Ediția: Sâmbătă 4 mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Sâmbătă 4 mai 2024. Nr. 6617

OPC a cerut modificarea contractelor la firmele de utilităţi publice


Inspectorii Oficiului pentru Protecția Consumatorilor au cerut societăților vrîncene care furnizează servicii de apă sau salubritate din Panciu și Odobești să modifice contractele încheiate cu consumatorii. Solicitarea a avut loc la întîlnirea dintre reprezentanții OPC și cei ai societăților din județ care furnizează servicii de apă, energie termică și salubrizarea către vrînceni. La ședința de la sediul OPC au fost invitate firmele de profil din Focșani, Adjud, Panciu, Odobești, respectiv ENET, CUP, URBIS, SGCL. Principalele probleme constatate de inspectorii OPC se referă la neinformarea consumatorilor cu privire la penalitățile percepute de furnizorii de servicii în cazul neplății serviciilor prestate, plata anticipată a consumului mediu pentru 30 de zile sau neincluderea în contract a acordului consumatorilor în ce privește prelucrarea datelor personale în scopuri de marketing. Inspectorii OPC au precizat că problemele au fost constatate doar la societățile care aveau contractele realizate după modelul cadru propus de Autoritatea Națională de Reglementare a Serviciilor Comunale în 2003, respectiv cele din Odobești și Panciu. „S-a dispus remedierea în termen de 5 zile a articolelor din contracte care nu corespundeau cerințelor legale. După acest termen se vor efectua din nou controale, iar dacă nu au fost rezolvate aceste probleme atunci se va recurge la o sancțiune de minim trei mii de lei. În plus, se poate recurge la măsura complementară de oprire a prestării serviciilor către consumatori”, au precizat reprezentanții OPC.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?