Ediția: Marți 28 Mai 2024. Nr. 6635
Ediția: Marți 28 Mai 2024. Nr. 6635

Lexus LS 460, cea mai bună maşină din lume


Lexus LS460 a fost desemnată cea mai bună mașină din lume pentru anul 2007.c Premiul „World Car of the Year” a fost decernat la Salonul Auto de la New York. Constructorul Audi a ieșit cel mai cîștigat din competiție după ce a obținut două premii pentru Audi RS4 – cea mai performantă și TT – cea mai frumoasă. Mercedes-Benz a obținut premiul pentru cea mai ecologică mașină cu modelul E320 Bluetec. „World Car of The Year” este un premiu acordat începînd din 2005 în baza voturilor exprimate de 43 de jurnaliști din 22 de țări. Primul titlu „World Car of The Year” a fost acordat în 2005 pentru modelul Audi A6, iar în 2006, premiul a fost obținut de BMW Serie 3. Modelul Lexus LS460 a punctat la toate criteriile după care au fost evaluate cele 28 de modele produse în cele patru colțuri ale lumii. Modelul LS460 a fost considerat un sedan aproape perfect. „Inten-ția noastră a fost de a dezvolta cea mai inovativă, luxoasă mașină pe care o puteam produce”, a afirmat Bob Carter, managerul general al diviziei Lexus din SUA în momentul acceptării trofeului „World Car of The Year”. Pentru titlul suprem, Lexus LS 460 a concurat alături de Mini și Audi TT. Competiția a avut ca obiectiv selectarea autovehiculului care îndeplinește cel mai bine atît pretențiile consumatorilor cît și pe cele tehnice. Procesul evaluării a început cu analizele individuale ale juriului de specialitate, efectuate în funcție de cîțiva parametri standard ai domeniului, de la design și calitate, pînă la performanțe și siguranță. Mașina a fost catalogată drept „întruchiparea perfecțiunii mărcii Lexus”, consacrată deja ca reprezentantă a luxului la nivel mondial. Acum, Lexus aduce nou un sistem pentru parcare automată și o transmisie cu 8 viteze. Transmisia este cuplată la un motor de 4.6 litri V8, alimentat cu un sistem cu dublă injecție, care oferă 380 de cai putere și 480 N/m de moment de torsiune. Puterea este destulă pentru ca LS 460 să ajungă de la 0 la 100 de km/h în mai puțin de 5,5 secunde. Cea mai ecologică mașină a anului a fost desemnată Mercedes Benz E320 Bluetec. Ceilalți doi concurenți în finala acestei secțiuni au fost BMW Hydrogen 7 și Volkswagen Polo BlueMotion. Printre calitățile care au stat la baza acordării premiului s-a numărat și faptul că acest model a reușit să readucă mo-toarele diesel pe piața americană. Cel mai important rol atribuit modelului E320 Bluetec a fost însă de a fi un deschizător de drumuri în tehnologia diesel „super-clean” în lume. Două premii pentru Audi Firma germană Audi a obținut două premii la „World Car of The Year”. Audi RS4 a fost desemnată „cea mai performantă mașină a anului 2007”, iar Audi TT a obținut premiul pentru „cea mai frumoasă mașină”. Alături de Audi RS4, în competiție s-au mai aflat BMW 335i și Porsche 911 Turbo. La modelul german a fost apreciat sistemul de tracțiune integrală qua-ttro, motorul de 420 CP și calitatea fabricației, care este „ireproșabilă”. De asemenea, juriul a considerat că cel mai bun element al modelului Audi RS4 îl reprezintă „minunatul vuiet pe care îl emite atunci cînd pedala de accelerație este apăsată la maxim”. Audi RS4 folosește un motor de turație cu opt cilindri în V și tehnologie FSI, care dezvoltă 420 CP, oferă tracțiune integrală quattro cu distri-buție asimetrică/dina-mică 40/60 a cuplului și DRC (Dynamic Ride Control). Atinge 100 km/h în 4,8 secunde și 200 km/h în 16,6 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Cel mai frumos autoturism a fost desemnat modelul Audi TT. În competiție s-au mai aflat Citroën C4 Picasso și Fiat Grande Punto. Juriul a primit indicații din partea unei comisii special constituite, formată din patru designeri renumiți care au votat lista scurtă a mo-delelor eligibile. Membrii juriului au apreciat în mod deosebit evazările pasajelor roților, grila „singleframe” și silueta agilă, argumentînd că noul TT are o legătură clară cu stilul original al primei generații a mo-delului TT, dar că a evoluat într-o formă mai modernă. Juriul a apre-ciat de asemenea și eforturile constructorului pentru a crea un habitaclu mai spațios și orientat către conducătorul auto. În ciuda faptului că este mai mai lung, mai lat și mai bine echipat decît mo-delul precedent, noul TT Coupe este mult mai ușor, datorită caroseriei hibride aluminiu/ oțel ASF (Audi Space Frame).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?