Ediția: Luni 7 octombrie 2024 Nr. 6730
Ediția: Luni 7 octombrie 2024 Nr. 6730

Selecție în vederea atestării și angajării ca asistenţi personali profesionişti, la DGASPC Vrancea – LISTA documentelor necesare

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Vrancea urmează să selecteze personal în vederea atestării ca asistent personal profesionist, în vederea angajării. Asistentul personal profesionist este persoana fizică atestată în condițiile prezentei hotărâri, care asigură, prin activitatea pe care o desfășoară la domiciliul său, îngrijirea și protecția adultului cu handicap grav sau accentuat pe baza nevoilor individuale ale acestuia, în condițiile Legii nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Pentru a deveni Asistent personal profesionist, persoana care dorește trebuie să depună cerere la sediul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Vrancea, din strada 8 Martie, nr.1, însoțită de următoarele documente :

a) Copii de pe actele de stare civilă;

b) Copie de pe dovada absolvirii învățământului gimnazial corespunzător prevederilor legale în vigoare la data absolvirii studiilor;

c) O scurtă prezentare a aplicantului, precum și a persoanelor cu care locuiește, menționând numele și prenumele, data nașterii acestora și gradul de rudenie/tipul de relație cu solicitantul, precum și acordul din partea fiecărei persoane adulte cu care locuiește pentru activitatea pe care urmează să o desfășoare ;

d) Adeverințe medicale privind starea de sănătate, eliberate de medicul de familie, atât pentru solicitant, cât și pentru persoanele cu care locuiește;

e) Copie după titlul de proprietate/coproprietate sau de pe contractul de închiriere sau comodat al locuinței, pe o durată de minumim 3 ani, cu o cameră separată pentru persoana/persoanele care urmează a fi îngrijită/îngrijite;

f) Declarație pe propia răspundere, în formă autentică, a coproprietarului/coproprietarilor sau a proprietarului, în cazul închirierii sau al comodatului, privind acordul ca solicitantul să desfășoare activitatea de asistent personal profesionist;

g) Copie de pe certificatul de calificare sau de pe certificatul de competențe profesionale ca asistent personal profesionist (emis de un furnizor acreditat de formare profesională).

În activitatea de asigurare a îngrijirii și protecției adulților cu handicap grav sau accentuat, asistentul personal profesionist are ca obiective:

a) să sprijine și să încurajeze dezvoltarea autonomiei lor personale și a independenței și să le respecte demnitatea;

b) să asculte și să încurajeze exprimarea opiniei lor;

c) să asigure integrarea lor în familia sa, aplicându-le un tratament egal cu al celorlalți membri ai familiei;

d) să încurajeze participarea la activități și programe de dezvoltare vocațională, educaționale, culturale sau sportive, de pregătire pentru viață independentă și altele vizând integrarea socială;

e) să asigure protecția împotriva discriminării, abuzurilor și neglijării;

f) să colaboreze cu alți specialiști, în interesul persoanei adulte cu handicap;

g) să respecte programul individual de reabilitare și integrare socială și planul individual de servicii, standardele de calitate, precum și recomandările din rapoartele de monitorizare și control.

Asistentul personal profesionist are obligația să comunice angajatorului, în termen de 48 de ore de la luarea la cunoștință, orice modificare survenită în starea fizică, psihică ori socială a adultului cu handicap grav sau accentuat, precum și alte situații de natură să influențeze activitatea lui profesională.

Purtător de Cuvânt
Adina Lăscan

Comunicat de presă

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?