Casa Corpului Didactic „Simion Mehedinți” din Focșani a lansat vineri proiectul „Educație incluzivă pentru școli defavorizate”, care va fi implementată la Școala Gimnazială „Mihail Armencea” din Adjud și la o școală din Rîmnicu Sărat, județul Buzău, după ce inițial, grupul țintă propus era Școala Gimnazială nr.2 Mărășești. Prin acest proiect se urmărește, prin acțiuni integrate, facilitarea accesului la educație, furnizarea competențelor de bază și a abilităților de integrare socială și profesională pentru 66 de persoane de etnie romă, persoane din mediul rural, precum și alte categorii de grupuri vulnerabile, care nu mai sunt înregistrate într-o formă de învățământ și au depășit cu cel puțin 4 ani vârstă corespunzătoare clasei neabsolvite (învățământul primar/gimnazial), prin măsuri de personalizare a ofertei educaționale, de creștere a flexibilității și de îmbunătățire a calității educației la nivelul instituțiilor de învățământ din Adjud și Rîmnicu Sărat, precum și prin creșterea motivației pentru educație pentru 515 de preșcolari/elevi cu dificultăți de adaptare școlară și risc de părăsire timpurie a școlii.
Aceasta a mai specificat că vor fi create parteneriate de tip școală-comunitate-părinți/elevi cu o mai bună înțelegere de către părinți a importanței educației timpurii și a rolului lor în cadrul acesteia. Prin obiectivele sale proiectul vizează 2 direcții de acțiune aflate în raport de complementaritate: 1. Direcția remedial/corectivă: se adresează persoanelor care părăsesc timpuriu școală (copiilor și adulților) înainte de finalizarea studiilor obligatorii, respectiv personalului responsabil de totalitatea acțiunilor ce contribuie la prevenirea fenomenului de abandon școlar; 2. Direcția preventivă: include mai multe categorii de elevi și preșcolari, reprezentând o agregare complexă a majorității factorilor semnificativi din jurul copilului, care ii pot afecta parcursul educațional.
În primul rând, este vizat însuși preșcolarul/elevul care se află în situația de risc: se depun toate eforturile pentru a fi introdus, adaptat și menținut în programele de educație specifice vârstei. Această acțiune se realizează prin sprijin psihologic, pedagogic, includerea copilului în activități atractive, personalizate, ajutor la teme etc. De asemenea, se urmărește sursa potențialelor riscuri: mediul de trai și familia. Părinții vor primi consiliere și sprijin educațional pentru a conștientiza și sprijini evoluția educativă a copilului. Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020. Axa Prioritară: Educație și Competențe. Apel de proiect: POCU/74/6/18/106415.