Ediția: Joi 25 aprilie 2024 Nr. 6612
Ediția: Joi 25 aprilie 2024 Nr. 6612

Instruire Erasmus+ la Praga pentru profesorii de la Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau” Focșani

În perioada 13.03.2023 – 17.03.2023 a avut loc primul flux de mobilităţi în cadrul Acreditării Erasmus (2021-1-RO01-KA120-SCH-00004716 ERASMUS +) obținute de către Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau” Focșani. Profesoarele Alexandru Mădălina, Grama Mariela și Lupu Cătălina au participat împreună cu alte cadre didactice din Italia, Cipru, Grecia, Spania, Turcia și România la cursul de formare: „Game-Based Learning and Gamification” („Învățarea bazată pe jocuri și elemente specifice jocurilor”) organizat de International Training Center (ITC) în Praga, Republica Cehă.

Obiectivele cursului au fost: dezvoltarea competențelor profesionale prin  utilizarea  unor metode și tehnici de predare inovatoare, centrate pe elev, care încurajează rezolvarea unor probleme din lumea reală; îmbunătățirea abilităților digitale pentru a utiliza sau realiza resurse educaționale deschise; o mai bună înțelegere a diversității culturale și sporirea abilităților de a coopera în echipe interculturale; dezvoltarea  nivelului de comunicare și cooperare în limba engleză. Prin activități atractive, de lucru în grup, prin schimb de experiențe (împărtășirea celor mai bune strategii și învățarea unii de la alții), cei trei profesori au reușit să parcurgă principalele teme ale cursului:

  • practici educaționale europene privind învățarea prin jocuri și elemente specifice jocurilor;
  • jocuri și strategii aferente pentru dezvoltarea învățării;
  • folosirea dispozitivelor mobile pentru stimularea învățării;
  • învățarea codificării prin intermediul jocurilor video;
  • folosirea codurilor QR, a jocurilor de exterior și a Poveștii Digitale pentru o învățare activă;
  • dezvoltarea gândirii critice și creative a elevilor prin intermediul jocurilor;
  • identificarea resurselor pentru lecții.

Printre efectele programului de instruire asupra elevului, dorite, urmărite, dar și materializate pe viitor de profesorii participanți la curs și nu numai, se pot enumera:

  • învățarea eficientă și pro-activă prin intermediul aplicațiilor digitale online;
  • dezvoltarea spiritului critic, creativ și colaborativ prin intermediul educației digitale și media;
  • învățarea prin jocuri utilizând o abordare interdisciplinară;
  • motivarea, ghidarea și evaluarea elevilor cu scopul de a reduce rezultatele slabe privind competențele-cheie vizate;
  • promovarea unei pedagogii care să răspundă contextului global real;
  • folosirea Resurselor Educaționale Deschise într-un mediu de învățare flexibil;
  • îmbogățirea, prin colaborare, a abilităților de comunicare într-o limbă străină.

Cadrele didactice participante la cursul din Praga consideră că noul tip de pedagogie poate fi implementat cu succes şi în şcolile vrâncene, mai ales că un nou principiu modern şi eficient în Europa se bazează pe învățarea prin joc în vederea stimulării motivației interne.

Comunicat de presă

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?