Ediția: Sâmbătă 18 Mai 2024. Nr. 6627
Ediția: Sâmbătă 18 Mai 2024. Nr. 6627

GALERIE FOTO: Elevi și profesori din 5 țări, în vizită la Colegiul Tehnic ”Edmond Nicolau” din Focșani


    Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau” este, săptămâna aceasta, gazdă pentru elevi și profesori din cinci țări partenere într-un proiect Erasmus +. Astfel, la Focșani au venit elevi și dascăli din Grecia, Italia, Portugalia, Polonia și Turcia, unde elevii liceului focșănean au mers de la începutul proiectului. Aceștia vor rămâne la Focșani până vineri, când se încheie activitățile de mobilitate pentru că proiectul se va termina în septembrie. „Este un proiect care se derulează timp de doi ani de zile și care are ca obiectiv principal, o schimbare a paradigmei în care noi înțelegem și suntem de acord să utilizăm dispozitivele mobile în general în educație nu neapărat în învățământ, să le utilizăm în scop lucrativ, în scop benefic. Să trecem dincolo de selfie-uri, dincolo de like-uri, dincolo de facebook-ul utilizat doar ca modă și să ajungem la înțelegerea resurselor pe care le avem la îndemână și pe care în foarte mare măsură nu le folosim. Educația înseamnă mult peste învățământ. Din punctul meu de vedere, educație sau tot un proces de educație este și atunci când un elev îmi demonstrează mie ceva pe care eu nu l-am știut și mă ajută să-mi fac treaba mai bine și poate că de la el învăț mai bine și mai mult decât pot să învăț direct sau din alte resurse.
    Din punctul acesta de vedere, educația este un domeniu foarte larg și noi vrem să îi obișnuim pe elevii noștri nu doar pentru școală sau strict pentru temele pe care le au să utilizeze aceste resurse, ci să învețe că le pot folosi și ei la rândul lor, fie atunci când vor să învețe ceva, fie atunci când vor să îi învețe pe alții. De aceea, programul este destul de larg, mult mai generos decât ceea ce este strict pentru școală. În proiect sunt 7 parteneri, 6 școli din șase țări europene, Grecia, Italia, Polonia, Portugalia, Turcia, România și reprezentanții unei universități din Portugalia care ne oferă suportul științific și suportul pedagogic. Nu doar suportul ci și corectitudinea materialelor pe care noi le elaborăm în proiect”
, a declarat pentru Monitorul de Vrancea profesoara Petronia Moraru, profesor coordonator în cadrul proiectului.
    Și elevii sunt foarte încântați de implementarea acestui proiect, mai ales că pe lângă ceea ce învață, au posibilitatea să socializeze cu colegi din alte sisteme educaționale. „A fost o experiență foarte plăcută, eu am fost plecat în Italia. Am împărtășit cu colegii din celelalte țări experiențe de viață, ne-am exersat limba străină, am văzut cum se învață și cum se trăiește în alte comunități. Acest proiect contribuie foarte mult la dezvoltarea noastră fiindcă învățăm lucruri noi, în primul rând cu tehnologia, în al doilea rând, învățăm să comunicăm foarte bine într-o limbă străină, respectiv în engleză”, ne-a spus Iulian Munteanu, elev în clasa a XII-a la electronică și automatizări la profilul tehnică de calcul, de la Colegiul Edmond Nicolau.

Peste 400 de elevi și profesori implicați

    Proiectul are două componente, pe de o parte componenta de predare -învățare la care participă minim câte 5 elevi și 2 profesori din fiecare țară. A doua componentă este acea de a crea anumite produse intelectuale. Sunt materiale pe care cei implicați le elaborează ca rezultat al experienței acumulate și contribuției fiecărei școli în parte, fiecare unitate venind cu propriile expertize. Acestea sunt legate de utilizarea dispozitivelor mobile. „Până acum am reușit să realizăm câteva materiale, elaborate de o universitate din Praga, dar și materiale care au rezultat din experiența noastră, a celor șase școli asupra modului în care pot fi integrate dispozitivele mobile. Un alt produs intelectual pe care îl avem se referă la planuri de lecție cu integrarea dispozitivelor mobile. Planuri de lecție care nu sunt în sistem tradițional ci sunt mai mult o explicație a impactului pe care pot să îl aibă și asupra elevului și asupra profesorului, introducerea într-o lecție sau în anumite momente ale unei lecții (lecția nu înseamnă 50 de minute ca la noi ci o activitate care poate avea și 7-8 ore) ale aplicațiilor utilizabile dispozitivelor mobile. Mai sunt în lucru două produse intelectuale pe care trebuie să le finalizăm până la sfârșitul proiectului. O platformă virtuală la care atât profesorii cât și elevii să aibă acces și să poată să utilizeze aceste resurse. Avem, de asemenea, încă un ghid în lucru tot la dispozitivele mobile și la utilizarea aplicațiilor pe care noi le propunem”, ne-a mai spus profesoara Moraru.
    Aceasta a mai precizat că numărul de participanți a fost depășit fiindcă proiectul a prezentat mult interes pentru partenerii străini, ceea ce înseamnă că este unul valoros. „Am avut mai multe solicitări de participare la proiect decât bursele care le-a oferit proiectul. Și atunci, o parte dintre ei au participat la proiect ca participanți cu drepturi egale dar cu autofinanțare. Au fost și profesori care au venit pe banii lor la o parte dintre aceste activități considerând că sunt importante pentru dezvoltarea lor profesională”, a mai spus Petronia Moraru.
    Potrivit informațiilor furnizate de aceasta, a mai existat un eveniment de multiplicare, asta înseamnă o diseminare destul de generoasă a primelor două produse pe care le-au realizat și care au fost elaborate de partenerii din Portugalia. Dacă numărul de participanți trebuia să fie 100, în realitate sunt peste 420 de participanți ceea ce înseamnă că proiectul a fost unul cu rezonanță și de interes. Mai mult, proiectul a fost integrat într-o conferință organizată de  Ministerul Educației din Portugalia împreună cu alte instituții care au și certificat abilitățile. Fiecare participant a primit un certificat, echivalentul unui număr de credite în sistemul educativ din România, pentru confirmarea și participarea la work-shopurile care s-au desfășurat în cadrul proiectului. În cadrul aceluiași proiect mai au loc și participări la simpozioane internaționale, precum un simpozion organizat de Institutul de fizică din Porto, al doilea simpozion este organizat în parteneriat cu Universitatea din Praga, un alt simpozion internațional, de psihopedagogie galeză, aflat la a cincisprezecea ediție la o universitate din Spania, și un simpozion organizat la Focșani, în parteneriat cu Școala Duiliu Zamfirescu.
    Trebuie precizat faptul că profesorii de la Edmond Nicolau sunt  inițiatorii și coordonatorii întregului proiect. Partea de proiectare a fost comună și a durat aproximativ 4 luni de zile, activitățile au fost comune. Pe parcursul derulării proiectului, au existat câteva ajustări, față de planificările inițiale, din cauza unor modificări de structură a anului școlar, structuri de legislație la unii dintre parteneri. Oaspeții străini vor sta în România până vineri. Până atunci, vor avea un program încărcat, prin diverse activități în cadrul liceului dar și prin diferite ieșiri în afara județului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?