Ediția: Vineri 24 Mai 2024. Nr. 6632
Ediția: Vineri 24 Mai 2024. Nr. 6632

FOTO: Volkswagen Golf – Un bestseller mondial își serbează a 50-a aniversare

COMUNICAT DE PRESĂ:

Numărul 1 în Europa: modelul Golf este cel mai de succes Volkswagen și cea mai bine vândută mașină europeană, de la inventarea automobilului. Până în prezent au fost produse 37 de milioane de unități: în fiecare zi a ultimilor 50 de ani, mai mult de 2.000 de persoane din întreaga lume au ales un nou Golf. Garanția siguranței locului de muncă: 20 de milioane dintre toate mașinile Golf construite până în prezent au fost produse la fabrica Wolfsburg. De-a lungul anilor, opt generații de Golf au fost produse în opt țări din întreaga lume. Asigurăm drumul spre viitor: o actualizare tehnologică majoră pentru modelul aniversar, cu propulsii hybrid plug-in cu o autonomie integral electrică ce depășește cu mult 100 km și comandă vocală ChatGPT cu inteligență artificială.

Volkswagen – de la rotunjitul Beetle la unghiularul Golf. Primele modele Golf noi au putut fi văzute în showroom-urile dealerilor în iulie 1974. Modelul Beetle, și astfel, motoarele montate în spate, dominaseră până atunci scena timp de multe decenii, însă acum începea în sfârșit o nouă eră: cea a motorului transversal montat în față. Volkswagen demarase deja această tranziție cu puțin timp înainte, cu modelele Scirocco și Passat. Odată cu modelul Golf, acum și clasa cu cel mai mare volum utiliza această nouă tehnologie.

Volkswagen se reinventează. În calitate de succesor al legendarului Beetle, care fusese produs în peste 21,5 milioane de exemplare, modelul Golf dezvoltat de către Giorgio Giugiaro și Volkswagen Design trebuia să se ridice la înălțimea așteptărilor, pentru a putea continua povestea de succes a celei mai bine vândute mașini a tuturor timpurilor de la acea dată. Și a făcut acest lucru din toate punctele de vedere: clienții au fost atât de impresionați de conceptul de propulsie modern, interiorul variabil și noul design, încât modelul Golf atingea deja un milion de unități în octombrie 1976.

Principiul Golf. În 1974, Volkswagen scria următoarele despre noul autovehicul cu hayonul său de mari dimensiuni: „Golf-ul oferă maximum de spațiu și siguranță. Este echipat pentru a fi practic, fără compromisuri. Linia joasă le oferă șoferilor o perspectivă clară, iar capota descendentă asigură faptul că șoseaua aflată chiar în fața autovehiculului este vizibilă. Luneta se extinde mult în jos, ușurând deplasarea în marșarier.” Și toate acestea sunt în continuare valabile și astăzi, pentru fiecare Golf produs vreodată.

Modelul Golf și fabrica. De la bun început, fabrica Volkswagen din Wolfsburg și angajații săi au profitat de asemenea de startul de succes al modelului Golf I. Până în prezent, peste 20 de milioane de mașini Golf au fost produse numai la Wolfsburg. Cele 17 milioane de mașini fabricate până în prezent altundeva decât în Wolfsburg au fost produse în alte fabrici germane, precum și în Belgia, Brazilia, China, Malaiezia, Mexic, Slovacia și Africa de Sud. Și din acest punct de vedere, Golf este o mașină globală. Cu toate acestea, tehnologiile sale au fost întotdeauna exemple tipice de inginerie germană inovatoare.

Golf I – O reflecție a progresului. La fel ca următoarele generații Golf, și prima generație a fost o reflecție a tendințelor de ultimă oră, actuale, din industria auto. Și asta nu numai datorită utilizării ingenioase a spațiului pentru acele vremuri și tracțiunii față a autovehiculului. Odată cu primul Golf GTI (1976), Volkswagen a inițiat dezvoltarea dinamică a clasei compacte. Modelele Golf D (1976) și, mai târziu Golf GTD (1982), au asigurat pătrunderea motoarelor diesel în segmentul compact. În 1979, Volkswagen a lansat Golf Cabriolet – pentru un timp, cea mai bine vândută mașină decapotabilă din lume. A fost ca o gură de aer proaspăt pentru această clasă, care până atunci era deja cunoscută demult drept clasa Golf. În total, 6,9 milioane de unități din prima generație de Golf, incluzând toate variațiunile, au fost vândute pe toate continentele până în 1983 – și astfel, Golf I s-a dovedit un succesor demn al modelului Beetle.

Golf II – Punctul de cotitură. Designerul principal Volkswagen din prezent, Andreas Mindt, rezumă cel mai important moment din istoria modelului Golf: „A fost trecerea de la Golf I la Golf II. Designerul principal Volkswagen de la acea vreme, Herbert Schäfer, a făcut totul exact cum trebuia acolo. A modernizat al doilea Golf, însă a păstrat ADN-ul primei generații. Această punte este una extrem de importantă pentru istoria modelului Golf. Golf a rămas întotdeauna o dezvoltare ulterioară a acestui model original. Asta este atât de special la Golf, iar creditul pentru aceasta trebuie să i se acorde lui Herbert Schäfer.” Tehnologii precum catalizatorul controlat, ABS și tracțiunea integrală au debutat odată cu Golf II. Un număr total de 6,3 milioane de mașini Golf II au fost construite între 1983 și 1991.

