Ediția:: Luni 17 iunie 2024. Nr. 6650
Ediția:: Luni 17 iunie 2024. Nr. 6650

Elevii vrînceni au simulat Testele Naţionale şi Bac-ul


Probele au fost susținute după modelul național propus pentru anul școlar 2006 – 2007. Baremul de corectură a fost afișat la Inspectoratul Åžcolar, astfel ca fiecare elev să poată evalua punctajul pe care-l va primi. Ieri, în școlile vrîncene, a avut loc simularea testelor naționale și a examenului de bacalaureat, la limba și literatura română. Subiectele pe care au lucrat elevii au fost din cele cuprinse în varianta de examinare nr. 1, atît pentru testele naționale cît și pentru bacalaureat. Baremul a fost și el afișat pe site-ul Inspectoratului Åžcolar Județean Vrancea, astfel încît corectarea lucrărilor să fie făcută după criterii unice, pentru a se evita diferențele mari de notare apărute în anii anteriori. Ieri după-amiază majoritatea școlilor din Focșani terminaseră deja de corectat lucrările. Notele de la simulare pot fi trecute în catalog, iar elevii pot scăpa astfel de teze. Atît pentru elevii care au susținut simulare la testele naționale, cît și pentru cei care au susținut simulare pentru bacalaureat, varianta de examinare a avut trei părți. Toate subiectele au fost obli-gatorii, iar elevii au primit 10 puncte din oficiu. Nota finală s-a calculat prin împărțirea punctajului obținut la 10. Timpul de lucru a fost de două ore la Testele Naționale și de trei ore la Bacalaureat. „Din punctul nostru de vedere lucrurile au mers bine. Oricum nu ne așteptam la probleme deoarece cu profesorii am discutat la cercul pedagogic din 4 decembrie, iar cu elevii la clase. Ceva dificultăți am avut cu școlile mai îndepărtate unde nu există Internet. În cazul lor baremul a fost trimis prin fax. Au fost chiar și ceva emoții, iar părinții ne-au mulțumit că îi obișnuim pe copii lor cu acest gen de examene”, ne-a declarat Maria Lupu, inspector de limba și literatura română în cadrul ISJ Vrancea. La rîndul lor, elevii claselor a VIII-a și a XII-a care au susținut proba spun că nu au picat chiar pe cele mai grele subiecte, ținînd cont că lista cu variante a fost destul de lungă. „Pentru mine a fost destul de simplu pentru că m-am pregătit la toate variantele anunțate. Am colegi care au învățat ceea ce a fost mai greu, iar prima variantă, considerată mai simplă și greu de crezut că ne pică, a fost lăsată deo-parte. A contat mult în pregătire faptul că am putut scoate variantele de subiecte de pe Internet. Cel mai greu subiect a fost cel prin care ni se cerea să argumentăm de ce o operă literară este pastel. Puteam alege din toată materia. Eu am făcut subiectul folosindu-mă de poezia «Iarna» de Alecsandri”, a afirmat Cătălin Leica, elev în clasa a VIII-a la Colegiul Național „Unirea”. Pentru elevii din clasa a XII-a, subiectul cel mai greu a fost cel în care li s-a cerut să scrie un eseu. „Primele două părți ale variantei de subiect au fost accesibile. Cel mai greu a fost ultimul subiect în care ni s-a cerut să scriem un eseu. Aceeași părere au avut-o cam toți colegii mei. Oricum cred că m-am descurcat bine”, a adăugat Mihai Serea, elev în clasa a XII-a la Grupul Åžcolar de Electrotehnică. Subiectele de la simulare și la Bac La simularea Testelor Naționale, prima parte a fost creditată de profesori cu 48 de puncte. Elevii au avut de citit un text și să scrie, pe foaia de examen, răspunsul la fiecare dintre cerințele menționate în text. Prima parte a mai cuprins și un grupaj de nouă probleme de gramatică, notate cu cîte patru puncte. S-au punctat cu cîte două puncte răspunsurile corecte care au vizat înțelegerea textului și cu patru puncte un rezumat ce trebuia întocmit de elevi la textul care a fost baza subiectelor de gramatică. În partea a II-a testul a cerut redactarea unei cereri, pentru care elevii au primit 10 puncte. Partea a III-a, creditată cu 32 de puncte, a constat în redactarea unei compuneri de 1-2 pagini, în care elevii să demonstreze că una dintre operele studiate este pastel. Subiectele au fost propuse de profesoara Dobrița Tănase de la Åžcoala „Åžtefan cel Mare” din Focșani. În cazul simulării la Bacalaureat subiecte au fost structurate în trei părți. În prima parte, primul subiect a cuprins întrebări legate de un text dat, poezia „Melancolie” a lui M. Eminescu. Următorul subiect a presupus rezolvarea a 10 probleme de limba română, pentru fiecare putîndu-se obține patru puncte. În partea a doua elevii au trebuit să alcătuiescă un eseu argumentativ (15 – 20 de rînduri) în care să prezinte opinia (pro sau contra) despre următoarea afirmație a filosofului Gabriel Liiceanu: „Spiritul nu poate fi cultivat decît prin cultură, adică prin cărți și prin muncă sistematică în spa-țiul lor”. Acest subiect a fost creditat cu 10 puncte în baremul de corectură. Ultima parte a simulării la bac a fost tot un eseu de 2 – 4 pagini în care elevul să prezinte evoluția a două personaje dintr-un roman realist din perioada interbelică. Subiectele au fost propuse de către profesorul gradul I – Eugenia Blagan și profesor masterand – Cristina Chiriac de la Grupul Åžcolar „G. G. Longinescu” din Focșani. Ce se întîmplă cu nota de la simulare? Variantele de concurs se aflau postate pe site-ul de internet al ISJ de două săptămîni, iar baremul a fost afișat ieri la ora 10. Supravegherea din clase a fost asigurată de alți profesori decît cei de specialitate. „La noi au dat simularea aproximativ 67 de copii. Totul a mers bine, suprave-gherea a fost atentă. La școala noastră am avut supraveghetori și pe coridor. Din cite știu eu lucrările au fost corectate și urmează să transmitem rezultatele”, ne-a spus Liliana Stan, director adjunct al Åžcolii „N. Iorga” din Focșani. Rezultatele finale ale simulării la limba și lite-ratura română vor fi cunoscute miercuri. Problema care se ridică acum, după ce si-mularea a fost susținută, este aceea dacă profesorii vor accepta ca notele obținute să fie trecute în catalog, fie ca rezultate la teze sau la oral. În cazul tezelor este știut că acestea dețin o pondere de 25% din medie. „O astfel de decizie o pot lua, după ce în prealabil vor avea loc consultări, doar profesorii, elevii și conducerea școlii. Cert este că acum se va vedea dacă profesorii vor accepta acest lucru, cunoscînd condițiile în care s-a desfășurat simularea”, a mai adăugat Maria Lupu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?