Ediția:: Sâmbătă 15 iunie 2024. Nr. 6649
Ediția:: Sâmbătă 15 iunie 2024. Nr. 6649

500 de elevi și 100 de cadre didactice vor beneficia de ”Educație incluzivă pentru școli defavorizate”


    Casa Corpului Didactic „Simion Mehedinți” din Focșani a lansat vineri proiectul „Educație incluzivă pentru școli defavorizate”, care va fi implementată la Școala Gimnazială „Mihail Armencea” din Adjud și la o școală din Rîmnicu Sărat, județul Buzău, după ce inițial, grupul țintă propus era Școala Gimnazială nr.2 Mărășești. Prin acest proiect se urmărește, prin acțiuni integrate, facilitarea accesului la educație, furnizarea competențelor de bază și a abilităților de integrare socială și profesională pentru 66 de persoane de etnie romă, persoane din mediul rural, precum și alte categorii de grupuri vulnerabile, care nu mai sunt înregistrate într-o formă de învățământ și au depășit cu cel puțin 4 ani vârstă corespunzătoare clasei neabsolvite (învățământul primar/gimnazial), prin măsuri de personalizare a ofertei educaționale, de creștere a flexibilității și de îmbunătățire a calității educației la nivelul instituțiilor de învățământ din Adjud și Rîmnicu Sărat, precum și prin creșterea motivației pentru educație pentru 515 de preșcolari/elevi cu dificultăți de adaptare școlară și risc de părăsire timpurie a școlii.

    Totodată, 115 cadre didactice și specialiști din personalul implicat în dezvoltarea programelor de „A două șansă” și Școală după școală vor fi formați pentru flexibilizarea și adaptarea metodelor de educație incluzivă prin integrarea principiilor privind egalitatea de șanse, nediscriminarea și respectul diversității. Prin rezultatele proiectului, va crește capacitatea de ocupare și șansele de integrare profesională a persoanelor care au părăsit timpuriu școala, concomitent cu diminuarea riscului acestora de șomaj. „Este un proiect care a fost aprobat din prima evaluare pe axa aceasta. A fost o muncă de 20 de ore pe zi la scrierea proiectului. De multe ori te gândești dacă să mergi mai departe sau să renunți. Este un complex de factori care își dau energia de a merge mai departe. Prima dată am vrut să îmi dovedesc mie că voi putea duce la capăt un proiect pentru că au fost și asemenea discuții dacă se pot subordona aceste proiecte unui bibliotecar. Fiecare dintre noi avem competențe diferite chiar dacă avem aceeași meserie, depinde numai de noi, de ceea ce suntem, de ceea ce vrem să dovedim că putem fi. La conferința finală a proiectului trecut am avut satisfacția că au venit cei din județul Buzău care au apreciat modul în care s-a derulat proiectul. Este adevărat că am învățat din mers și am muncit foarte mult pentru că altfel nu se poate. Au fost nopți când nu am plecat din CCD. Îmi doresc din tot sufletul să închei cu succes proiectul pe care l-am început astăzi. Începuturile sunt foarte promițătoare chiar dacă au fost inițial și poticneli, important este să lupt în continuare și să duc la bun sfârșit acest proiect cu bine. Eu spun că vom comunica frumos. Vom învăța unii din experiența celorlalți. Până la urmă este un beneficiu și pentru copiii din școlile respective cât și pentru cadrele didactice și pentru comunitate” a spus Stela Stănoiu, manager de proiect.

    Aceasta a mai specificat că vor fi create parteneriate de tip școală-comunitate-părinți/elevi cu o mai bună înțelegere de către părinți a importanței educației timpurii și a rolului lor în cadrul acesteia. Prin obiectivele sale proiectul vizează 2 direcții de acțiune aflate în raport de complementaritate: 1. Direcția remedial/corectivă: se adresează persoanelor care părăsesc timpuriu școală (copiilor și adulților) înainte de finalizarea studiilor obligatorii, respectiv personalului responsabil de totalitatea acțiunilor ce contribuie la prevenirea fenomenului de abandon școlar; 2. Direcția preventivă: include mai multe categorii de elevi și preșcolari, reprezentând o agregare complexă a majorității factorilor semnificativi din jurul copilului, care ii pot afecta parcursul educațional.
    În primul rând, este vizat însuși preșcolarul/elevul care se află în situația de risc: se depun toate eforturile pentru a fi introdus, adaptat și menținut în programele de educație specifice vârstei. Această acțiune se realizează prin sprijin psihologic, pedagogic, includerea copilului în activități atractive, personalizate, ajutor la teme etc. De asemenea, se urmărește sursa potențialelor riscuri: mediul de trai și familia. Părinții vor primi consiliere și sprijin educațional pentru a conștientiza și sprijini evoluția educativă a copilului. Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020. Axa Prioritară: Educație și Competențe. Apel de proiect: POCU/74/6/18/106415.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?