Numărul mediilor de 10 la prima sesiune a examenului de Bacalaureat a crescut la 146 de la 112 după rezolvarea contestaţiilor, informează un comunicat de presă al Ministerului Educaţiei.
„Numărul mediilor de 10 a crescut la 146 de la 112 (înainte de contestaţii). În sesiunea iunie – iulie 2020, 307 candidaţi au încheiat examenul cu media generală 10”, afirmă sursa citată.
69,8% este rata de promovare în prima sesiune a examenului naţional de Bacalaureat 2021 (după soluţionarea contestaţiilor). Astfel, rata de succes la examen a crescut cu 5% pe ansamblul tuturor promoţiilor, comparativ cu rezultatele înregistrate în sesiunea iunie – iulie 2020.
Au fost diferențe chiar și de 3-4 puncte, în unele cazuri, între notele date inițial și notele finale, rezultate în urma contestațiilor de la Evaluarea Națională și Bacalaureat 2021. Ministrul Sorin Cîmpeanu spune că acei profesori care au greșit atât de mult în calcularea notei vor fi identificați și se vor lua măsuri împotriva lor.
În privinţa diferenţelor de puncte, se înregistrează următoarea situaţie:
* Diferenţe între 1-2 puncte: 5.757 de lucrări (4.879 note evaluate în plus şi 878 în minus)
* Diferenţe între 2-3 puncte: 174 de lucrări (162 note evaluate in plus şi 12 note in minus)
* Diferenţe între 3-4 puncte: 18 lucrări (16 note evaluate în plus şi 2 note în minus)
* Diferenţe între 4-5 puncte: o notă, evaluată în plus.
Potrivit Ministerului Educaţiei, după soluţionarea contestaţiilor, 36 de unităţi de învăţământ liceal din 21 de judeţe au avut procent 0 de promovare în prima sesiune (dintre acestea, 11 au avut acelaşi scor de promovare şi anul trecut).
A doua sesiune de examen se va desfăşura în perioada 16 august – 3 septembrie, fiind precedată de etapa de înscriere (19 – 26 iulie).
Corectarea informatizată s-ar putea introduce chiar de anul viitor
„Și totuși, s-a manifestat. Înseamnă că factorul uman, acei colegi implicați în Evaluarea Națională și Bacalaureat au nevoie de mult mai multă pregătire. Mai mult decât atât, înseamnă o măsură precum corectarea informatizată, care elimină subiectivismul – fie din perspectiva erorilor umane, fie din perspectiva greșelilor mai mult sau mai puțin intenționate”, a arătat ministrul învățământului, Sorin Cîmpeanu.
„Evaluatorii nu s-ar mai cunoaște între ei, acolo unde avem întrebări de tip grilă, corectura poate să fie făcută direct în soft, care să semnaleze și eventualele diferențe întrei cei doi evaluatori care nu se cunosc între ei. Toate aceste lucruri vor putea fi făcute la evaluarea națională la clasa a II-a, a IV-a și a VI-a și chiar la Evaluarea Națională, chiar de anul viitor, chiar dacă este un obiectiv extrem de ambițios – în afară de mine, nu sunt mulți aceia care cred că poate fi făcut. Această evaluare informatizată s-ar putea introduce la nivel de proiect pilot și la Bacalaureat încă de anul viitor, înainte de a avea acel Bacalaureat bazat pe competențe”, a mai spus Sorin Cîmpeanu.