FOTO: Activități de prevenire a violenței la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Elena Doamna” Focșani

0
177

„Ziua Internațională pentru Nonviolență în școală” a dat startul activităților de prevenire a violenței în mediul școlar din cadrul programului național, „ÎMPREUNĂ PRINDEM CURAJ!”, proiect inițiat și finanțat de Ministerul Educației. Proiectul propus de echipa Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă „Elena Doamna” Focșani are ca scop prevenirea apariției și dezvoltării comportamentelor agresive, faptelor de violență și infracțiune în mediul școlar și se adresează tuturor elevilor cu dizabilități.

Considerăm că această categorie de elevi este mai puțin pregătită în a recunoaște și a gestiona situațiile conflictuale. Deși mediul nostru școlar reunește elevi cu grade diferite de dizabilitate, creând un climat propice dezvoltării personale, există adesea situații în care mulți dintre ei devin ținta glumelor colegilor de clasă. Actele de bullying pot fi diminuate prin activități conștientizare, de sensibilizare și acceptare a diversității nevoilor fiecărui elev.

De asemenea, aceștia prezintă un risc mult mai mare de a experimenta violența, sub toate formele ei (fizică, verbală, sexuală, cibernetică, psihologică), deoarece sunt mai puțini pregătiți în a face distincția dintre un comportament adecvat și unul asocial. În prima activitate a proiectului „Mai mult decât cuvintele…” ne-au fost alături partenerii noștii de la Biroul de Siguranță Școlară din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Vrancea, care au prezentat consecințele violenței verbale, fizice și emoționale, continuând cu o dezbatere interactivă pornind de la câteva clipuri sugestive.

Prin activități individualizate fiecărei categorii de vârstă, s-a urmărit optimizarea și valorificarea  resurselor psihice, emoționale și comportamentale necesare pentru a face față provocărilor cu care se confruntă zi de zi, în mediul familial, școlar și în cercul de prieteni, stimularea stimei de sine și îmbunătățirea relațiilor interpersonale în cadrul grupului. Identitatea vizuală a activităţii a fost asigurată prin realizarea unor mesaje antiviolenţă iar prin exerciții și jocuri de rol, elevii noști au înțeles că o comunicare eficientă și nonviolentă reduce semnificativ riscul unui conflict.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here