Ediția: Joi 9 Mai 2024. Nr. 6619
Ediția: Joi 9 Mai 2024. Nr. 6619

Hoţii atacă clienţii Raiffeisen pe Internet


Persoane necunoscute cer ilegal, prin e-mail, date personale ale clienților Raiffeisen Bank. Instituția bancară a amintit clienților că banca nu solicită, în nici o situație, informații confidențiale prin e-mail. Persoane necunoscute au transmis, marți seara, prin e-mail, mesaje prin care se încearcă obținerea ilegală de date personale ale clienților Raiffeisen Bank România pentru servicii online, metodă cunoscută sub denumirea „phishing”. Modul acesta de acțiune implică în general un e-mail trimis aparent de o bancă, o companie mare sau instituție de stat către clienții săi, cerîndu-le să intre pe un site pentru a-și reintroduce datele personale – cod numeric personal, card bancar și PIN, conturi de plată online și parolele lor. Mai multe persoane au primit un mesaj pe e-mail care părea să fie transmis de către un birou de relații cu clienții al Raiffeisen Bank România. În cazul în care destinatarii mail-urilor nu urmează pașii specificați, se insistă și sînt trimise alte scrisori electronice, cu același conținut. Potrivit mesajului, Banca Rai-ffeisen a derulat o procedură de reverificare a conturilor online, „datorită numă-rului crescut de fraude în anumite țări europene”. „Protejarea securității contului Dumneavoastră și a rețelei Raiffeisen este principala noastră grijă. Ca și o măsură preventivă trebuie să vă reverificați datele online pentru o mai mare siguranță. Vă rugăm să vă logați dînd click pe link-ul de mai jos”, se arată în textul mesajului. Acesta este scris corect, fără erori gramaticale, conține sigla băncii și chiar detalii despre serviciile oferite. Pentru a evita fraudele, adresa de Internet specificată în mesaj a fost blocată, ieri dimineață. „Raiffeisen Bank a luat măsuri imediat pentru blocarea acestor tentative de fraudă. Este important de menționat că securitatea sistemului Rai-ffeisen Online nu a fost afectată nici un mo-ment”, se spune într-un comunicat al băncii. Rai-ffeisen a amintit clienților că banca nu solicită, în nici o situație, informații confidențiale prin e-mail, precum parola, numărul de card sau cod PIN. „Parola, codul PIN nu se divulgă sub nici un motiv; nu se răspunde nici unei solicitări de a divulga parola sau codul PIN. Acestea sînt destinate utilizatorilor pentru accesul la canale specia-lizate de acces – ATM, POS, Raiffeisen Online. Clienții care primesc astfel de mesaje sînt rugați să contacteze banca”, se mai arată în comunicat. În luna iulie a acestui an a fost descoperită o altă tentativă de furt de date personale care îi viza pe po-sesorii de carduri emise de mai multe bănci din România.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?