Ediția: Sâmbătă 11 Mai 2024. Nr. 6621
Ediția: Sâmbătă 11 Mai 2024. Nr. 6621

Elevii de clasa a II-a susțin testările naționale; urmează colegii lor de clasa a IV-a


Elevii de clasa a II-a sunt în febra evaluărilor naționale. Ieri au susținut testul scris la llimba română, iar astăzi vor susține proba orală. Mâine, ei vor termina testarea națională cu proba de matematică și cunoașterea mediului.
Potrivit calendarului publicat de Ministerul Educației Naționale (MEN), tot luna aceasta, va mai avea loc și evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar, la finalul clasei a IV-a, după următorul calendar: limba română (15 mai), matematică (16 mai) și limba maternă (17 mai). Elevii claselor a VI-a vor susține evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul inferior al gimnaziului (V-VI) în zilele de 23 mai (limbă și comunicare) și 24 mai (matematică și științele naturii).
Sălile în care se susțin aceste evaluări sunt, de regulă, cele în care elevii își desfășoară activitatea în mod obișnuit. Acestea vor fi adaptate în prealabil, după caz, în funcție de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influența pe elevi.
Precizăm că testele sunt elaborate de Centrul Național de Evaluare și Examinare, au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaționale și trebuie să aibă un nivel mediu de dificultate. Durata alocată rezolvării acestora este de 30 de minute pentru fiecare test administrat la EN II, respectiv de 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN IV și EN VI. Testele sunt evaluate în cadrul unității de învățământ, de către cadrele didactice din respectiva unitate, în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test.
Părinții trebuie să știe că rezultatele individuale obținute la aceste evaluări nu se afișează/ nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei, decât la solicitarea expresă a părinților sau tutorilor. Rezultatele vor fi valorificate strict la nivelul unității de învățământ prin elaborarea planurilor individualizate de învățare, acolo unde este cazul, respectiv informarea elevilor și a părinților/ reprezentanților legali asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?