Ediția: Luni 13 Mai 2024. Nr. 6622
Ediția: Luni 13 Mai 2024. Nr. 6622

Proiect de peste 9 milioane lei, câștigat de Școala Gimnazială Slobozia Bradului


    Åžcoala Gimnazială Slobozia Bradului este beneficiara proiectului ,,Åžanse egale la educație”, în valoare de 9.335.559,76 lei. Proiectul a fost propus de Åžcoala Gimnazială din Slobozia Bradului, în parteneriat cu Asociația Renato din Jariștea, iar perioada de derulare a proiectului este de 36 de luni, începând cu data de 8 mai 2018 până pe 7 mai 2021. Echipa de proiect este formată din managerul proiectului – directoarea Voica Costache, asistent manager –  inspector pentru minorități, Maria Costache și coordonator implementare partener Marcela Ghiuță.

    Obiectivul general al proiectului este: „diminuarea numărului de persoane de etnie romă din mediul rural dezavantajat din comuna Slobozia Bradului care se află în situație de abandon școlar sau risc de părăsire timpurie a școlii, folosind activități și metode integrate de acces egal la parcursuri de reintegrare în educație pentru 200 de adulți și de măsuri preventive de intervenție pentru 740 preșcolari și elevi, în vederea creșterii integrării sociale și a angajabilității, inclusiv prin măsuri de dezvoltare profesională a 280 de cadre didactice și personal managerial”, a declarat Maria Costache, asistent manager proiect.    
   Grupurile țintă pentru acest proiect sunt copiii care beneficiază de sprijin pentru participarea la programe de educație (EICP), din care: copii 0 – 2 ani, 60 de persoane și copiii care beneficiază de sprijin pentru participarea la programe de educație (EICP), din care: copii 3-5 ani, 200 persoane; 480 elevi aflați în situație de risc de părăsire timpurie a scolii, 200 persoane cu vârsta cuprinsă între 25-64 ani, analfabeți sau fără studii primare sau gimnaziale finalizate din comuna Slobozia Bradului și satele aparținătoare, fiind 95% de etnie romă, și minim 280 de cadre didactice din medii rurale dezavantajate implicate în dezvoltarea și implementarea programelor de prevenire și reducere a părăsirii timpurii a școlii.
    Grupul țintă de la programele de ,,A doua șansă” va primi subvenții, iar  cei de la ,,Åžcoală după școală” vor primi subvenții, pachețele hrană, rechizite etc. Åžcoala va fi dotată cu laptopuri, table interactive, imprimante, videoproiectoare etc. Toate acestea vor putea fi utilizate în procesul didactic. Datorită finanțării FSE, vor fi derulate activități relevante dedicate grupurilor țintă, care nu ar fi putut fi finanțate din alte surse în perioada imediat următoare. Prin instrumentele și mecanismele educaționale, construite în cadrul proiectului, se va asigura o corelare adecvată și inovatoare cu necesitățile de educație ale persoanelor din grupurile țintă. Prin măsuri educative specifice de sprijin, proiectul contribuie la menținerea în sistemul de educație a elevilor aflați în risc de părăsire timpurie a școlii, asigurându-le șanse sporite de acces la tranziția către nivele superioare de educație. Implicarea comunității locale în proiect (lideri locali, angajatori) într-o rețea de parteneriat va crea premisele corelării ofertei de forța de muncă cu capacitățile de absorbție a forței de muncă pe plan local. În comunitățile în care proiectul se va implementa va crește numărul persoanelor care au absolvit studiile, fiind încurajate să dezvolte o atitudine activă și nu una pasivă, dependentă de ajutoarele sociale.   
    „Proiectul va genera un efect pozitiv pe termen mediu și lung prin măsurile sale de intervenție care vor susține copiii majoritar de etnie romă (90%) din grădiniță și elevii din cursul primar și gimnazial din școlile aparținătoare comunei Slobozia Bradului pentru a rămâne în școală și a-și continua studiile. În acest mod șansele lor de acces la educație de nivel superior vor crește, în sprijinul unei integrări mai ușoare pe piața muncii la nivel local sau județean. Prin programul de ,,A doua șansă” (ADS), adulții analfabeți sau cu studii primare/gimnaziale nefinalizate din Slobozia Bradului, au șansa de a fi alfabetizați, respectiv de a crește nivelul studiilor obligatorii. În egală măsură, proiectul oferă o șansă personalului didactic din Slobozia Bradului și din alte 7 comunități rurale (Sihlea, Chiojdeni, Jitia, Bordești, Boghești, Nereju Mic, Ploscuțeni, Garoafa) de a dobândi un plus de profesionalizare în activitatea de educație incluzivă cu copiii din medii rurale și/sau romă defavorizate.     Facilitarea accesului grupurilor vulnerabile la educație, scăderea absenteismului cursanților și a fenomenului de abandon al studiilor, creșterea procentajului elevilor care finalizează învățământul obligatoriu, creșterea nivelului de instruire al populației din Slobozia Bradului, dezvoltarea capitalului uman și crearea de oportunități sporite pentru participarea viitoare a membrilor grupului țintă la piața muncii, creșterea șanselor persoanelor defavorizate și incluziunea lor socială, sunt efecte pozitive asupra dezvoltării durabile a comunei”, a declarat Voica Costache, directoarea unității de învățământ și managerul proiectului.

    Rezultatele proiectului vor fi incluse în strategia pe termen mediu a școlii, de creștere a gradului de cuprindere în școală a tuturor copiilor expuși riscului abandonului școlar, de reintegrare în educație a persoanelor care nu au absolvit educația de bază”. Strategia pentru activități  remediale / preventive elaborată prin proiect va constitui baza elaborării unui „Plan de transferabilitate a rezultatelor proiectului”. Se are în vedere continuarea promovării și multiplicării bunelor practici din Programul „Åžanse egale la educație” și în alte comunități învecinate în care există situații de risc de părăsire timpurie a școlii. Experții formatori din cadrul acestui proiect vor organiza noi workshopuri în domeniul educației incluzive și cursuri de formare competențe TIC la profesori și vor adapta conținutul formării practice și mentoratul didactic la nevoile altor grupuri țintă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?