Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617

Înmulţirea se învaţă din clasa a III-a


De anul viitor, elevii din clasa a II-a nu vor mai fi nevoiți să învețe tabla înmulțirii și nici pe cea a împărțirii Oficialii Ministerului Educației au considerat că aceste operațiuni sînt prea complicate pentru elevi, la această vîrstă, așa că le-au amînat pentru clasa a III-a O altă măsură vizează abecedarul, învățat pînă acum în clasa I De anul viitor, studiul literelor va fi aprofundat pînă în clasa a II-a Ministerul Educației a modificat, pînă acum, de două ori programele școlare pentru clasele primare, anul școlar viitor rezervă elevilor noi surprize. „Elevii care vor trece din clasa a II-a în clasa a III-a vor studia după programe noi. Cea mai dificilă problemă cu care se confruntau elevii din clasa a II-a era tabla îmulțirii și împărțirii care acum se va studia în clasa a III-a. Față de anii anteriori este mult mai ușor și este timp suficient să se consolideze cunoștințele acumulate”, a declarat inspectoarea Maria Dulgheru. O altă prevedere îi vizează pe elevii de clasa I, care vor avea posibilitatea să mai învețe ceva din abecedar și în clasa a II-a. „La limba română, în acest moment, se face tot alfabetul în clasa I. Există însă posibilitatea ca în prima parte a semestrului I din clasa a II-a să se studieze lecțiile din perioada postalfabetară (după învățarea literelor – n.r.), după care se va trece la manualul de clasa a II. Cu elevii de clasa a II-a care au reluat perioada postalfabetară învățătorul poate renunța la unele texte din manualul de limba română de clasa a II, respectiv partea de început”, a mai spus inspectoarea Maria Dulgheru. Învățătorii, pro și contra noilor programe În rîndul învățătorilor, părerile despre noile programe sînt împărțite. Argumentele aduse în favoarea învățării celor două operațiuni în clasa a II-a vin pe fondul necesității acumulării de cunoștințe încă de la o vîrstă foarte fragedă. „Toate schimbările s-au făcut din perspectiva școlarizării la 6 ani. MEC a încercat să-i convingă pe părinți să-și dea copiii de 6 ani la școală deoarece programa este descongestinonată. Încercăm să facem în clasa I și perioada postalfabetară. În privința matematicii, respectiv a tablelor înmulțirii și împărțirii, care se vor face în clasa a III-a, sînt total de acord. În acest fel am destul timp pentru a dezvolta anumiți algoritmi la elevi. Cu siguranță vor fi și colege care vor face tabla îmulțirii în clasa a II-a chiar dacă programa școlară nu mai prevede acest lucru. Această situație se datorează părinților care cer acest lucru cu insistență, ca fiul sau fiica să știe cele două operații încă din această clasă”, a declarat învățătoarea Silvia Tache de la Åžcoala Nr.5. „Eu sînt de părere că ar fi bine ca tabla îmulțirii și a împărțirii să se facă în continuare în clasa a II-a. Asta deoarece în clasele a III-a și a IV-a să se consolideze mai bine și să nu avem surprize la finele ciclului primar. În felul acesta avem mai mult timp pentru consolidarea cunoștințelor. Pentru copiii care sînt buni și se descurcă bine să se facă cele două operații în clasa a II-a, iar pentru cei cu un nivel mai scăzut să se facă în clasa a III-a. Nu sînt în schimb de acord cu obligativitatea de a le cere copiilor să învețe mecanic îmulțirea și împărțirea acasă în familie”, a precizat institutoarea Maria Å¢ecu. „Copiii din ziua de azi sînt destul de mici și firavi” Cît privește opiniile părinților, acestea sînt împărțite ca și ale dascălilor. Unii nu sînt de acord să se renunțe la învățarea celor două operațiuni în clasa a II-a, alții împărtășesc ideea ministerului. „Nu sînt de acord ca elevii să învețe tabla îmulțirii în clasa a II-a deoarece materia este destul de încărcată. Mai mult, copiii din ziua de azi sînt destul de mici și firavi, mai ales că merg la școală de la 6 ani. În străinătate, copiii învață puține lucruri. Ce fac ai noștri în clasa a IV-a cei din Italia, spre exemplu, fac în clasa a VII-a. Nu mai spun de dificultatea materiilor care la noi este peste măsură. Ar trebui ca învățămîntul să se facă pe nivele și în felul acesta lucrurile ar fi mai simple de o mie de ori”, a spus Adriana Bocu, mama unui copil din clasa I. „Sincer vă spun că nu este o măsură eficientă ca tabla îmulțirii și împărțirii să se facă în clasa a III-a. Cînd am făcut eu școala, le-am învățat în clasa a II-a și nu mi-au dăunat cu nimic, chiar dacă am fost dată de șase ani. Eu vreau ca băiatul meu să învețe acum și nu peste nu știu cîți ani. Dacă le fac în clasa a III-a, abia se chinuie să le deslușească, iar în clasa a IV-a nu pot să țină minte și așa ajung în gimnaziu fără să știe foarte bine”, spune Liliana Tîrală, mama unui copil din clasa a II-a.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?