Ediția: Vineri 24 Mai 2024. Nr. 6632
Ediția: Vineri 24 Mai 2024. Nr. 6632

Despăgubiri obținute de o vrânceancă, după ce sejurul în străinătate pe care îl plătise înainte de pandemie i s-a anulat

O femeie din Vrancea a obținut despăgubiri constând în suma achitată pentru un sejur în străinătate, sejur de care nu a mai beneficiat. Mai întâi, a venit pandemia de Covid-19, moment în care toate călătoriile au rămas în stand-by, iar apoi firma de turism a intrat în insolvență. De aici, femeia a deschis acțiune în instanță, solicitând cei 911 euro achitați pentru pachetul early booking – un sejur de 6 nopţi de cazare din iunie 2020, dar și cheltuieli de judecată. Contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice fusese încheiat din timp, în decembrie 2019, iar femeia, cu gândul la concediul din vară, achitase pe loc suma de 911 euro. Numai că vacanța s-a amânat, până la a fi anulată.

Astfel, se explica în acțiune, datorită contextului generat de pandemia Covid-19, când nu s-a mai putut călători tocmai liber, femeia a solicitat restituirea sumei plătite, iar cu o lună înainte de concediul programat societatea de turism i-a emis într-adevăr un voucher pe o perioadă de 18 luni de la data emiterii, pentru ca apoi, în iulie 2020, să explice că a fost declanşată procedura insolvenţei şi astfel nu mai putea achita sumele plătite cu titlu de avans. De aici, femeia a solicitat deschiderea unui dosar de daună, pentru a beneficia de despăgubirile acordate în baza poliţei de asigurare, însă răspunsul primit a fost acela că pachetul de servicii turistice care a făcut obiectul contractării a fost organizat de un alt touroperator, iar agenția de turism cu care tratase era de fapt doar agenţie intermediară.

Din acest motiv, asiguratorul a susținut că nu datorează despăgubiri pentru sumele solicitate de călător pentru contracte privind pachete de servicii de călătorie sau serviciile de călătorie asociate comercializate de asigurat în calitate de agenţie de turism intermediară, însă instanța a avut altă opinie, dat fiind că în contract se făcea vorbire de un partener, și nu de un intermediar. Din ce s-a reținut în motivarea hotărârii, așa cum apare pe rejust.ro, potrivit condițiilor poliței de asigurare, prin intrarea în insolvență a agenției de turism a avut loc evenimentul asigurat, nefiind incident cazul de excludere prevăzut de lege. De aceea, judecătoria a admis „excepția lipsei capacităţii procesuale de folosinţă” a agenției de turism, cu consecința respingerii cererii formulate împotriva acesteia, însă în schimb a admis „cererea de chemare în judecată formulată de (…), în contradictoriu cu pârâta Omniasig Vienna Insurance Group SA, având ca obiect pretenţii. Obligă pârâta la plata către reclamant a sumei de 911 euro, echivalent în lei la cursul BNR de la data efectuării plăţii, cu titlu de despăgubiri. Obligă pârâta la plata către reclamant a sumei de 324 lei, cu titlu de cheltuieli de judecată, reprezentând taxă judiciară de timbru”.

Foto cu rol ilustrativ. Sursa: pixabay.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?