Ediția: Sâmbătă 18 Mai 2024. Nr. 6627
Ediția: Sâmbătă 18 Mai 2024. Nr. 6627

GALERIE FOTO: Podurile de pe DN 2N Dumbrăveni-Jitia, pericol pentru circulație; probleme sunt și pe DN 2R Jitia-Vintileasca

Circulația pe drumul național DN 2N Dumbrăveni-Jitia este pusă zilnic în pericol din cauza celor 8 poduri de pe acest sector de drum care sunt grav deteriorate și au durata de viață expirată. Și asta nu e tot. Majoritatea podurilor au balustradele rupte și, ceea ce e cel mai grav, culeele sunt deplasate, sau zonele de legătură dintre culee și teren sunt dărâmate parțial. Cea mai gravă situație se înregistrează la podul de la Jitia, ultimul din cele opt. La unul din capete legătura dintre culee și malul râului este distrusă parțial. Sunt zone în care balustradele au fost rupte de intemperii sau pur și simplu s-au surpat, ca urmare a vechimii. În unele locuri balustradele au fost înlocuite cu bucăți de lemn, cunoscute popular sub numele de căpriori. În alte locuri…..Dumnezeu cu mila.

Autoritățile locale au semnalat aceste lucruri și au trimis zeci de adrese Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), dar deocamdată fără niciun rezultat. În prezent, CNAIR derulează lucrări de stopare a alunecărilor de teren în două puncte, în zona localității Chiojdeni. Tot în zona acestei localități, mai exact în punctul Luncile, DRDP Iași a realizat un pod provizoriu după ce podul inițial a fost deplasat din culee tot de o alunecare de teren.

Situația este la fel de critică și pe drumul național DN 2R Jitia-Vintileasca-Bahnele, care este aproape impracticabil pe mai bine de 7 din cei 11 kilometri cât are acest drum. Gropi la tot pasul, făgașe create de camioanele de mare tonaj, alunecări de teren, etc. sunt doar câteva din cauzele care au făcut ca acest drum să fie aproape impracticabil. Cel mai grav este că întreaga Vale a Râmnicului are legătură cu restul lumii doar prin aceste două drumuri, respectiv DN 2N și DN 2R. În cazul prăbușirii unui pod sau reactivării alunecărilor de teren, comunități întregi vor rămâne izolate.

Oficiali din cadrul CNAIR susțin că o reparație capitală la un pod de tipul celor de pe DN 2N ar costa aproximativ 7 milioane de lei, iar în momentul acesta, podurile existente pe Valea Râmnicului au durata de funcționare expirată. În proximitatea comunei Jitia există două poduri cu indicativele la kilometrul 51+300 și 51+800. Ambele ar trebui dărâmate și construite poduri noi. Pentru podul de la kilometrul 51+800 există deja și expertiză tehnică în care se recomandă construirea unui pod nou.

În ceea ce privește DN 2R Jitia-Vintileasca-Bahnele, aici soluția ar fi executarea de reparații capitale la fundația drumului. Practic trebuie refăcută fundația, cu strat de piatră spartă, balastare, asfaltare, colectare ape pluviale, etc. Astfel de lucrări se fac în etape, respectiv; expertiză, studiu de fezabilitate, aprobare indicatori tehnico economici, surse de fințare, organizare de licitație, adică la…. sfântul așteaptă.

Să sperăm însă că CNAIR va găsi resurse financiare pentru reabilitarea acestor poduri de pe DN 2N și de reabilitare a DN 2R înainte de a avea loc vreo tragedie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?