Ediția: Marți 21 Mai 2024. Nr. 6629
Ediția: Marți 21 Mai 2024. Nr. 6629

Vrancea, distrusă de „Alianţa incompetenţei şi iresponsabilităţii“


Președintele PSD Vrancea, Marian Oprișan, a criticat dur actuala putere și exponenții ei din județul Vrancea. Într-o conferință de presă organizată la sfîrșitul săptămînii, Oprișan a denunțat, într-un rechizitoriu devastator la adresa puterii portocalii, ceea ce s-a întîmplat în Vrancea în timpul celor 500 de zile de guvernare, dînd exemple concrete care probează nepăsarea și incompetența, „Alianței incompetenței și iresponsabilității”, după cum a denumit Alianța D.A., liderul PSD Vrancea. Investițiile au fost sistate în totalitate, guvernul nu a alocat bani pentru refacerea infrastructurii distruse de inundații, administrațiile locale sînt subfinanțate, învățămîntul și sănătatea vrînceană se zbat în sărăcie, acestea sînt doar cîteva dintre „realizările” „ciumei portocalii” în Vrancea. Dacă în perioada 2001- 2004, în cadrul programului de locuințe s-au dat în folosință un număr de 750 de apartamente, după alegeri, construcția a fost sistată, deși trebuiau predate încă 248 de apartamente. „Etapa a II-a, în care numai la ANL trebuiau predate 248 locuințe, a fost sistată de ciuma portocalie”, a spus Marian Oprișan. Åžeful PSD Vrancea a reamintit de casele pe care Guvernul trebuia să le construiască pentru sinistrații de la Vulturu. „Cu o întîrziere de 6 luni, au fost recepționate 146 de case în Vulturu, aceste locuințe aflîndu-se într-o stare deplorabilă, situație datorată «onestității» și «seriozității» constructorului susținut de prefect. Presa a semnalat de nenumărate ori situația dezastruoasă a caselor, fără a se lua vreo măsură pentru rezolvarea problemelor”. De la locuințe, Oprișan a trecut la infrastructură, precizînd că dacă în mandatul PSD s-au construit în jur de 250 de km de drumuri naționale, județene și comunale, acum nu s-a mai făcut nimic. El a dat ca exemplu Drumul Național Dumbrăveni – Jitia – Vintileasca, pe care Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) a refuzat să-l preia în administrare, deși acest lucru a fost stabilit prin Hotărîre de Guvern: „Consiliul Județean a chemat în justiție CNADNR – SA pentru obligarea respectării hotărîrilor de guvern și după ce a cîștigat, abia în cursul lunii octombrie, după un an de la emiterea Hotărîrii de Guvern, protocoalele de preluare au fost semnate. Însă nici pînă la acestă dată nu s-au alocat fonduri pentru reabilitarea sau întreținerea celor 4 tronsoane de drum”. Un alt drum care trebuia executat în această perioadă, dar care a fost abandonat de noua conducere a Ministerului Transporturilor a fost DN2 D Focșani – Tulnici – Ojdula – Tg Secuiesc. „Lucrările trebuiau demarate în primăvara lui 2005, finanțarea proiectului urmînd a fi asigurată în cadrul unui parteneriat public-privat. Finanțarea este și acum deschisă, banii fiind în cont. Ministerul a refuzat continuarea programului, în ciuda demersurilor Consi-liului Județean pe lîngă prefect, ministrul de resort și prim- ministrul României. Într-un final glorios s-a adoptat hotărîrea de guvern prin care s-a aprobat finanțarea proiectului de la buget, în limita sumelor disponibile. Probabil că în următorii 20 de ani, după guvernanții portocalii, acest drum va fi gata”, a afirmat Marian Oprișan. „Vă promit, însă, că în momentul în care PSD va reveni la guvernare, voi reabilita acest drum în trei ani și jumătate!”, a continuat șeful PSD. Nici pe drumul Tișița – Panciu – Soveja nu s-a mai lucrat nimic după 2004, el fiind construit doar pînă la jumătate. „Putem spune că drumul de la Tișița pînă la Muncelu a fost realizat de noi, iar de la Muncelu pînă la Soveja, unde nu s-a mai făcut nimic este realizarea guvernării portocalii”. Oprișan a adăugat că rețeaua rutieră a județului este extrem de îmbătrînită. „Este practic imposibil să poți reabilita în doar 4 ani de zile întreaga rețea de drumuri naționale, județene și comunale și cu toate acestea am reușit să refacem mare parte dintre ele. Iar Alianța incompetenței nu a turnat măcar un metru