Ediția: Joi 9 Mai 2024. Nr. 6619
Ediția: Joi 9 Mai 2024. Nr. 6619

Ambulanța Vrancea, solicitată de aproape 900 de ori – de la începutul anului – de scandalagii și consumatori de alcool

Vrâncenii sună lunar la 112 și solicită echipaje medicale pentru acordarea de prim ajutor calificat sau transport la o unitate sanitară, după ce au consumat prea mult alcool sau au fost victimele violenței fizice. Serviciul de Ambulanță Județean (SAJ) al județului Vrancea primește lunar solicitări în acest sens și, deși se confruntă cu un deficit major în rândul medicilor și nici în ceea ce privește parcul auto nu stă prea bine, intervine pentru fiecare solicitare și acordă îngrijiri medicale ori de câte ori este necesar.

SAJ Vrancea are la această oră 43 de ambulanțe, care însă sunt depășite tehnic și ar fi nevoie de alte 10-15 ambulanțe, pentru înlocuirea celor mai vechi, care au fost primite în 2007. De la începutul anului și până la finele lunii iulie, SAJ Vrancea a primit 441 de solicitări pentru a interveni la cazuri de cetățeni aflați în stare de ebrietate și 445 de solicitări pentru victime ale agresiunilor fizice, dintr-un total de 29.573 de solicitări.

În luna ianuarie a acestui an, Serviciul de Ambulanță Județean (SAJ) al județului Vrancea a primit 39 de solicitări pentru cazuri de persoane aflate în stare de ebrietate sau intoxicație etanolică și 43 de solicitări pentru victime ale violenței fizice, dintr-un total de 3.998. În luna februarie, SAJ Vrancea a primit 60 de solicitări pentru cazuri de persoane aflate în stare de ebrietate sau intoxicație etanolică și 49 de solicitări pentru victime ale violenței fizice, dintr-un total de 3.943. În luna martie, SAJ Vrancea a primit 85 de solicitări pentru cazuri de persoane aflate în stare de ebrietate sau intoxicație etanolică și 55 de solicitări pentru victime ale agresiunilor fizice, dintr-un total de 4.501. În luna aprilie, s-au înregistrat 88 de intervenții pentru persoane aflate în stare de ebrietate și 67 de intervenții pentru victime ale violenței fizice, dintr-un total de 4.423. În luna mai, au fost 61 de intervenții pentru persoane aflate în stare de ebrietate și 68 pentru victime ale violenție dintr-un total 4.278. În luna iunie, SAJ Vrancea a intervenit de 42 de ori pentru persoane aflate în stare de ebrietate și de 79 de ori pentru victime ale violenței dintr-un total de 4.079 de solicitări primite. În luna iulie, SAJ Vrancea a intervenit pentru 66 de cazuri de persoane aflate în stare de ebrietate și de 84 de ori pentru victime ale agresiunilor fizice, dintr-un total de 4.351.

Potrivit managerului SAJ Vrancea, dr. Vitalie Bețișor, problema nu o reprezintă totuși scandalagiii sau împătimiții de alcool care solicită ambulanțe, ci acele persoane care nu fac diferența între o urgență reală și o problemă care se poate rezolva la medicul de familie sau suportă amânare. Potrivit medicului Bețișor, nu de puține ori echipajele medicale de pe ambulanțe s-au trezit că bolnavul îi aștepta în fața porții cu bagajul făcut, perfect conștient și pe propriile picioare, deși apelul la 112 suna total diferit. Altădată, medicii au fost chiar nevoiți să aștepte ca persoana care dorea să ajungă la spital să-și termine de aranjat părul în fața oglinzii, pentru că în fapt nu avea nici o urgență medicală reală.

Serviciul de Ambulanță Județean își recuperează, în majoritatea cazurilor, banii cheltuiți cu îngrijirea și transportul persoanelor care au băut prea mult ori s-au luat la bătaie. Legea nr. 95/2006, privind reforma sănătății arată că „Persoanele care prin faptele lor aduc daune sănătății altei persoane, precum și daune sănătății propriei persoane, din culpă, răspund potrivit legii și au obligația să repare prejudiciul cauzat furnizorului de servicii medicale reprezentând cheltuielile efective ocazionate de asistență medicală acordată. Sumele reprezentând cheltuielile efective vor fi recuperate de către furnizorii de servicii medicale. Pentru litigiile având ca obiect recuperarea acestor sume, furnizorii de servicii medicale se subrogă în toate drepturile și obligațiile procesuale ale caselor de asigurări de sănătate și dobândesc calitate procesuală a acestora în toate procesele și cererile aflate pe rolul instanțelor judecătorești, indiferent de faza de judecată”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?