Ediția: Sâmbătă 18 Mai 2024. Nr. 6627
Ediția: Sâmbătă 18 Mai 2024. Nr. 6627

Ghidul călătorului prin legislație. Contractul de antrepriză (III)

În cazul în care lucrarea executată în baza unui contract de antrepriză piere sau se deteriorează, părțile au obligații diferite în funcție de momentul la care se produce pieirea sau deteriorarea.

O primă situație este aceea în care acest lucru se petrece înainte ca lucrarea să fie recepționată de către beneficiar:

– dacă lucrarea piere ori se deteriorează din cauze care nu se pot reproșa beneficiarului, atunci antreprenorul care a furnizat materialele are obligația să o repare pe cheltuiala proprie; el este în continuare ținut să respecte condiţiile şi termenele inițiale stabilite prin contractul încheiat cu beneficiarul; dacă este cazul, primul va ţine seama de regulile privind suspendarea fortuită a executării obligaţiei.

– dacă materialele au fost procurate de către beneficiar, el este obligat să suporte cheltuielile cu refacerea lucrării doar dacă pieirea s-a datorat unui viciu al materialelor. În celelalte cazuri, dacă pieirea sau deteriorarea lucrării nu este imputabilă antreprenorului, beneficiarul este cel care este obligat să furnizeze din nou materialele.

A doua situație este aceea în care pieirea sau deteriorarea se petrece după recepţia lucrării de către beneficiar, antreprenorul răspunzând în această situație, dacă este cazul, în baza garanţiei contra viciilor şi pentru calităţile convenite prin contractul de antrepriză încheiat. Recepția lucrării presupune verificarea de către beneficiar dacă aceasta corespunde condițiilor stabilite prin contract și să o ridice dacă este cazul. Lucrarea va fi considerată ca receptionată fără niciun fel de rezerve în situația în care dacă, fără motive temeinice, beneficiarul nu se prezintă pentru recepționarea ei sau nu comunică neîntârziat antreprenorului rezultatul verificării sale. Dacă beneficiarul a recepţionat lucrarea fără să invoce faptul că există neconcordanțe între lucrarea executată și cele stabilite prin contractul inițial, el nu mai are dreptul de a invoca viciile aparente ale lucrării sau faptul că lipsesc calităţile stabilite prin contractul incheiat.

Pentru informații suplimentare în legătură cu subiectul prezentat, puteți adresa întrebări fie la telefonul 0237.224.555, fie pe adresa de e-mail a redacției ziarului Monitorul de Vrancea, redactie@monitorulvn.ro.

Avocat MANUELA FLOREA

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?