Vizite la moschei și plimbări cu feribotul pentru elevi şi cadre didactice de la Școala Sihlea, aflați în Turcia în cadrul unui proiect Erasmus +

0
198

Nouă elevi și trei cadre didactice, respectiv Vespan Lăcrămioara, Ciocîrlan Doina și Poenaru Viorel, de la Școala Gimnazială ,,Principele Șerban Ghica și Principesa Aristița Ghica” Sihlea, au participat alături de elevii și profesorii de la Școala High School Of Agioi Theodoroi din Grecia, la cea de-a doua mobilitate internațională din cadrul proiectului Erasmus + ,,WEllbeing to Reduce Early School Leaving”, organizată de partenerii din Turcia, de la Școala Sevim Cuhadaroglu Secondary – Istanbul.

Fiind un proiect de parteneriat strategic în domeniul educației școlare –acțiunea KA2, activitățile desfășurate au creat punți de legătură între partenerii din Turcia, Grecia și România, scopul acestora constând în realizarea schimbului de bune practici în vederea îmbunătățirii procesului de învățământ, astfel încât niciun elev să nu părăsească învățământul obligatoriu devreme, fără a avea o calificare.

Conform datelor transmise de Lăcrămioara Vespan, directorul școlii din Sihlea, în prima zi a proiectului, ,,WEllbeing to Reduce Early School Leaving” după o primire călduroasă oferită de elevii, profesorii și părinții școlii Sevim Cuhadaroglu Secondary din Istanbul, directorul școlii, profesorul, Gokhan Șimșek și profesoara Berrin Aran au prezentat unitatea de învățământ, spațiile școlare, oferindu-le multe informații despre sistemul de învățământ din Turcia, despre curriculă, despre programul și rezultatele elevilor. Discuțiile au fost purtate în limba engleză, comunicarea realizându-se cu ușurință între elevii turci, greci și români, profesorii lor și părinții copiilor turci prezenți la întâlnire. Cu toții au participat la activități outdoor de intercunoaștere! Masa de prânz a fost oferită de gazde, profesori și părinți. După amiază au vizitat Parcul Cultural din Istanbul, ce cuprinde o parte impresionantă din cultura turcă. De aici au trecut peste Podul kanuni Sultan Suleiman, cunoscut sub numele de podul Buyukcekmece, acesta fiind un pod cu arc de piatră situat în Buyukcekmece, la 36 de km-vest de centrul Istanbulului, pe partea europeană a Bosforului, având o lungime de 636 metri și o lățime 7,17 metri și a fost construit de către arhitectul Mimar Sinan.

Ziua a doua a proiectului, ,,WEllbeing to Reduce Early School Leaving”, la Școala Sevim Cuhadaroglu Secondary. Elevii români, greci și turci și-au îmbunătățit abilitățile de comunicare în limba engleză prin participarea activă la workshop-uri. Atelierele de lucru au fost deschise pentru elevi participanți, EFT techinques și Lets play toghether! După amiază au vizitat renumitele moschee Blue Mosque și Hagia Sophia. Moscheea Albastră, cunoscută oficial ca Moscheea Sultanului Ahmed, este unul dintre cele mai importante lăcașuri de cult islamice din oraș și cea mai faimoasă atracție a orașului Istanbul. Aceasta a fost construită pe o parte a ruinelor unui palat bizantin și este celebră deoarece este singura moschee din Turcia cu șase minarete (turnuri). Cea de-a doua moschee vizitată, cu numele de Hagia Sofia, a servit ca muzeu în ultimii 77 de ani, iar înainte de asta, a reprezentat un centru religios al orașului și al întregii lumi, pentru mai mult de 1400 de ani. A fost cea mai mare construcție din lume până în clipa în care otomanii au hotărât să o transforme în moschee. Aceasta cuprinde: Poarta împăratului, Omphalionul, Icoanele, Cupola, Loja sultanului, Coloana dorințelor.

Ziua a treia a proiectului ,,WEllbeing to Reduce Early School Leaving”, la Școala Sevim Cuhadaroglu Secondary a fost destinată atelierelor de lucru și anume: atelier de lucru Big Brother – Cum îl ajut pe colegul meu să își facă temele?, atelier de lucru Big Brother- Să ne jucăm împreună în aer liber! Jocuri ce implică cooperarea! (Vânătoare de comori!) Activități de cunoaștere a culturilor din țările UE (cum vorbim, ce purtăm, ce facem la școală, cum ne ajută profesorii, ce orașe, ape, evenimente importante istorice știm?). Masa de prânz au servit-o la unul din restaurantele Ministerului Educației din Turcia, fiind uimiți de servirea și ambientul locului. După amiaza, au continuat-o cu o minunată plimbare cu feribotul pe Bosfor.

