Ediția: Sâmbătă 27 iulie 2024. Nr. 6679
Ediția: Sâmbătă 27 iulie 2024. Nr. 6679

Consilierii PNL se pregătesc să-și voteze un nou proiect nelegal. De data asta e vizată Poliția Locală Focșani

Consilierii locali focșăneni PNL, acum 9 la număr, își asumă inițiativa unui proiect de hotărâre care, ca multe de până acum, miroase de la o poștă a încălcare a legii. Vineri, cei 9 au depus sub semnătură la registratura Primăriei Focșani, un act prin care arată că își doresc mult, mult reorganizarea aparatului de specialitate al primarului și modificarea organigramei și statutului de funcții, uitând din nou care le sunt atribuțiile conferite de lege. Pe scurt, cei 9 magnifici propun ca funcțiile publice din cadrul Compartimentului Poliției Locale să fie desființate, cu referire la cea de polițist local grad superior, polițist local grad principal, polițist local asistent. Și asta cât mai repede, până la 21 mai, nu oricum!

Cei 9 aleși fac referire la câteva articole de lege care le-ar permite să aducă modificări, însă ca de obicei ceea ce își asumă sub semnătură nu are nicio legătură cu realitatea juridică. Nu le-ar strica totuși să ceară și părerea unui jurist și, poate, să și asculte atunci când li se spune că legea trebuie respectată de toți. Astfel, cei 9 peneliști care au mai rămas în CL Focșani, după plecarea lui Neculai Tănase pe înaltele culmi ale gloriei de secretar de stat, semnează cu mânuțele lor că proiectul de hotărâre și-l întemeiează pe articolul 31 din Legea 155/2010, care de fapt stabilește care sunt atribuțiile unui primar în organizarea și funcționarea poliției locale.

Peneliștii își arată măiestria și dau dovadă că știu a citi, în special legi, și în continuarea explicațiilor. Astfel, fac referire la două articole din Codul administrativ atât de drag viceprimarului Ana Maria Dimitriu (păcat că îl ține doar ca să îl șteargă de praf), respectiv 518 și 519. Aceasta în condițiile în care articolul 519 spune clar că „persoana care are competența legală de numire în funcția publică va dispune eliberarea din funcția publică prin act administrativ”. În speță, primarul și nimeni altcineva. Nu că ne dorim noi, ci pentru că așa stipulează Codul administrativ.

Mai departe, cei 9 nu s-au mai obosit să detalieze, când au făcut referire la prevederile din Codul muncii, astfel că l-au luat ca temei legal pe tot, aceeași situație fiind și în cazul Ordonanței de Urgență care reglementează asistența medicală comunitară, Legea privind salarizarea personalului din fonduri publice și a normelor metodologice privind organizarea, funcționarea, finanțarea activității de asistență socială comunitară. Practic ne alegem noi – sau cei interesați – ce ne folosește din aceste acte normative, pentru că liberalii din CL Focșani sunt prea ocupați pentru a mai citi și indica ceva concret din ele.

Însă la final mai dau câteva exemple din Codul administrativ, pe care din nou dovedesc că nu îl pricep, ci l-au înghițit pe nemestecate, de parcă ar fi fost fluid. Astfel, fac referire la articolul 129, care arată că, într-adevăr, consiliul local are „atribuții privind unitatea administrativ-teritorială, organizarea proprie, precum și organizarea și funcționarea aparatului de specialitate al primarului, ale instituțiilor publice de interes local și ale societăților și regiilor autonome de interes local”. Atribuții, în sensul că „aprobă, în condițiile legii, la propunerea primarului, înființarea, organizarea și statul de funcții ale aparatului de specialitate al primarului, ale instituțiilor publice de interes local, reorganizarea și statul de funcții ale regiilor autonome de interes local, precum și înființarea, reorganizarea sau desființarea de societăți de interes local și statul de funcții al acestora”.

Și că peneliștii sunt deciși să își facă propriul cod administrativ cât îi ține mandatul este și următoarea explicație a inițiativei promovate. Astfel, cei 9 fac referire la articolul 139, respectiv adoptarea hotărârilor consiliului local: „În exercitarea atribuțiilor ce îi revin, consiliul local adoptă hotărâri, cu majoritate absolută sau simplă, după caz”. Cam așa au făcut până acum la fiecare vot, pe majoritate, indiferent că li s-a atras atenția asupra nelegalității. E drept, și acum un ajutor le-ar fi mâinile ridicate ale celor două consiliere USR PLUS. Și e puțin probabil ca doamna viceprimar Alexandra Tătaru să iasă din rând, după ce votul peneliștilor i-a asigurat funcția mult visată.

Liberalii focșăneni sunt citiți și culți, norocul nostru, al alegătorilor. Iar asta reiese din referatul de aprobare pe care și l-au întocmit, ca specialiști ce sunt. Astfel, cei 9 semnatari opinează că „odată cu desființarea poliției locale, Poliția Națională va trebui să fie mai prezentă în zonele acoperite de Poliția Locală, ceea ce înseamnă o sporire substanțială a efectivelor operative și, implicit, a dotărilor Poliției Naționale”. Practic, aleșii peneliști se substituie deciziilor colegului Lucian Bode, „un fel” de ministru al Ministerului de Interne, care este cel în măsură să decidă referitor la efectivele operative și al dotărilor. Dar stați, că asta nu e tot.

O mostră de pricepere dau cei 9 și când arată că „Poliția Locală nu a putut preveni violența în familie și actele de vandalism și nu a contribuit nici la protecția mediului sau a animalelor”, arătând că au această informație din „rapoartele de activitate”. Pare interesant, doar că acest paragraf este în mare un copy-paste dintr-un articol apărut în g4media.ro, în care europarlamentarul Dragoș Tudorache susținea, anul trecut, desființarea Poliției Locale.

Și, în continuare, liberalii pe care suntem deosebit de norocoși să îi avem în CL Focșani, ne spun că activitatea polițiștilor locali este axată pe contravenții ce țin de legislația rutieră. Clar, liberalii noștri habar nu au ce fac polițiștii de un an, de când cu pandemia. Unii dintre noi încă îl ținem minte pe Marcel Vela spunând, la începutul stării de urgență, că Poliția Locală trece în subordinea Poliției Naționale, lucru care nu s-a schimbat nici acum. Așa că orice cred cei 9 că știu despre competențele Poliției Locale Focșani, ar trebui studiat mai atent. Informația referitoare la faptul că Poliția Română conduce operațional, prin inspectoratele de poliție județene, poliția locală aflată în raza de competență, apare prima dată în Ordinul 44 din 19 martie 2020! Eventual ar putea fi întrebat și Inspectoratul de Poliție Județean Vrancea cât sprijin au de un an de la colegii din Poliția Locală, cu care au fost organizate în comun filtre, acțiuni și tot ce ține de măsurile luate în pandemia de coronavirus.

Pe final ar mai fi de spus că nu doar legea le dă bătăi de cap consilierilor PNL, ci și limba română. Astfel, din ce deducem, creierul acestei inițiative nelegale este Alina Ramona Drumea, deja la al doilea mandat de consilier local. Conform celor asumate prin semnătură, aceasta, împreună cu colegii săi, cere analizarea și întocmirea „rapoartelor de specialitate de către compartimentelor de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului și pentru a se întocmii avizele necesare de către comisiile de specialitate”.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?