Ediția: Joi 30 Mai 2024. Nr. 6637
Ediția: Joi 30 Mai 2024. Nr. 6637

FOTO: Activitate transnaţionalǎ de învǎţare Erasmus+ ȋn Turcia pentru cadrele didactice din Ṣcoala Gimnazială “Profesor Grozea Nicu” Răstoaca

Comunicat de presă:

          Ȋn săptămȃna 20 – 25 aprilie 2024 s-a desfăşurat a doua mobilitate din cadrul proiectului Erasmus+ KA210 „DIGITAL LIFE IN THE DIGITAL AGE” derulat de Școala Gimnazială „Profesor Grozea Nicu” din Răstoaca.

Mobilitatea a fost organizată de Şcoala ARDICLI IMKB YATILI BOLGE ORTAOKULU din oraşul Hassa, regiunea Hatay din Turcia, dar din cauza cutremurului din februarie 2023, activitatea s-a derulat în oraşul Mersin. Au participat echipaje formate din  profesori din fiecare şcoalǎ partenerǎ (Bulgaria, Hassa-Turcia, Kahramanmaraş-Turcia şi România), care au desfǎşurat împreunǎ activitatea “Digital Parents: Conscious Families “ la ȘCOALA ARPACBAHSIS ATATURK ORTAOKULU din Mersin. 

          Școala Gimnazială „Profesor Grozea Nicu” Răstoaca a fost reprezentată de profesorii Dănilă Nicolae, Boldeanu Cătălin, Enache Jean Sorin şi Anghel Alina Mihaela. Obiectivul activităţii a fost conştientizarea părinților privind responsabilitățile şi rolurile pe care le au  pentru a-și proteja copiii de riscurile existente în această “eră digitală”. Au fost dezbătute subiecte  precum:

– Utilizare Orientată pe Producție și Consum

– Rolul Familiilor în Utilizarea Tehnologiei Copiilor

– Importanța Lumii Digitale pentru Copii

– Cum să fii productiv în Lumea Digitală

          S-a ajuns la concluzia că părinții trebuie să deţină cunoştinţe de bază despre tehnologia digitală, să fie toleranți față de problemele pe care le întâmpină cu tehnologia, să aibă dorinţa de a urma inovaţiile, capacitatea de a cunoaște Internetul în termeni tehnici, să cunoască politica de confidențialitate în tehnologiile informației și comunicațiilor. A fost realizat un set de expresii pentru părinţi prin care aceştia îşi pot sfătui copiii atunci cȃnd folosesc platformele sociale.

          Programul cultural le-a oferit participanţilor şansa să cunoască aspecte ce ţin de specificul culturii locale – au vizitat regiunea istorică Cappadocia,  monumentele din oraşul Mersin, centrul local de realizare a vaselor din ceramică, Direcţia provincială a educaţiei naţionale din Mersin.

           „Experienţa mea în cadrul mobilităţii proiectului Erasmus+  din Turcia a fost deosebită, am explorat o noua cultură, am legat prietenii care îmi doresc să fie de lungă durată, am descoperit stiluri noi de viaţă. Această interacţiune a contribuit la dezvoltarea mea personală, mi-a îmbogăţit cunoştinţele şi am văzut că deşi suntem diverşi în limbă, cultură, obiceiuri, tradiţii, suntem la fel în gȃndire, dorinţe şi mod de a fi”, a declarat profesorul Enache Jean Sorin.

          „Mobilitatea Erasmus+ la care am participat a fost o experienţă uimitoare. Deşi din medii total diferite, deşi vorbeam limbi diferite, ne-am înţeles în aceeaşi limbă – limba prieteniei. Am descoperit multe lucruri în comun cu ceilalţi profesori din proiect, am sesizat că problemele contemporane sunt la fel în toate ţările din care partenerii fac parte”, a declarat profesoara Anghel Alina Mihaela.

          “Proiectele prezentate şi dezbaterile care au avut loc au pus accentul pe diferite strategii si metode care pot fi abordate in vederea unei mai bune inţelegeri şi utilizǎri a mijloacelor moderne de comunicare şi transmitere a informaţiei de cǎtre pǎrinţi. Prezentarea unor exemple de bune practici, dezbaterea pe marginea acestora, au contribuit, de asemenea, la conturarea unei imagini mult mai clare asupra fenomenului ȋn cauză – necesitatea formării unor părinţi digitali”, a declarat profesorul Boldeanu Cătălin.  

          “Utilizarea tehnologiei digitale este un aspect al lumii contemporane care trebuie gestionat de fiecare în parte – elevi, părinţi, profesori.  Este necesară o educaţie ce presupune implicare nu numai a şcolii ci şi a părinţilor, care prin acţiunile lor pot contribui la creşterea nivelului educaţiei. În relaţia părintelui cu copilul său, adoptarea unei strategii de abordare în ceea ce priveşte utilizarea eficientǎ a mijloacelor digitale de cǎtre copiii lor  reprezintă un mare cȃştig pentru familie, şcoală şi societate în ansamblul ei”, a declarat profesorul Nicolae Dǎnilǎ, reprezentantul legal al unităţii.

Acest material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului, iar A.N.P.C.D.E.F.P și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?