Ediția: Sâmbătă 18 Mai 2024. Nr. 6627
Ediția: Sâmbătă 18 Mai 2024. Nr. 6627

Ghidul călătorului prin legislație. Contractul de antrepriză (IV)

Astăzi vom discuta despre prețul contractului de antrepriză, preț care poate suporta mai multe nuanțări în funcție de particularitățile fiecărui astfel de contract încheiat. În situația în care contractul de antrepriză are ca obiect o lucrare care a fost dusă la bun sfârsâșit de către antreprenor, prețul acestuia va fi plătit la data și locul recepției lucrării. Această regulă are și excepții în sensul că dacă prin lege sau contract se stipulează altfel, atunci se vor aplica aceste din urmă prevederi.

În situația în care lucrarea nu a fost dusă la bun sfârșit, ea pierind sau deteriorându-se mai înainte ca beneficiarul să o recepţioneze și fără ca acesta din urmă să aibă vreo vină, atunci antreprenorul nu va putea încasa preţul contractului când el a fost cel care a furnizat materialele din care s-a făcut lucrarea respectivă sau când pieirea ori deteriorarea au avut o altă cauză decât viciile materialului dat de către beneficiar.

Dacă la încheierea contractului, preţul lucrărilor sau al serviciilor a făcut obiectul unei estimări, atunci cel care a executat lucrarea sau serviciul va fi obligat să justifice creşterile preţului, beneficiarul fiind ţinut să plătească aceste creşteri dacă rezultă din lucrări sau servicii imposibil de anticipat de către antreprenor la momentul încheierii contractului.

Preţul contractului de antrepriză poate fi stabilit defalcat pe fiecare etapă de lucrări sau pe fiecare serviciu executat ori poate fi stabilit un preţ global pentru întreaga lucrare sau întregul serviciu. În această din urmă situație, ambele părți sunt ținute de prețul global stabilit, chiar dacă obligațiile care le revin sunt mai împovărătoare decât au fost prevăzute la încheierea contractului. Astfel, beneficiarul va trebui să achite preţul care a fost stabilit la încheierea contractului. Chiar dacă lucrarea/ serviciul au presupus mai puțină muncă sau a costat mai puțin decât s-a prevăzut, beneficiarul nu poate cere o micșorare a prețului. De asemenea, antreprenorul nu poate să solicite nici el o majorare a preţului motivat de faptul că a prestat mai multă muncă decât s-a prevăzut în contractul de antrepriză sau lucrarea/ serviciul au costat mai mult decât s-a stabilit inițial.

Preţul global va rămâne același, chiar dacă s-au făcut modificări cu privire la condiţiile de executare iniţial prevăzute, dacă părţile nu au convenit altfel.

 

Pentru informații suplimentare în legătură cu subiectul prezentat, puteți adresa întrebări fie la telefonul 0237.224.555, fie pe adresa de e-mail a redacției ziarului Monitorul de Vrancea, redactie@monitorulvn.ro.

 

Avocat MANUELA FLOREA

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?