Ediția: Marți 28 Mai 2024. Nr. 6635
Ediția: Marți 28 Mai 2024. Nr. 6635

„Italianul“, „Loz in plic“, şi „Banca“ Escrocheri in bănci


Vrancea, ca și celelalte județe ale țării, a fost invadată de escroci de toate spețele, o focșăneancă fiind cea mai recentă victimă in acest domeniu. De la „șmen” și metodele denumite sugestiv „Italianul”, „Loz in plic”, și „Banca”, pină la marile păcăleli comerciale, nu este decit un pas. Breasla „vinătorilor” de persoane naive este tot mai mare și nu cunoaște limite, zilnic fiind aruncate pe piață noi și noi metode. Ultima modă in materie de „șmenuri” apărută in Vrancea este „țepuirea” naivilor chiar in sediile băncilor. Pentru a-i sufla „fraierului” banii pe care acesta tocmai i-a scos din cont, șmenaru folosește un pretext ingenios: se dă drept client vechi al băncii și susține că la etajul superior există un schimb valutar mai avantajos. Å¢eparii se oferă să meargă să schimbe ei valuta spunind că au, la rindul lor, de făcut același lucru.Victima este lăsată să aștepte, iar escrocul se face că urcă. Profitind de neatenția păcălitului, țeparul pleacă cu banii. Acesta este și cazul unei bătrine din orașul Focșani care a fost astfel păcălită de o femeie chiar in interiorul sediului unei bănci restigioase din municipiul nostru. Un alt mijloc de păcălire este acela in care victimele sint urmărite de hoții care au auzit discuții precum că victimile ar dori să cumpere un autoturism sau că merg să scoată niște bani de la bancă. in acest caz, oamenii sint urmăriți pină la bancă și acolo li se propune să schimbe leii in valută, escrocii spunind că au nevoie de lei și că acceptă să vindă valuta mult mai ieftin decit in oraș. in această situație, ei le dau victimelor doar jumătate din valuta pe care in mod firesc ar fi trebuit să le-o ofere, prin metoda „Loz in plic”. „Noi nu putem decit să ne sfătuim clienții să aibă grijă unde-și pun banii in momentul in care pleacă din bancă și să nu ofere informații nimănui despre tranzacțiile făcute. De fiecare dată cind au fost astfel de cazuri, am venit in sprijinul persoanelor inșelate și a polițiștilor, oferindu-le inregistrările camerelor video. De cele mai multe ori acești mafioți acționează in afara băncii deoarece noi avem filtre in interiorul instituției și cu toate acestea nu putem interzice unei persoane să intre in bancă atit timp cit prezintă un act de identitate”, ne-a spus directorul BCR, Elena Nicolae. „Banca se află in faliment, ascultă sfatul meu!” O altă variantă de păcălire a celor care ajung in sediile bancare este aceea de a se prezenta drept angajat al băncii. Victimei i se sugerează că banca s-ar afla intr-un impas financiar și că urmează să intre in faliment, fapt pentru care ar fi mai ințelept să-și lichideze toate conturile deschise. Imediat după ce banii sint scoși, țeparul studiază actele emise de bancă și, ca un bun cunoscător al acestor activități, ii precizează victimei că ar fi fost inșelată in privința dobinzii aferente banilor depuși. Escrocul solicită actele și banii pentru a merge el să rectifice greșeala. Acesta se preface că intră intr-unul din birouri, moment in care profită de neatenția victimei și părăsește banca cu banii și actele. O altă variantă in care se profită de lipsa de cunoștințe a oamenilor in domeniul bancar constă in prezentarea „din umanitate” a faptului că banca respectivă intră in faliment și că o alta ar fi mult mai sigură și chiar cu dobinzi mai mari. După ce victima este convinsă de faptul că trebuie să-și schimbe banca, „binefăcătorul” o insoțește pe aceasta la destinația dorită. in drum, „clientului” i se spune că ar fi indicat să cumpere un mic cadou pentru lucrătorii noii bănci, fapt pentru care este dus in locuri aglomerate. In timp ce victima cumpără cele necesare, țeparul se oferă să aibă grijă de bani și restul actelor. Imediat după ce intră in posesia „potului”, hoțul dispare lăsindu-și victima cu ochii in soare. „Fac un apel la clienții instituțiilor financiare să colaboreze numai cu persoanele aflate la ghișeu și cele care au legitimație care să dovedească faptul că sunt angajați ai băncii. Ar trebui să nu se mai increadă in promisiuile celor din afara băncii, sau chiar a persoanelor care se află in interiorul băncii dar care nu fac dovada că sunt angajați”, ne-a mai declarat Elena Nicolae, directorul Băncii Comerciale Română.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?