de asfalt”, a mai spus liderul PSD Vrancea. Investiții de „zero lei și zero bani” Marian Oprișan a amintit și de adresa pe care a primit-o de la Ministerul Transporturilor în care se aducea la cunoș-tință că, pentru 2005, Consiliul Județean va beneficia de „zero lei și zero bani”, fonduri pentru investiții. „După ce în data de 18 februarie 2005, Ministerul Transporturilor a transmis Consiliului Județean o adresă prin care se arată că pentru continuarea «Programului privind pietruirea drumurilor comunale», a fost alocată suma de 640 mii dolari, în data de 25 februarie 2005, aceeași Direcție revine cu o nouă adresă în care arată clar că finanțarea pe acest program pentru județul Vrancea este zero. «Urmare unei regretabile inadvertențe de transmitere a corespondenței, revenim la adresa sus mențio-nată cu precizarea că plafonul de finanțare a proiectului pentru anul 2005 aferent județului dumneavoastră, este 0,00 USD». Aceasta este grija pe care o manifestă pentru cetățenii județului Vrancea, ciuma portocalie”, a adăugat Marian Oprișan. El l-a acuzat pe prefectul Ion Oprea că nu a făcut nimic pentru a atrage mai mulți bani pentru reabilitarea și întreținerea drumurilor județului. „Prefectul județului a fost împuternicit să intervină pe lîngă ministerele de resort pentru continuarea proiectelor guvernamentale demarate la nivelul județului Vrancea. Pînă la acest moment, reprezentantul Guvernului, prefectul Ion Oprea, a ignorat prevederile hotărârii adoptată în Comisia Consultativă”, a mai acuzat Marian Oprișan. Proiectul de modernizare a zonei Lepșa-Soveja, pierdut din nepăsarea MIE Mai mult, liderul PSD Vrancea a acuzat actuala putere că Proiectul „Dezvoltarea infrastructurii pentru turism în zona Tulnici-Lepșa-Greșu-Soveja”, în valoare de aproximativ 14 milioane de Euro, a pierdut finanțarea nerambursabilă deoarece Ministerul Integrării Europene (MIE) nu a respectat termenele privind elaborarea documentației de licitație internațională stabilite de finanțator, respectiv Uniunea Europeană, prin Programul Phare 2003. Finanțarea nerambursabilă avea valoarea de 7,2 milioane de euro. Oprișan a anunțat că a dat în judecată Ministerul Integrării pentru a recupera sumele cheltuite pentru realizarea acestui proiect. „MIE nu a solicitat prelungirea termenului din memorandumul de finanțare cu aproximativ o lună pentru a se putea organiza licitația, cu toate că CJ Vrancea a cerut insistent tuturor factorilor implicați prelungirea memorandumului. Din acest motiv, proiectul este propus pentru finanțare pe fondurile structurale, dar efortul financiar propriu al Consiliului Județean este mult mai mare. Am dat în judecată Ministerul Integrării pentru a recupera banii cheltuiți pentru realizarea proiectului pierdut din nepăsarea Ministerului condus de Anca Boagiu. Nu vom renunța la acest proiect, indiferent de consecințe”, a concluzionat Marian Oprișan. El a mai bifat la realizările guvernului PSD din perioada 2000-2004, darea în circuitul cultural a Teatrului „Maior Gh. Pastia”, pentru repararea căruia guvernul social democrat a alocat 67 miliarde lei. Oprișan a ținut să precizeze că actuala putere nu a dat un leu măcar pentru întreținerea patrimoniului existent. „Nici în 2005 și nici în 2006, actualii guvernanți nu au mai făcut vreun demers pentru întreținerea patrimoniului existent sau pentru suplimentarea dotărilor instituțiilor culturale din județ”, a spus liderul PSD Vrancea. Marian Oprișan a mai arătat că în Focșani, administrația PSD a construit cea mai modernă eurogară din România, dar că actuala putere a sistat investiția de realizare a Pieței Gării. „În perioada 2002-2004, pentru modernizarea Gării CFR Focșani s-au alocat 110 miliarde lei, în acest moment municipiul Focșani beneficiind de cea mai modernă Eurogară din țară. Datorită nealocării de fonduri destinate modernizării stației CFR Focșani, construirea Pieței Gării a fost sistată, Primăria Focșani fiind nevoită să apeleze la creditare pentru a continua investiția”, a mai acuzat Marian Oprișan.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?