată, în momentul luării în evidență are loc un schimb de informații în vederea completării fișei de luare în evidență, precum și informarea persoanei cu privire la serviciile pe care le oferă Agenția corespunzător situației sale. Este vorba de servicii de informare și consiliere profesională, medierea muncii, formarea profesională și consultanță și asistență pentru începerea unei activități independente sau pentru inițierea unei afaceri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?