Golf III – Siguranța pe primul loc. Începând cu august 1991, Volkswagen a dat startul unei noi ere în materie de siguranță, prin modelul Golf III. Acesta a fost primul model al linie de produse disponibil cu airbaguri frontale începând din 1992, iar un progres uriaș în domeniul designului caroseriei a dus de asemenea la îmbunătățiri semnificative ale caracteristicilor la impact. Și alte puncte de cotitură ale liniei de produse sunt asociate cu modelul Golf III, care până în 1997 fusese produs în 4,8 milioane de exemplare: de exemplu, primul motor în șase cilindri (VR6), sistem tempomat și primele airbaguri laterale. Pentru prima dată, acest Golf a fost disponibil și ca model Variant.

Golf IV – Iconic în materie de stil Golf-ul IV prezentat în 1997 este considerat în prezent a fi emblematic în materie de stil – fără îndoială și datorită faptului că a făcut trecerea de la modelul Golf I din 1974, cu caracteristicile clare ale liniei de produse și designul frapant al stâlpului C. Odată cu Golf IV, Volkswagen a atins un nou standard al calității în acest segment. În paralel, debutul sistemului ESP a contribuit suplimentar la faptul că siguranța a devenit accesibilă maselor. În 2002, Volkswagen a prezentat de asemenea cel mai sportiv Golf de până atunci, bazat pe a patra generație: versiunea R32, cu o viteză de top de 250 km/h. În 2003, acesta a fost primul Volkswagen care a beneficiat de o cutie de viteze automată (DSG). Golf IV a fost înlocuit în același an, după 4,9 milioane de unități produse.

Golf V – Limitele clasei au fost abolite. Cu confortul său excepțional, al cincilea Golf – lansat în 2003 – se afla la ani-lumină distanță de numeroși concurenți din clasa medie superioară. Același lucru era valabil și pentru calitate. O valoare care sublinia stabilitatea caroseriei sudate cu laser era creșterea cu 35 la sută a rigidității la torsiune. Pentru prima dată, la bord existau și până la opt airbaguri pentru protecție. În plus, Golf V, care a fost produs de 3,4 milioane de ori până în 2008, a impresionat cu o nouă suspensie spate cu patru brațe, faruri bi-xenon și prima cutie de viteze DSG cu 7 trepte.

Golf VI – Clasa compactă high-tech. Până la finele lunii iulie 2012, încă 3,6 milioane de mașini Golf fuseseră produse în numai patru ani, pe baza celei de-a șasea generații, care a fost prezentată în 2008. Și din nou, siguranța a făcut un salt uriaș înainte: caroseria, de asemenea sudată cu laser, era atât de stabilă, încât a obținut cu brio numărul maxim de cinci stele la testul de impact Euro NCAP. Noi tehnologii precum Light Assist (control avansat al fazei lungi), Park Assist, Hill Start Assist și controlul adaptiv al șasiului (DCC) au făcut din ‘Mașina Anului’ 2009 una dintre cele mai avansate mașini compacte de la vremea sa.

Golf VII – Greutate mai mică, consum mai mic. În septembrie 2012, Volkswagen a sărbătorit premiera mondială a celui de-al șaptelea Golf. Greutatea sa a fost redusă cu până la 100 kg comparativ cu predecesorul său, ceea ce însemna că și consumul de combustibil a fost redus cu până la 23 la sută. Noi tehnologii precum sistemul automat de frânare post-coliziune, tempomatul adaptiv și Front Assist inclusiv sistemul de frânare de urgență în oraș completau gama de sisteme de asistență. În 2014, Volkswagen și-a stabilit cursul înspre era mobilității electrice, odată cu noul e-Golf. Un număr total de 6,3 milioane de mașini Golf VII a fost produse până în 2019.

Golf VIII – Inovatoarea eră modernă. Volkswagen a prezentat Golf-ul VIII în octombrie 2019. Cu noile sale propulsoare mild hybrid și hybrid plug-in, acest model a electrificat clasa compactă. Și a fost una dintre primele mașini compacte care a permis conducerea asistată prin intermediul Travel Assist. Chiar și versiunea de bază din prezent dispune de funcții precum Lane Assist, Front Assist, faruri cu leduri, blocuri optice spate cu leduri și climatizare automată la bord, ca echipare standard. În combinație cu controlul opțional adaptiv al șasiului DCC și managerul pentru dinamica autovehiculului, Golf VIII atinge din nou un nivel de echilibru între confort și dinamism, fără precedent în această clasă. Până în prezent au fost vândute peste un milion de unități.

Acum – în 2024 – a sosit noua etapă în evoluția celei de-a opta generații. Noul Golf impresionează printr-un sistem Infotainment de ultimă generație, un concept de operare mai intuitiv, un design mai incisiv pentru partea din față și cea din spate, precum și prin sisteme de propulsie eficiente. Acestea includ propulsoare hybrid plug-in cu o autonomie electricăbce depășește cu mult 100 de kilometri. Un logo Volkswagen iluminat1 decorează de asemenea pentru prima dată partea frontală a unui Golf. În plus, noul Golf cu comandă vocală și chatbot-ul bazat pe inteligență artificială ChatGPT fac din nou ca inovațiile tehnice să fie disponibile tuturor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?