GALERIE FOTO: Curs Erasmus+ în Cipru pentru profesori de la Școala „Nicolae Iorga” Focșani

0
289

* „Dacă un copil nu poate să înveţe după cum predăm noi, poate că ar trebui să predăm după cum învaţă el”

În perioada 8-12 noiembrie 2021, trei profesori de la Școala Gimnazială NICOLAE IORGA , din Focșani au participat la cursul „Creativity and Interculturality(Creativitate şi Interculturalitate), în Larnaca, Cipru, ȋn cadrul proiectului de formare profesională ȋn domeniul şcolar Erasmus+ KA101 „Formare profesională pentru o educație incluzivă” (2019-2022). Au participat: Nicoleta Dănilă, profesor de limba engleză, coordonator al proiectului, Elena Apopei, profesor ȋnvățămȃnt primar şi Carmen Cerasela Sbîrciog, profesor ȋnvățămȃnt primar.

Cursul a fost organziat de asociația Edu2Grow Portugalia, în Larnaca, Cipru. Au participat cadre didactice din Portugalia, Lituania şi România, iar limba de comunicare a fost engleza. Detalii cu privire la desfăşurarea cursului şi implementarea întregului proiect la nivelul Şcolii Gimnaziale „Nicolae Iorga” pot fi găsite pe blogul proiectului, la adresa: https://erasmusplusnicolaeiorgafocsani.blogspot.com/ .

Proiectul vine în întâmpinarea nevoii școlii de a se transforma într-una incluzivă, care să ofere educație de calitate tuturor elevilor, prin dezvoltarea unui curriculum și a unor practici moderne la clasă și în afara acesteia, prin asumarea de noi roluri ale profesorului, de implicare a întregului colectiv de elevi pentru a face orele mai dinamice şi a-i învăţa să lucreze în echipă. Proiectul a primit o finanțare de 16.285 Euro şi s-a clasat primul pe țară la Runda de selecție 2019.

Activitățile cursului de formare din Cipru au vizat stimularea creativităţii şi interculturalităţii atât la clasă, cât şi în afara acesteia. Traineri cu o bogată experienţă şi expertiză în domeniul educaţiei au propus activităţi interactive şi plăcute, care accelerează şi maximizează valoarea, diminuează riscurile şi descoperă noi oportunităţi pentru obţinerea de performanţe optime ale elevilor. Participanţii au învăţat jocuri didactice noi indoor şi outdoor, precum: the snowball (bulgărele de zăpadă), the mirror (oglinda), the car and the driver (maşina şi şoferul), the fox and the birdhouse (vulpea şi colivia), pe care le vor utiliza la clasă în scopul încurajării comportamentului social pozitiv şi promovării respectului faţă de diversitate, într-un cadru distractiv şi relaxant. Au fost organizate, de asemenea, activităţi interculturale (tombolă interculturală, vizite de studiu) care au permis participanţilor să cunoască aspecte legate de cultura ţărilor participante, precum şi a ţării gazdă.

Prof. înv. primar Elena Apopei: „Participarea la acest curs deosebit și interesant a însemnat pentru mine o experiență frumoasă, unică. A fost o oportunitate binevenită atât de învățare, cât și de împărtășire a experiențelor. Acest curs a fost organizat în aşa manieră încât informaţia ştiinţifică a fost transmisă treptat și îmbinată cu metode activ-participative care au facilitat asimilarea, în același timp exemplificând modalitățile de implementare în procesul de predare-învățare. Cursul a reprezentat o oportunitate deosebită de formare deoarece pe lângă dezvoltarea în plan profesional am avut posibilitatea de a explora medii culturale noi, de a comunica și coopera cu profesori din alte țări, de a cunoaște elemente ale comunității educaționale europene.

Prof. înv. primar Carmen Cerasela Sbîrciog: „Am participat cu încântare și interes la acest curs care mi-a dat ocazia să interacționez cu cadre didactice și formatori de la care am învățat lucruri grozave. Fiecare activitate a fost o bucurie, un bun prilej de a împărtăși din experiențele la catedră, de a experimenta metode de lucru pe care să le integrăm în activitatea didactică. Am cunoscut istoria țării gazdă, dar și tradiții şi obiceiuri ale țărilor partenere. Mă bucur că am participat la acest curs de la care am rămas cu amintiri de neuitat.

„Ne-a amintit acest curs cât este de benefic să ne jucăm mai mult cu copiii la clasă şi că învăţarea se bazează în primul rând pe întrebări şi răspunsuri, alegeri, eşec şi abia apoi succes. Mi-a amintit, de asemenea, de un citat pe care l-am îndrăgit foarte mult încă de la începutul anilor la catedră şi care aparţine lui Ignacio Estrada: „Dacă un copil nu poate să înveţe după cum predăm noi, poate că ar trebui să predăm după cum învaţă el”, a concluzionat coordonatoarea de proiect, profesoara Nicoleta Dănilă.

Comunicat de presă

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here