Ediția: Marți 21 Mai 2024. Nr. 6629
Ediția: Marți 21 Mai 2024. Nr. 6629

Industria confecţiilor la ora schimbării


Anul acesta vor mai fi organizate două tîrguri de îmbrăcăminte, în lunile iunie și septembrie. Amploarea evenimentului, la care participă 50 de firme de profil, va transforma municipiul Focșani, pentru cîteva zile, în capitala modei din România. Mîine se va deschide la Sala Polivalentă ediția a XXII-a a Tîrgului Național de Îmbrăcăminte și încălțăminte „CONFINTEX 2007”. Organizarea tîrgului are loc în contextul scăderii producției în acest domeniu precum și a numărului de persoane care lucrează în fabricile de confecții. Președintele executiv al Federației Patronale a Industriei Ușoare – FEPAIUS, Aureliențu Popescu, a arătat că firmele de confecții românești ar putea avea soarta celor poloneze, care și-au redus producția la jumătate după intrarea în Uniunea Europeană. Pentru a putea face față concurenței de pe piața europeană, aproape 15% din firmele de confecții vrîncene și-au creat mărci proprii cu care încearcă să își facă loc pe piață. „CONFINTEX 2007” este primul tîrg de îmbrăcăminte și încălțăminte care va fi organizat la Focșani anul acesta. Organizatorii promit că vor mai organiza asemenea evenimente în prima jumătate a lunii iunie și în perioada 26-30 septembrie. Președintele executiv al Expoconfintex, Aureliențu Popescu, a arătat că evenimentul reprezintă o formă de promovare a industriei textile românești. El a arătat că Focșaniul a fost ales datorită importanței pe care o au firmele de confecții, care reprezintă cea mai importantă ramură a industriilor din Vrancea. „La tîrgurile care au avut loc pînă acum, toată lumea a fost mulțumită. Sînt multe persoane care de-abia așteaptă să revenim pentru că le-au plăcut lucrurile. E un contact între producători și consumatorul final, care înseamnă foarte mult. Este o activitate de marketing pentru expozanți iar pentru vizitatori este o posibilitate de a intra primii în contact cu ultimele tendințe de modă”, a afirmat Aureliențu Popescu. Tîrgul de îmbrăcăminte și încălțăminte va fi deschis pu-blicului de miercuri pînă duminică. Cu excepția ultimei zile, cînd programul se va încheia la ora 16, fiecare amator de îmbrăcăminte va putea vizita standurile din Sala Polivalentă pînă la ora 19. Sectorul de textile-pielărie, pe un trend descendent Tîrgul de la Focșani se desfășoară într-o perioadă mai puțin fericită pentru industria de profil din România. Cifrele prezentate de Aureliențu Popescu arată o scădere a principalilor indicatori ai sectorului de industrie textilă-pielărie. „Producția industrială a scăzut cu 7%, a scăzut forța de muncă ocupată în acest sector cu 6% și, la toate grupele de produse care se fabrică în România la această ramură există indicatori în scădere”, a afirmat Aureliențu Popescu. O creștere s-a înregistrat doar la producția de pielărie și încălțăminte. Scăderea producției în domeniul confecțiilor textile s-a observat și în balanța de plăți externe, unde în 2006 s-a înregistrat o reducere de pînă la 1,3 miliarde euro. Aureliențu Popescu a precizat că o problemă o reprezintă producția de lînă și confecții de lînă deoarece fabricile din țară și-au redus activitatea. „Noi avem materie primă în România, avem piei, avem lînă pe care trebuie să o prelucrăm. Însă cea mai bună valorificare la export este prelucrarea materiei prime, dacă nu, atunci exportăm lînă brută, piei brute și nu mai cîștigăm nimic”, a afirmat Aureliențu Popescu. Confecționerii vrînceni ar putea avea soarta firmelor poloneze Președintele executiv al FEPAIUS a precizat că se observă o scădere a volumului de exporturi în confecții, odată cu mutarea interesului comercianților europeni de textile către Asia, în special China. „În ultimii doi ani se observă o oarecare scădere față de ceilalți 5-6 ani cînd în permanență era un trend ascendent. Nici județul Vrancea nu face excepție de la această regulă nefericită. Åži aici în județ, multe fabrici de confecții au început să reducă volumul exporturilor”, a arătat Aureliențu Popescu. Deși nu se poate prevedea ce se va întîmpla în următorii ani, nu este exclus ca firmele vrîncene, obișnuite să producă în sistem lohn, să aibă soarta celor din Polonia. „În primii doi ani de la integrare, Polonia, care era primul exportator de confecții din Europa de Est, și-a scăzut producția la jumătate datorită scăderii lohn-ului. Îmi este greu să spun că scade producția de confecții a județului Vrancea la jumătate datorită celor care lucrează în lohn. În ultimii ani am tot tras semnale de alarmă, asupra faptului că, lucrînd numai în lohn, fără o marcă proprie, trebuie să facă față concurenței foarte ieftine din Asia și Turcia „, a arătat Aureliențu Popescu. El a precizat că diferențele de tarif între firmele românești și cele din Asia sînt foarte mari. „Este un fenomen incredibil. Care comerciant din Uniunea Europeană nu ar fi interesat să producă foarte, foarte ieftin într-o țară precum China”, a mai spus preșe-dintele executiv al FEPAIUS. Doar 15% din confecționeri au creat mărci proprii Președintele executiv al FEPAIUS a arătat că, pentru a face față concurenței de pe piața europeană, aproape 15% din firmele vrîncene de textile și-au creat un brand propriu. Potrivit afirmațiilor sale, acest lucru nu este de ajuns, însă, firmele respective trebuind să investească în tehnologie și să acorde atenție sectorului de marketing și promovare. Nu în ultimul rînd, firmele trebuie să aibă designeri buni, care să cunoască ultimele tendințe în domeniul modei. „Sînt multe firme din Focșani competitive și care cred că vor rămîne în piață. Își vor mai restrînge activitatea, se vor adresa și pieței interne, își vor construi o marcă proprie pînă nu e prea tîrziu. Ele vor beneficia și de fonduri structurale”, a afirmat Aureliențu Popescu. El a precizat că o metodă de promovare a firmelor de confecții este participarea la tîrgurile interne și externe, unde pot beneficia de fonduri substanțiale din partea statului. „Noi, prin aceste tîrguri, îi ajutăm, îi promovăm pentru a fi cunoscuți în țară. Sînt fonduri care îi ajută să facă toate acestea, inclusiv fonduri care îi ajută să participe aproape gratis la tîrgurile externe, unde se merge aproape gratuit, cu bani de la Guvern. Trebuie să își dezvolte activitatea de design, pentru că au nevoie de un designer bun. Designerul are informația din piață, cunoaște ultimele tendințe”, a arătat președintele executiv al FEPAIUS.

Articolul precedent
Articolul următor

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?