Ediția: Sâmbătă 18 Mai 2024. Nr. 6627
Ediția: Sâmbătă 18 Mai 2024. Nr. 6627

România ar putea fi sancţionată pentru taxa de primă înmatriculare


Comisia Europeană nu exclude în continuare posibilitatea sancționării României pentru încălcarea Tratatului UE, prin introducerea taxei de primă înmatriculare, o decizie în acest sens urmînd să fie luată în funcție de evoluția situației. „Comisia se întîlnește de trei ori pe an pentru a discuta despre acest gen de procedură, în martie, iunie și octombrie. Comisia își rezervă dreptul începerii procedurii de sancționare. Nu este exclusă aplicarea de sancțiuni în cazul României, acest lucru depinde însă de cum vor decurge discuțiile”, a declarat Maria Assimakopoulou, purtătorul de cuvînt al comisarului european pentru pentru impozitare și uniune vamală. Mi-nistrul Finanțelor, Sebastian Vlădescu și comisarul european pentru impozitare și uniune vamală, Laszlo Kovacs, au discutat la Bruxelles, în legătură cu taxa de primă înmatriculare auto introdusă de autoritățile române și contestată de reprezentanții UE. „Nu a fost stabilită o dată limită pînă la care România să ia măsuri pentru modificarea taxei. Principalele pro-bleme sînt legate de valoarea taxei și de faptul că autoturismele second-hand aduse din străinătate sînt impozitate diferit de cele din România”, a spus Assimakopoulou. Întrebată dacă România ar putea prelungi perioada de luare a unei decizii pînă la, de exemplu, un an, Assimakopoulou a arătat că acest lucru este puțin probabil, întrucît deja au fost identificate pro-blemele legate de această taxă. „Nu cred că ar putea dura un an. Trebuie explicat ceea ce se poate face în legătură cu acest subiect, iar după aceea nu mai este așa de greu”, a mai spus Assimakopoulou. Ministrul Finanțelor Publice și oficialii europeni au hotărît, ieri, ca în următoarele săptămîni, experți români și ai Uniunii Europene să aibă consultări pentru a găsi cea mai bună formulă legată de taxa de primă înmatriculare. „Există o înțelegere a Comisiei Europene față de necesitatea acordării unei importanțe cuvenite protecției mediului înconjurător și față de dorința legi-timă a Guvernului României de a nu transforma România într-o zonă de evacuare a reziduurilor industriale. Ambele părți sînt de acord asupra faptului că prevederile Tratatului de Aderare trebuie respectate”, a declarat, într-un comunicat, ministrul Finanțelor Publice. Taxa de primă înmatriculare a fost introdusă la începutul acestui an de către autoritățile de la București, care au afirmat că vor să limiteze importul de mașini poluante, după aderarea României la Uniunea Europeană. Comisia Europeană a criticat însă taxa, considerînd că nivelul ridicat pentru mașinile vechi de import reprezintă o discriminare. Vlădescu, a declarat, în urmă cu două săptămîni, că nivelul taxei de înmatriculare va fi redus, în urma unor discuții cu reprezentanții Comisiei Europene. Pînă la modificarea taxelor vor fi plătite actualele cote. Mi-nistrul Finanțelor a apreciat că pentru mașinile noi nu vor exista modificări, întrucît sumele plătite la înmatriculare nu sînt foarte ridicate. Taxa este stabilită în funcție de capacitatea cilindrică a mașinii, de vechime și de norma de poluare. În cazul mașinilor vechi, taxa este mai mare și poate ajunge la peste 8.000 euro pentru mașinile cu o capacitate de peste trei litri și clasificate ca non-euro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?