Ediția: Sâmbătă 11 Mai 2024. Nr. 6621
Ediția: Sâmbătă 11 Mai 2024. Nr. 6621

Un singur medic de familie din Vrancea, înscris în proiectul de screening „Totul pentru inima ta”

S-a dat startul informării populaţiei despre serviciile de screening pentru factorii de risc cardiovascular ce vor fi furnizate în cadrul primului proiect naţional de screening ”Totul pentru inima ta – Program de screening pentru identificarea pacienţilor cu factori de risc cardiovascular” POCU/805/4/9/137424”.

Programul îşi propune să crească gradul de prevenţie pentru principala sursă a deceselor din cauze prevenibile şi tratabile din România, fiind iniţiat şi implementat de Institutul Naţional de Sănătate Publică împreună cu Societatea Română de Cardiologie, Asociaţia Română de Promovarea Sănătăţii, Institutul de Urgenţă pentru Boli Cardiovasculare şi Transplant Târgu Mureş, Institutul de Boli Cardiovasculare Timişoara şi Coaliţia Organizaţiilor Pacienţilor cu Afecţiuni Cronice din România.

Din 10 ianuarie 2022, a demarat în mass media TV, Radio şi în cabinetele medicilor de familie campania de informare, educare şi de comunicare pentru programul de screening pentru factorii de risc cardiovascular „Totul pentru inima ta”.

Campania se va derula ţinând cont de calendarul şi activităţile proiectului, pe regiuni, după cum urmează:

Ianuarie 2022 – August 2022, în judeţele Timiş, Arad, Caraş-Severin, Hunedoara, Gorj, Mehedinţi, Dolj, Vâlcea, Olt, Vrancea, Buzău, Galaţi, Brăila, Tulcea şi Constanţa.

Septembrie 2022 – Aprilie 2023, în judeţele Bucureşti, Ilfov, Argeş, Dâmboviţa, Teleorman, Giurgiu, Călăraşi, Ialomiţa, Prahova, Suceava, Botoşani, Neamţ, Iaşi, Bacău şi Vaslui.

Mai – Decembrie 2023, în judeţele Satu Mare, Bihor, Maramureş, Sălaj, Cluj, Bistriţa-Năsăud, Alba, Mureş, Harghita, Sibiu, Braşov şi Covasna.

Comunicarea se va face in intervalul orar 07.00-20.00, pe posturile de radio Kiss FM şi Magic FM, campania însumând peste 600 de emisii. Spotul video este difuzat pe posturile de televiziune Kiss TV şi Magic TV, urmând ca până la finalul campaniei să însumeze un număr de peste 300 de emisii. Urmărind etapele proiectului, difuzarea va începe pe posturile locale din Timişoara, Craiova, Constanţa, Deva şi Tg. Jiu. Reţeaua Kiss Fm, având în portofoliu, cele mai populare posturi de radio din România.

Pacienţii vor regăsi în cabinetele medicilor de familie, afişul ce conţine sloganul campaniei „1 din 4 români are o boală de inimă. Află ce risc ai şi cum să previi bolile de inimă” şi flyere ce conţin recomandări în funcţie de risc pentru beneficiarii de screening.

Proiectul are în vedere furnizarea serviciilor de sănătate esenţiale orientate către prevenţie prin identificarea persoanelor cu risc crescut pentru bolile de inimă şi îndrumarea pacienţilor pentru stabilirea diagnosticului şi instituirea tratamentului precoce pentru scăderea riscului şi complicaţiilor bolilor de inimă. Acesta vizează un număr de 165.001 persoane cu vârsta de peste 40 de ani, inclusiv persoane aparţinând grupurilor vulnerabile (de exemplu: persoane din mediul rural, persoane cu dizabilităţi, persoane fără adăpost, persoane care trăiesc în condiţii precare).

În cabinetele medicilor de familie participanţi în proiect din judeţele Timiş, Arad, Caraş-Severin, Hunedoara, Gorj, Mehedinţi, Dolj, Vâlcea, Olt, Vrancea, Buzău, Galaţi, Brăila, Tulcea şi Constanţa pacienţii pot accesa serviciile de screening pentru factorii de risc cardiovasculari începând cu data de 1 februarie 2022.

Lista medicilor de familie care furnizează servicii de screening pentru factorii de risc cardiovascular poate fi găsită accesând website-ul proiectului „Totul pentru inima ta”, în secţiunea „Resurse pentru Pacienţi” – https://proiect-cardio.insp.gov.ro/resurse-pentru-pacienti/.

Comunicat de presă

N.R. Un singur medic de familie din Vrancea participă la acest proiect, conform listei publicate pe site. Este vorba despre dr. Anca Burghelea din comuna Tulnici.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?