Barometrul Food 2022: Interes în creştere al angajaţilor români pentru o dietă sănătoasă

0
183

Inflaţia a avut un impact major asupra deciziei de cumpărare a angajaţilor din România dar şi asupra calităţii alegerilor alimentare, existând o creştere a interesului pentru o dietă sănătoasă, arată un studiu realizat de o companie care furnizează vouchere şi carduri. Barometrul Food 2022, coordonat de Edenred în 20 de ţări, inclusiv în România, evidenţiază o creştere a interesului angajaţilor români pentru o dietă echilibrată, în condiţiile în care 71% dintre ei spun că au devenit mai conştienţi de alegerile alimentare, dar şi de necesitatea de a avea o dietă sănătoasă.

Pentru 85% dintre respondenţii la nivel global principalul motiv pentru adoptarea unei diete echilibrate este sănătatea, cele mai ridicate rezultate, cu o medie peste 90%, înregistrându-se în Portugalia, Austria, Italia, Ungaria, Spania, Polonia, Chile, Columbia, Peru. Doar 17% dintre respondenţi ar opta pentru o dietă sănătoasă, având ca motivaţie grija pentru animale şi mediu. Mai mult, 67% dintre respondenţii Barometru FOOD la nivel global asociază alimentele mai sănătoase cu produsele proaspete, comparativ cu 63% în 2021.

În acest context, 68% dintre angajaţii români se aşteaptă ca şi restaurantele să vină cu oferte mai sănătoase, care includ produse proaspete (78%), indicarea clară a valorilor nutriţionale (28%), meniuri care conţin mai multe salate (25%). Pe de altă parte, şi risipa alimentară este un subiect de interes pentru tot mai mulţi angajaţi: 7 din 10 angajaţi declară că sunt preocupaţi de risipa alimentară şi de necesitatea protejării mediului şi, totodată, că sunt interesaţi să ştie ce restaurante acţionează împotriva risipei alimentare.

Inflaţia a avut un impact major asupra deciziei de cumpărare a angajaţilor din România şi asupra calităţii alegerilor alimentare ale acestora, arată Barometru FOOD 2022. Cele mai mari creşteri de preţuri au fost resimţite la alimente şi la energie, pentru 86%, respectiv 84% dintre angajaţii respondenţi. Întrebaţi cum gestionează suma lunară acordată sub formă de tichete de masă, 81% au declarat că folosesc toată suma înainte de finalul lunii şi doar 7% spun că suma acordată sub formă de tichete de masă le este suficientă pe întreaga perioadă a unei luni‟, se arată în comunicatul companiei.

Aceeaşi situaţie se înregistrează şi în Belgia, Bulgaria şi Turcia, unde aproximativ 80% dintre angajaţi folosesc toată suma acordată sub formă de tichete înainte de finalul lunii, media la nivel global situându-se la 66%, arată cea de-a IV-a ediţie a studiului anual realizat de Edenred. Potrivit sondajului, 9 din 10 angajaţi români folosesc tichetele de masă pentru prânz, fie că aleg să cumpere alimente pentru a-şi pregăti ei masa, cumpără de la restaurant sau comandă online, valoarea actuală a tichetelor de masă fiind mai eficient utilizată în acest mod.

În ceea ce priveşte obiceiul de a comanda mâncare online, peste 80% dintre angajaţii români se aşteaptă ca restaurantele să îşi dezvolte oferta de mâncare la pachet şi de livrare. Acelaşi procent se înregistrează şi în ţări precum Spania, Turcia, Brazilia, Chile, Peru, peste media la nivel global de 70%. Studiul arată că 95% dintre proprietarii români de restaurante consideră că sistemul tichetelor de masă are un impact pozitiv asupra activităţii lor pentru că, prin acceptarea tichetelor ca modalitate de plată, atrag noi clienţi (80%) şi beneficiază de promovarea afacerii (50%).

În ceea ce priveşte obiceiurile alimentare, proprietarii de restaurante au sesizat o creştere de 28% pentru cererea de preparate sănătoase. La nivel global acest rezultat se ridică la 61%, cele mai ridicate rezultate fiind în Brazilia (70%) şi Spania (56%). În aceste condiţii, 3 din 5 operatori români de restaurante spun că o ofertă cu preparate sănătoase/echilibrate ar fi apreciată de clienţi, iar 68% consideră că aceste preparate sunt la fel de gustoase precum alte variante mai puţin sănătoase. Jumătate dintre ei afirmă şi că pregătirea preparatelor sănătoase este mai dificilă. Ca urmare a schimbărilor observate, în ceea ce îi priveşte pe clienţi, 40% dintre proprietarii de restaurante şi-au modificat obiceiurile şi furnizorii, pentru a putea oferi produse mai sănătoase şi preparate cu mai multe ingrediente de la furnizori locali.

 Acest rezultat se ridică la 61% la nivel global, proprietarii de restaurante din Portugalia, Slovacia şi Turcia adoptând cele mai multe măsuri pentru a oferi produse mai sănătoase, obţinute local. Una dintre provocările cu care se confruntă restaurantele din România este risipa alimentară. Jumătate dintre proprietarii de restaurante au implementat măsuri pentru a combate acest fenomen, precum: adaptarea meniului sau a reţetelor (37%), managementul stocurilor, oferirea la pachet a porţiilor rămase (12%) sau donarea preparatelor rămase către personalul propriu. La nivel global, ţările unde proprietarii de restaurante au implementat cele mai multe măsuri pentru reducerea risipei alimentare sunt Turcia (93%) şi Slovacia (90%). (…)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here