Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617

O asociere de trei firme va executa lucrările de modernizare a DN 2L, Soveja – Lepșa

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că luni a fost semnat contractul având ca obiect „Modernizare DN 2L Soveja-Lepșa, km 60+145 – km 76+277” cu ofertantul declarat câștigător în cadrul procedurii de atribuire, Asocierea LEMACONS SRL – CITADINA 98 SA – TRAMECO SA. „DN 2L asigură legătura între DN 2 (E 85) din care se desprinde la km 200+600 (în zona localității Tișița) și DN 2D, pe care îl intersectează la km 73+780 în localitatea Lepșa. Valoarea contractului pentru proiectarea și execuția lucrărilor este în valoare de 126.778.219,70 lei cu TVA. Durata contractului este de 30 luni, astfel: 6 luni proiectare și 24 luni execuție lucrări. Perioada de garanție a lucrărilor este de 60 de luni”.

Președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, a transmis pe 15 iulie a.c. o scrisoare deschisă ministrului Transporturilor, Lucian Nicolae Bode, dar și directorului general al CNAIR, Mariana Ioniță, în care arată că a făcut nenumărate demersuri pentru reabilitarea DN 2L, sectorul de drum intitulat ”Coașa”, cu o lungime de 16 km, drum național care leagă Soveja de Lepșa, și care oferă ieșire celor peste 20.000 cetățeni la sectorul de drum DN 2 D Focşani – Ojdula – Tg Secuiesc. Șeful administrației județene a arătat că unii care nu au nicio legătură cu acest obiectiv de investiție își arogă meritele realizării acesteia.

„Am intervenit pentru reabilitarea acestui drum încă de pe vremea când Guvernul României era condus de prim-ministrul Boc, pe care l-am dus să vadă acest drum și pe lângă care am facut lobby să îl prindă la finanțare. Acest vis, însă, a devenit realitate abia în 2017, când în guvernarea PSD la data de 5 mai 2017, CNAIR, prin Consiliul Tehnico Economic aviza favorabil acest obiectiv de investiții, iar pe 5 septembie același an (2017) MDRAP aviza, la rândul său, tot favorabil, același obiectiv – faza studiu de fezabilitate. Următorul pas a fost în 2018 când, prin Hotărârea Guvernului 489 din 5 iulie, au fost aprobați indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții, pentru ca pe 14 decembrie 2018 să fie ridicat în SEAP anunțul privind selecția pentru ”Proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul Modernizare DN 2L Soveja Lepșa km 60+145 la km 76+227”. Așadar, după o lungă perioadă de eforturi, în anul 2019 Guvernul PSD a alocat aproximativ 100 de milioane de lei, sumă prevăzută în proiectul bugetului de stat pentru acest obiectiv de investiții. (…)

Deși documentațiile erau făcute, știut fiind că fără acestea nicio investiție nu poate fi realizată în România, cu toate că selecția prestatorului care să proiecteze și să reabiliteze drumul era în plin proces pe SEAP, încă din anul 2019, actualul guvern, la solicitarea unui mic ministru de la dezvoltare, a oprit intempestiv de la finanțare investiția. De ce? Pentru că niște oameni mici și de un cinism greu de egalat, au dorit să se poată poza în timp ce semnează un act la care nu au contribuit niciodată, considerând că așa se capată capital electoral. Din păcate, dacă nu ar fi penibil, ar fi fost amuzant până într-un punct. (…)

Având în vedere satisfacția personală pe care o am văzând că un obiectiv de investiții pentru care am militat atâția ani și care este atât de așteptat de vrânceni a intrat în linie dreaptă, doresc să transmit felicitari și mulțumiri echipei dumneavoastră din CNAIR care s-a implicat în ultimii 3 ani pentru realizarea acestui obiectiv de investiții, fără a uita să dau Cezarului ce este al Cezarului, adică Guvernului PSD și Ministerului Transporturilor, care m-au înțeles și au depus eforturi ca drumul care leagă Soveja de Lepșa să fie redat circulației.

De altfel, consider că într-o lume normală, susținerea și continuarea investițiilor, indiferent de partidul aflat la guvernare, trebuie să se întâmple dincolo de mizele politice, iar scene penibile în care un impostor încearcă să profite de o situație prin minciuna, să fie de domeniul trecutului”, se arată în scrisoarea președintelui Consiliului Județean.

Marian Oprișan mai solicită directorului CNAIR să facă demersurile legale care se impun pentru revocarea Hotărârii AGA a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, prin care a fost desființată Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Focșani.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?