„Copiii și-au testat și completat cunoștințele de geografie despre Strâmtoarea Bosfor, care este situată între Europa și Asia și leagă Marea Neagră de Marea Marmara. Ghidul ne-a vorbit despre Strâmtoarea Bosfor care alcătuiește granița dintre Rumelia, partea europeană a Turciei și Anatolia, partea asiatică. Bosforul este unul dintre cele mai strategice canale navigabile, iar acesta este foarte aglomerat atât de vase și tancuri petroliere cât și de pescari și vase de croazieră pentru turiști. Peste canal trec două poduri suspendate, primul fiind Podul Bozagici, având 1074 de metri lungime, 165 înălțime și 6 benzi de circulație. Al doilea pod, Podul Fatih Sultan Mehmet, 1090 metri lungime, 65 de metri înălțime și 8 benzi de circulație. Cu maluri pe alocuri înalte de 200 de metri, cu palatele, ruinele și grădinile din împrejurimi. Mulțumim partenerilor din Turcia pentru această unică experiență!”, a spus directoarea Lăcrămioara Vespan.

Ziua a patra a proiectului, ,,WEllbeing to Reduce Early School Leaving”, la Școala Sevim Cuhadaroglu Secondary. Bingo! Atelier de cunoaștere culturală (Ghici ce, din ce țară este? Ce este specific spațiului cultural grecesc, român, turc?); Să construim quizz-uri pentru colegii noștri de acasă! (pe baza informațiilor culturale din alte țări).

Partenerii turci au împărtășit elemente importante despre cultura și tradițiile lor, ceea ce i-a încântat foarte mult pe participanți. Elevii au avut parte de activități interesante care le-au dezvoltat comunicarea în limba engleză dar și abilitățile de lucru în echipe. După activități, împeună cu profesorii și elevii turci și greci, au servit masa de prânz la un restaurant cu specific turcesc, unde au fost invitați să vadă cum se prepară mâncăruri din bucătăria tradițională. Au continuat ziua cu vizita la palatul Topkapi, acesta fiind un muzeu, simbol al orașului Istanbul, fostă reședință a sultanilor otomani timp de 400 de ani, fiind cel mai vizitat muzeu din țară. În anul 1985, a intrat în Patrimoniul mondial UNESCO. Palatul a fost construit în anul 1461 de Mehmet Cuceritorul, iar de-a lungul a patru secole a găzduit nu mai puțin de 22 de sultani și familiile acestora. După declinul imperiului otoman, a fost transformat în muzeu. „Palatul cuprinde patru curți, 17 expoziții diferite și este situat în cartierul Sultanahmet din districtul Eminou Curtea numărul 1 se numește Curtea Ienicerilor și se intră prin Poarta Imperială, curtea nr 2 – Piața Divanului sau Piața Justiției, curtea nr 3 – Palatul interior care cuprinde Poarta Fericirii prin care nimeni nu pășea în trecut fără aprobarea sultanului, curtea nr 4 constă în Terasa Imperială și Grădina Lalelelor. Acest palat este încărcat de istorie și cu toții am fost impresionați de ceea ce am vizitat”, a mai precizat directoarea.

Ziua a cincea a proiectului, ,,WEllbeing to Reduce Early School Leaving” la Școala Sevim Cuhadaroglu Secondary. Elevii au lucrat împreună pentru planificarea activităților de dezvoltare pe e Twinning, pentru a arăta și colegilor de acasă ce au învățat. Au continuat cu reflecții asupra a ceea ce au învățat în zilele de parteneriat interșcolar, concluzii, feed-back până la finalizarea activităților. După servirea mesei de prânz, au vizitat Turnul Galata, acesta fiind construit de genovezi, situat în partea de nord a portului Cornul de Aur, fiind una dintre cele mai mari atracții ale orașului Istanbul datorită panoramei de 360 de grade asupra orașului. Imaginile văzute din vârful turnului au fost parcă ireale, pur și simplu li s-a tăiat respirația neputând fi explicat în cuvinte ceea ce au văzut ajungând acolo. „Mulțumim partenerilor din Turcia pentru noile experiențe de învățare! Următoarea mobilitate Erasmus + va fi în România!”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here