ULTIMA ORĂ! Transgaz, prima reacție după explozia de la Călimănești: ”Constructorul nu a respectat prevederile avizului de amplasament”

0
4526

Compania Transgaz a transmis un comunicat de presă, în urma exploziei produse la magistrala de gaz, noaptea trecută, pe șantierul Autostrăzii A 7, în zona localității vrâncene Călimănești.

„În noaptea de 21 septembrie 2023, în județul Vrancea, în jurul orei 01:15, pe conducta de transport gaze naturale Dn800 Șendreni-Onești, în zona localității Călimănești, la kilometrul 93+328 față de SCV Șendreni, respectiv kilometrul 52+174 față de NT Onești s-a produs un incident tehnic major cu foc, în timpul execuției lucrărilor la autostrada A7 Moldova (Focșani -Bacău)”, precizează Transgaz, citat de antena3.ro.

„Menționam faptul că, constructorul lucrărilor nu a respectat prevederile Avizului de amplasament nr. 219/2197/04.01.2021 emis de SNTGN Transgaz SA pentru lucrarea «Autostrada Focșani -Bacău (inclusiv rețele de utilități) cu amplasamentul pe teritoriul județului Vrancea», acesta nedeținând avizul CTE din partea SNTGN Transgaz SA pentru proiectul tehnic de relocare/înlocuire a conductei de gaz intersectată de proiect.

Reprezentanții Transgaz s-au deplasat imediat la fața locului, au întreprins toate măsurile tehnice necesare pentru stingerea flăcării, izolarea conductei de transport gaze naturale, eliminând orice alte riscuri pentru viața umană și mediul înconjurător.

Nu au fost afectați furnizori sau consumatori de gaze naturale, SNTGN Transgaz SA luând toate măsurile tehnice necesare pentru asigurarea alimentării cu gaze naturale a zonei.

SNTGN Transgaz SA transmite condoleanțe familiilor și apropiaților celor care și-au pierdut viața în acest incident”, a transmis compania Transgaz, potrivit antena3.ro.

 

Prefectul judeţului Vrancea, Nicuşor Halici: „Nu pare o adâncime tocmai în regulă pentru o magistrală”

Prefectul judeţului Vrancea, Nicuşor Halici, a declarat joi, la locul exploziei de pe şantierul Autostrăzii Moldova, că din primele concluzii, este o eroare umană, dar trebuie să vadă de unde vine. Nu pare o adâncime tocmai în regulă pentru o magistrală, a spus prefectul Nicușor Halici, citat de news.ro.

”Din primele concluzii, este o eroare umană, vedem acum de unde vine eroarea umană, din cea constructivă a acestei magistrale, că nu ar fi la adâncimea corectă faţă de cât s-a intervenit în 2017, ultima oară, pe acest tronson şi ar fi fost remediate zonele cu o degradare mai mare de 40%. El a fost verificat în 2016, acest gazoduct, magistrală şi rezista, conform verificărilor, la o presiune de 45 de bari, pe ea avea în timpul exploziei 35 de bari de atmosfere, aşa o ţineau, cu 10 atmosfere sub cea dată de verificări”, a spus prefectul.

El a precizat că ”e posibil ca şi factorul noapte să fi contribuit” şi a arătat că ancheta este în desfăşurare. ”Grav este în primul rând că au murit patru oameni, doi dintre ei este foarte greu să fie identificaţi, doi care sunt din cei cinci rănişi, mai grav, dar înţeleg că şansele sunt destul de mari să nu se întâmple mai rău”, a mai spus Halici.

Întrebat câţi muncitori erau la momentul exploziei în zonă, Nicuşor Halici a afirmat că i s-a spus că erau 10 muncitori şi nu au fost afectaţi.

”Şi acestea sunt date care sunt culese în aceste momente de la constructori de către echipele de investigaţie şi vor fi comunicate toate. Doar în punctul ăsta 10, pentru că se lucrează pe tot tronsonul”, a completat prefectul. Halici a menţionat: ”Compania ştia că există această conductă şi aici va trebui să fie clarificat faptul că, după cum aţi putut observa, nu pare o adâncime tocmai în regulă pentru o magistrală. Din punctul meu de vedere ar trebui să fie la o adâncime mult mai mare, cel puţin la ce văd. Dintr-o estimare, până într-un metru are adâncimea (..) trebuia să fie la 1,80 metri”. Potrivit news ro, prefectul judeţului Vrancea a mai arătat că au fost discuţii şi săptămâna trecută şi au avut proiectările făcute pentru devieri, în zonă fiind 14 devieri care trebuie făcute.

”Era cunoscut, investigaţia va stabili pentru că nu e singura zonă, mai sunt 14 zone. Până când nu se va identifica exact, nu va mai fi efectuată nicio lucrare pe coridorul care se suprapune cu cele 14 zone de traversare a magistralei”, a spus Nicuşor Halici, el arătând că nu vrea să să se pronunţe dacă magistrala era la adâncime sau care era adâncimea.

”Trebuia în primul şi în primul rând să nu se întâmple şi trebuiau luate toate măsurile. Vom vedea cine este vinovat şi acela va trebui să răspundă. La fel de important este că astfel de lucruri trebuie avute în vedere şi o să facem o analiză în cursul acestei zile şi în Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, să ne spună. Eu am mai făcut acum două luni o solicitare către toate instituţiile publice, autorităţile publice, să facă o hartă a riscurilor, cu tot ce există la nivelul judeţului Vrancea”, a mai afirmat Nicușor Halici, prefectul judetului Vrancea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here